Nowy Peugeot 508 SW - bezkompromisowe kombi

Nowy Peugeot 508 SW - bezkompromisowe kombi15.06.2019
Nowy Peugeot 508 SW czerpie inspiracje ze świata nadwozi shooting brake i łamie wszystkie kanony obowiązujące na konkurencyjnym rynku modeli kombi w segmencie D.

Po premierze bezkompromisowego sedana, na polskim rynku pojawiła się wersja SW nowego Peugeot 508. Niska i dynamiczna sylwetka nowego Peugeot 508 SW przykuwa uwagę. Atletyczna elegancja współgra z praktycznym podejściem do przestronności, pojemności i dostępności bagażnika.

Model jest wyposażony w najnowszej generacji Peugeot i-Cockpit®, nowością jest również unikatowy w tym segmencie system Night Vision oraz adaptacyjne zawieszenie. Samochód ma niewielki promień skrętu, dzięki temu nie są mu straszne ani ulice ze zwartą miejską zabudową, ani szerokie autostrady.

Doskonały układ jezdny nowego Peugeot 508 SW wpisuje się w pełni w DNA marki i zapewnia kierowcy znakomite wyczucie nawierzchni i perfekcyjną kontrolę ruchów nadwozia. Wysoka efektywność, bezpieczeństwo i najwyższej klasy komfort były od początku wpisane w założenia techniczne projektu, co zapowiada intensywne doznania.

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW

"Premiera nowego Peugeot 508, odbiła się szerokim echem zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Samochód wzbudził wielkie zainteresowanie i zebrał wiele entuzjastycznych recenzji. Wprowadzenie na polski rynek wersji kombi tego modelu, wzbogaca ofertę marki Peugeot skierowaną do wymagającego klienta segmentu D, oczekującego samochodu nowoczesnego, funkcjonalnego, wyróżniającego się atrakcyjnym designem oraz zapewniającego bezpieczną i komfortową jazdę. Jestem przekonany, że nowy Peugeot 508 SW spełni wszystkie te oczekiwania i stanie się liczącym się graczem w tym bardzo konkurencyjnym segmencie". - Paweł GAWRYLUK, dyrektor marki Peugeot w Polsce

Nowy Peugeot 508 SW w pigułce:

Design:

  • Zupełnie nowa konstrukcja zbudowana na platformie EMP2, która bez wątpienia jest jedną z najlepszych obecnie platform na rynku;
  • Niska sylwetka (różnica 6 cm w porównaniu do Peugeot 508 SW poprzedniej generacji) i bardziej kompaktowa długość nadwozia (krótsza od poprzedniej o 5 cm);
  • Bezramkowe drzwi (wyjątek w tym segmencie), grubsze szyby, idealne wyciszenie dzięki zastosowaniu specjalnych podwójnych uszczelek;
  • Charakterystyczne tylne światła w technologii Full LED 3D, przejęte bezpośrednio z najnowszych samochodów koncepcyjnych Peugeot począwszy od modelu QUARTZ, oraz przednie światła Full LED przejęte z samochodu koncepcyjnego Peugeot INSTINCT;
  • Logo lwa pośrodku grilla i znak „508” na przodzie maski nawiązujący do historycznych poprzedników: Peugeot 504 i 504 coupé;
  • Spektakularne wnętrze z nową wersją Peugeot i-Cockpit® czyli innowacyjną koncepcją stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica, duży 10-calowy pojemnościowy ekran dotykowy HD w formacie 8/3 (od poziomu Allure) oraz umieszczony na linii wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.
Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW

Silniki:

  • Silniki PureTech i BlueHDi nowej generacji spełniające wymagania normy Euro 6.d i Euro 6.d-temp (z rozpowszechnioną na szeroką skalę technologią SCR, jeśli chodzi o silniki BlueHDi), które zapewniają poziomy emisji CO2 Best in Class.

Nowe technologie:

  • System Night Vision, unikatowy w tym segmencie;
  • Asystent utrzymania środka pasa ruchu (dostępny razem z ACC Stop&Go), to system, który wykrywa linie na drodze i utrzymuje samochód w stałej odległości między nimi;
  • Adaptacyjne zawieszenie o zmiennej i sterowanej elektronicznie sile amortyzacji – Active Suspension Control;
  • Nowoczesna automatyczna skrzynia biegów EAT8 z impulsowym sterowaniem elektrycznym, o 8 przełożeniach dostępna z większością silników;
  • System Full Park Assist – automatyczne parkowanie prostopadłe i równoległe. Po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na dźwigni skrzyni biegów samochód operuje zarówno kierownicą oraz biegami, jak i pedałami przyspieszenia i hamulca.

Gama:

Po sukcesie sprzedaży limitowanej serii First Edition, nowy Peugeot 508 SW jest dostępny w Polsce w sprzedaży od dziś w pełnej gamie, składającej się z 4 wersji wyposażenia oraz pięciu jednostek napędowych.

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW

Podstawowa wersja otwierająca gamę to jednostka wysokoprężna BlueHDi o mocy 130 KM połączona z manualną 6-stopniową skrzynią biegów w wersji Active, która zawiera bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (Pakiet Safety 5*), czujniki parkowania, 8” ekran dotykowy, tempomat, system bezkluczykowego uruchomienia auta. Cena: 129 400 PLN . Dodatkowo w wersji Active z silnikiem PureTech 180 KM EAT8 w standardzie występuje zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control.

Silnik PureTech 180 KM EAT8 to jednostka, która otwiera gamę silników benzynowych. Tak skonfigurowana oferta odpowiada na oczekiwania klientów tego segmentu rynku, poszukujących mocnych, dynamicznych silników. Gama wersji mainstream dopełniona jest poprzez wersje pozycjonowane blisko konkurencji premium – GT Line i GT, które swoim wykończeniem, mocnymi silnikami i bogatym wyposażeniem ukazują w pełni agresywny i komfortowy charakter koncepcji nowego Peugeot 508 SW.

W czwartym kwartale 2019 r. planowane jest rozszerzenie gamy silnikowej o jednostkę typu Plug-in Hybrid (PHEV) o mocy 225 KM.

Źródło: Peugeot