Concept-Car 206 SW i 307 SW

Concept-Car 206 SW i 307 SW14.09.2001
Dopiero co wprowadzona na rynek młoda seria 307 zaczyna się rozwijać: obok nowych wariantów silników, automatycznej skrzyni biegów i ESP na IAA we Frankfurcie zaprezentowano także nowy concept-car 307 SW ...

Peugeot Concept-Car 206 SW

Na IAA we Frankfurcie zobaczyć można super dynamiczne i bardzo sportowe studium 206 SW z silnikiem, który docelowo ma poszerzyć ofertę dostępną w 206. Dotychczasowy dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z czterema zaworami na cylinder zwiększył swą moc do 181 KM. Do niej dopasowano również wszelkie komponenty mechaniczne a w szczególności zawieszenie.

Concept-Car 206 SW i 307 SW 1 Z zewnątrz 206 SW, odznacza się w przednim i tylnym spoilerem, podwójną końcówką układu wydechowego, relingami dachowymi z aluminium, klapką wlewu paliwa w stylu 206 GT i 17-calowymi kołami z obręczami z lekkich stopów. Wszystko to sprawia, że concept-car Peugeota prezentuje się niezwykle dynamicznie. Tylną szybę można otworzyć niezależnie od klapy bagażnika. Lakier nadwozia ma szczególny, szaro-metaliczny odcień. Wnętrze tego czteroosobowego auta zapożyczono bezpośrednio z 206. Z przodu znajdują się dwa sportowe fotele a z tyłu dzielona asymetrycznie kanapa z dwoma osobnymi siedzeniami. Ich wyprofilowanie zapewnia dużo pewniejsze trzymanie. Fotele i drzwi obito czarną skórą i pomarańczowym nubukiem.

Przy długości 4,03 m rozstaw kół 206 SW wynosi 2,44 m, tylni zwis mierzy 0,79 . Szerokość wynosi 1,67 m a wysokość 1,43 m.

Peugeot Concept-Car 307 SW

Dopiero co wprowadzona na rynek młoda seria 307 zaczyna się rozwijać: obok nowych wariantów silników, automatycznej skrzyni biegów i ESP na IAA we Frankfurcie zaprezentowano także nowy concept-car 307 SW. Hasło reklamowe dotyczące tego modelu to: więcej przyjemności z podróżowania, nowe horyzonty i nowoczesny design zewnętrzny.

Concept-Car 206 SW i 307 SW 2 Dzięki panoramicznemu szklanemu dachowi o długości 1,33 m i możliwości przebudowania tylnej części wnętrza 307 SW ma tworzyć szczególną więź pomiędzy pasażerami a ich samochodem. Panoramiczny dach z przyciemnianego, atermicznego szkła dopasowuje się dyskretnie do języka form, jakim posługuje się ten pojazd i tworzy ciągłą, harmonijną linię z przednią szybą.

Dzięki temu pasażerowie bardziej bezpośrednio odczuwają otaczające ich środowisko, obfitość światła w kabinie pasażerskiej daje poczucie jasności, wolności i przestrzeni. Aby w tym obszernym wnętrzu nie zagubiła się gdzieś intymna atmosfera przyciemniono mocniej cztery z sześciu bocznych szyb oraz szybę tylną. Peugeot 307 SW prezentuje się w "szacie" w kolorze szarej macicy perłowej , listwy dachowe i klamki u drzwi wykonano z metalu i pomalowano matowym lakierem.

Concept-Car 206 SW i 307 SW 3 Wnętrze przypomina to znane już z 307 z przednimi siedzeniami o wielu możliwościach ustawiania. Pasażerowie w tyle samochodu mają do dyspozycji trzy indywidualne siedzenia z regulowanymi oparciami. Tylne fotele można także zdemontować lub inaczej zaaranżować ich ustawienie dzięki specjalnie w tym celu zaprojektowanej podłodze. Dzięki właściwemu zastosowaniu skóry i materiałów tekstylnych oraz doborowi kolorów pięknie podkreślony został profil siedzeń.

Rozstaw kół tego pojazdu wynosi 2,71 m, zwis z przodu mierzy 0,88 m, z tyłu 0,83 m. Concept-car 307 SW ma wysokość 1,53 m, długość 4,42 m i szerokość 1,75 m. Bagażnik mieści 560 l. Aby zwiększyć komfort jazdy rozstaw kół powiększono w stosunku do 307 Limousine o 10 cm, tylni zwis o 11 cm a ogólną długość o 21 cm, wysokość (bez relingu dachowego) powiększono o 2 cm.