35 salonów McLarena

35 salonów McLarena27.05.2010
Firma McLaren wraz z wprowadzeniem swojego nowego modelu postanowiła rozszerzyć sieć dilerską. Nowy model MP4-12C nie ma ambicji być tak unikalnym jak jego poprzednik F1. McLaren chce sprzedawać 4000 egzemplarzy rocznie ...

...a to wymaga przygotowania odpowiedniej sieci dilerskiej.

Do lipca tego roku (kiedy to MP4-12C trafi do sprzedaży) McLaren chce otworzyć 23 salony. Do 2011 roku firma chce oferować swoje produktu za pośrednictwem 35 dilerów, ulokowanych w 19 krajach. Najwięcej, bo aż 12 punktów powstanie w Europie, 8 w USA. Reszta przedstawicieli będzie rozsiana po bogatych krajach świata, w których ludzie są skorzy do wydania ok. 150 000 funtów na samochód.

Dalszy rozwój sieci sprzedaży będzie miał miejsce w 2012 r. Do tego czasu McLaren będzie w stanie ocenić jak duże jest zainteresowanie najnowszym, drogowym bolidem firmy z Woking. McLaren zastrzega sobie jednak, że nie chce, aby liczba punktów dilerskich przekraczała 70. Ma to pomóc w utrzymaniu wizerunku firmy, która produkuje niewielką liczbę, ale doskonałych pod względem wykonania pojazdów.

Źródło: foto: McLaren, informacja: Moto Target