Tak ewoluował Lexus Electrified Sport Concept

Tak ewoluował Lexus Electrified Sport Concept02.08.2022
Nadwozie Lexusa Electrified Sport Concept stworzyło kalifornijskie studio Calty Design Research. Prototyp miał europejską premierę podczas Goodwood Festival of Speed.

Lexus Electrified Sport Concept to pokaz możliwości projektantów oraz inżynierów japońskiej marki. Prototyp zapowiada wizję Lexusa w kwestii sportowych samochodów z napędem elektrycznym. Za stylistykę odpowiada kalifornijskie studio Calty Design Reseach, które ujawniło, jak wyglądał proces projektowania samochodu.

Lexus Electrified Sport Concept

Pierwsze szkice dowodzą, że prototypowe auto bardzo wiernie oddaje wizję stylistów, a z notatek na grafikach dowiadujemy się, jakie były priorytety designerów – prostota, precyzja i najwyższa jakość wykonania.

Rasowy wygląd auta to zasługa niewielkiego prześwitu, długiej maski, cofniętej ku tyłowi kabiny, a także efektownych przetłoczeń na masce oraz po bokach. Prototyp zachował też imponujące wloty powietrza z przodu, a także efektowny tylny zderzak z dyfuzorem.

Na grafikach widać też, jak zmieniały się pomysły na kształt reflektorów i tylnych świateł. Zgodnie z najnowszą koncepcją stylistyczną już od samego początku umieszczono z tyłu auta napis LEXUS, który zadebiutował wraz z drugą generacją modelu NX.

Lexus Electrified Sport Concept
Lexus Electrified Sport Concept
Lexus Electrified Sport Concept
Lexus Electrified Sport Concept

Premierowy pokaz w Goodwood

Lexus Electrified Sport Concept miał swoją europejską premierę podczas Goodwood Festival of Speed. W czasie czerwcowego wydarzenia, które co roku gromadzi setki tysięcy fanów motoryzacji, prototypowy samochód sportowy został bardzo dobrze przyjęty.

Na zwiedzających wrażenie robiły odważne kształty karoserii czy akcenty nawiązujące do wyścigów – hamulce z pomalowanymi na niebiesko zaciskami, aż 21-calowe koła z centralną śrubą czy zatrzaski na masce i tylnej pokrywie.

Lexus Electrified Sport Concept

Lexus Electrified Sport nie tylko efektownie wygląda, ale ma być wyposażony w najnowocześniejsze technologie. Samochód zaprojektowano tak, by można było zamontować w nim nowatorską baterię ze stałym elektrolitem. Według przewidywań Lexusa wyposażone w nią auto będzie przyspieszało od 0 do 100 km/h w czasie nieco ponad 2 sekund, a jego zasięg wyniesie około 700 km.

Źródło: Lexus