Bez kompromisów: McLaren MP4-12C

Bez kompromisów: McLaren MP4-12C21.02.2011
Dzięki połączeniu efektywnego wykorzystania włókna węglowego, innowacyjnym technologiom inspirowanym Formułą 1, specjalnym programom badawczym i pragnieniu projektantów, by stworzyć "czystego McLarena" nowy MP4-12C ...

...wyznaczył kolejne standardy dla wyczynowych samochodów sportowych. Do marca 2010 roku, kiedy po raz pierwszy zaprezentowano publicznie 12C, McLaren Automotive był już bliski osiągnięcia swoich celów związanych z tym modelem. Do kluczowych celów należało: utrzymanie jak najniższego poziomu emisji CO2 i jak najmniejszego zużycia paliwa przy jednoczesnym maksymalnym zwiększeniu mocy i przyspieszenia oraz jak największym skróceniu drogi hamowania 12C oraz zachowanie jak najmniejszej wagi pojazdu, a co za tym idzie uzyskanie jak najwyższego stosunku mocy do masy samochodu. Poza tym oczywiście wyznaczono także bardziej subiektywne cele, takie jak uzyskanie maksymalnego komfortu jazdy czy praktyczność.

Teraz, kiedy pierwsze wersje produkcyjne MP4-12C opuszczają McLaren Technology Centre, producent oficjalnie potwierdził osiągi i podstawowe dane techniczne nowego modelu. Oto one:

  • 0 – 100 km/h w 3.3 sekundy (3.1 s. przy użyciu opcjonalnych opon Corsa)
  • 0 – 200 km/k w 9.1sekundy (8.9 s. przy użyciu opcjonalnych opon Corsa)
  • emisja CO2: 279g/km
  • prędkość maksymalna: 330 km/h
  • wyhamowanie ze 100 km/h do zatrzymania na odcinku 30.5 m
  • czas pokonania ¼ mili: 10.9 sekundy przy prędkości 217 km/h
  • masa pojazdu bez paliwa, olejów i cieczy chłodzącej : 1301 kg
  • waga karbonowego kadłuba MonoCell: 75 kg
  • stosunek mocy do wagi: 461 KM na tonę
  • moc: 600 KM przy 7000 obr./min
  • maksymalny moment obrotowy: 600 Nm w zakresie 3000 – 7000 obr./min.


Źródło: McLaren, opracowanie: BM