Lexus LS 460 Światowym Samochodem Roku 2007

Lexus LS 460 Światowym Samochodem Roku 200710.04.2007
Nowy Lexus LS 460 został ogłoszony Światowym Samochodem Roku 2007 (World Car of the Year 2007) przez grupę dziennikarzy z całego świata. Werdykt dziennikarzy został ogłoszony na konferencji prasowej ...

Nowy Lexus LS 460 został ogłoszony Światowym Samochodem Roku 2007 (World Car of the Year 2007) przez grupę dziennikarzy z całego świata. Werdykt dziennikarzy został ogłoszony na konferencji prasowej podczas New York International Auto Show 5 kwietnia tego roku.

Lexus LS 460 Światowym Samochodem Roku 2007 1 Lexus LS 460 pokonał 28 kandydatów do tytułu, których wcześniej nominowali jurorzy konkursu z 22 państw na świecie. Jurorom najbardziej zaimponowało doskonałe połączenie luksusu z nowoczesną stylistyką oraz duża moc jednostki napędowej. Również innowacyjne rozwiązania zastosowane w samochodzie przyczyniły się do zdobycia tytułu. LS 460 jest bowiem pierwszym modelem samochodu, w którym zastosowano 8-biegową przekładnię automatyczną.

W pierwszej trójce nagrodzonych aut znalazły się również Audi TT oraz MINI.

--

Pomysł stworzenia takiego konkursu zrodził się w marcu 2003 roku, a w niecały rok później (w styczniu 2004 roku) konkurs został oficjalnie zatwierdzony i rozpoczęty.

W wyborach World Car Of The Year (WCOTY) biorą udział dziennikarze motoryzacyjni z Azji, Europy i Ameryki Północnej zrzeszeni w Komitecie Wykonawczym, ustalającym poszczególne kategorie konkursu i oceniającym zakwalifikowane do nich modele samochodów. Pierwszy Komitet Wykonawczy został założony w Detroit (USA), wraz z rozpoczęciem pierwszej edycji konkursu WCOTY. Centrala World Car Of The Year ma swoją siedzibę w Toronto (Kanada).

Jak przebiega głosowanie?

Luty/marzec - zbiera się ekipa jurorów.
Czerwiec/lipiec - jurorzy dokonują wyboru aut, które przystąpią do konkursu.
Sierpień/listopad - jurorzy oceniają i testują wybrane samochody w czasie testów drogowych.
Listopad/grudzień - pierwsza, półfinałowa runda głosowań.
Styczeń - finał głosowania w poszczególnych kategoriach.
Kwiecień - oficjalne ogłoszenie zwycięzcy w czasie targów New York International Auto Show.

Samochody biorące udział w konkursie, muszą być dostępne w salonach sprzedaży w minimum 5 krajach na dwóch kontynentach. Jurorzy określają 20 różnych parametrów, które zostaną przetestowane i ocenione (od wyglądu nadwozia, po osiągi i bezpieczeństwo). Każdy z nich jest oceniany w skali od 1 do 10 punktów według określonych wcześniej Subiektywnych Standardów Oceny (Subjective Rating Scale). Pierwsza runda ocen, kończy się wyborem 10 aut finałowych, druga runda określa zwycięzców.

W październiku 2005 roku tytuł WCOTY został poszerzony o 3 nowe kategorie:
- World Green Car
- World Performance Car
- World Car Design of the Year

Kim są jurorzy?

W skład komisji oceniającej wchodzi 50 dziennikarzy motoryzacyjnych, reprezentujących wszystkie zakątki świata, od Argentyny, Australii, Chin, Indii, Japonii, Korei, Malezji, Nowej Zelandii, aż po Francję, Niemcy, Polskę, Wielką Brytanię i Rosję. Dziennikarze zasiadający w komisji jurorów, muszą spełnić określone warunki. Muszą na przykład, w swoich krajach, regularnie zajmować się testami drogowymi aut, stanowiącymi nieodzowny element ich dziennikarskiego fachu.

W tym roku w komisji oceniającej auta do tytułu WCOTY, Polskę reprezentowali: Maciej Pertyński - dziennikarz pracujący w Auto-Moto i Motorze oraz Robert Przybylski pracujący w Rzeczpospolitej.

Źródło: Newspress, fot. Lexus, Informacja Moto Target