Lexus świętuje sprzedaż pół miliona SUV-ów w Europie

Lexus świętuje sprzedaż pół miliona SUV-ów w Europie19.12.2019
Lexus świętuje osiągnięcie sprzedaży pół miliona SUV-ów na europejskich rynkach. To istotne dokonanie w historii firmy, która jako pierwsza zdefiniowała luksusowego SUV-a, wprowadzając na przełomie wieków model RX 300.

Łączna sprzedaż SUV-ów Lexusa od 2000 roku, a więc debiutu modelu RX na europejskim rynku, osiągnęła na koniec listopada 2019 wynik ponad 501 000 egzemplarzy.

Lexus RX, dostępny obecnie jako czwarta generacja modelu, z wynikiem niemal 275 000 samochodów dostarczonych do klientów pozostaje najchętniej kupowanym SUV-em marki w regionie. W 2005 roku wraz z debiutem modelu RX 400h Lexus RX stał się pierwszym luksusowym hybrydowym SUV-em na świecie.

Od tego przełomowego kroku Lexus nieustannie rozwija technologię napędu hybrydowego. Ma ona fundamentalne znaczenie w rozwoju SUV-ów nowych generacji, w tym średniej wielkości modelu NX dodanego do oferty w 2014 roku, a następnie kompaktowego modelu UX, wprowadzonego na początku 2019 roku.

Lexus

Klienci coraz chętniej wybierają napęd hybrydowy Lexusa ze względu na jego wyrafinowanie, udowodnioną niezawodność, dające coraz większą satysfakcję osiągi oraz doskonałą wydajność. Dzisiaj hybrydy Lexusa mogą przez nawet 50% czasu jazdy poruszać się w zatłoczonym środowisku miejskim w trybie bezemisyjnym, który nie angażuje silnika benzynowego.

Modele hybrydowe stanowią niemal połowę z 500 000 SUV-ów Lexusa, które marka sprzedała dotąd na europejskim rynku. Ich proporcja do wersji z konwencjonalnym napędem nieprzerwanie rośnie. W 2019 roku hybrydy stanowiły 63% sprzedaży w całym regionie* i 96% na rynkach Europy Zachodniej i Środkowej.

Na ofertę SUV-ów Lexusa składają się również niedysponujące napędem hybrydowym modele LX oraz GX, dostępne w Rosji oraz na innych rynkach wschodnich.

*Sprzedaż Lexus Europe obejmuje kraje Unii Europejskiej, Norwegię, Islandię i Szwajcarię, a także następujące rynki wschodnie: Rosję, Ukrainę, Kazachstan, region Kaukazu, Turcję i Izrael.

Źródło: Lexus