Konkurs Stylu Peugeot 2008

Konkurs Stylu Peugeot 200824.04.2008
Piąta edycja Konkursu Stylu Peugeot nabiera nowych wymiarów. Młodzi projektanci są zaproszeni do wyobrażenia sobie Peugeota największych metropolii jutra. Ten concept-car będzie stworzony by ewoluować w sercu wielkich miast przyszłości, ...

...wnosząc równocześnie kluczowe wartości XXI wieku. Projekty posiadające kody stylistyczne Peugeot, mają zawierać cztery wymiary charakterystyczne dla tej edycji konkursu : ochrona środowiska, harmonia społeczna, mobilność interaktywna i efektywność ekonomiczna.

Nowe wymiary geograficzne
Po raz pierwszy, ta edycji zostanie ogłoszona poza Europą, przy okazji salonu samochodowego "Pekin 2008". By potwierdzić charakter międzynarodowy konkursu, makieta zwycięskiego projektu zostanie również zaprezentowana w Chinach, podczas salonu samochodowego w Szanghaju, wiosną 2009 roku.

Kalendarz

Faza tworzenia
Ogłoszenie Konkursu : 20 kwietnia, na salonie w Pekinie
Od 30 maja do 20 lipca 2008 : projekty będą zbierane na stronie www.peugeot.com w rubryce Design.

Faza selekcji
Od 25 lipca do 31 lipca, jury dokona selekcji 30 projektów, które będą poddane głosowaniu internautom i prasie. Od 15 sierpnia, przez cały miesiąc, internauci wskażą 10 projektów do finału. Od 16 września, 10 conceptów- finalistów pojawi się na stronach www.

Ogłoszenie wyników
2 października , na stoisku Peugeot na Salonie samochodowym w Paryżu, Jean-Philippe Collin, Dyrektor Generalny Automobiles Peugeot, ogłosi zwycięzcę i wręczy trofeum autorowi projektu.

Faza realizacji
Od października 2008 do marca 2009 będzie trwała realizacja makiety w skali 1:1.

Faza prezentacji
W kwietniu 2009, na salonie w Szanghaju w Chinach, na stoisku Peugeot zostanie odsłonięta makieta.

Nowa dotacja na miarę kreacji twórczychp
Peugeot pragnąc zachęcić młode talenty, powiększył dotację konkursu. Zwycięzca, którego projekt będzie zrealizowany w skali 1:1 otrzyma czek w wysokości 10 000 euro, konsolę gry Xbox 360 0 oraz będzie miał okazję zobaczenia produkcji makiety w skali 1: 43 przez Norev. 29 pozostałych projektantów otrzyma również nagrody, tak jak w ubiegłych edycjach.

Wymiar wirtualny i interaktywny
Na czas trwania konkursu na wyspie Peugeot Second Life zostanie zarezerwowana przestrzeń dla Konkursu. Specjalne miejsce będzie oddane do dyspozycji awatarów, stylistów jak i uczestników konkursu by mogli wymieniać poglądy i uwagi na temat konkursu. Na wyspie Peugeot będzie też zorganizowany wirtualny konkurs z dotacją 100 000 Linden Dollars (wirtualne pieniądze Second Life).

Powiększający się wymiar
Od 2000 roku, daty pierwszej edycji, na Konkurs Stylu wpłynęło ponad 12 600 projektów, stworzonych przez 9 300 młodych stylistów co świadczy o zainteresowaniu Marką Peugeot i stylem samochodów.

Konkurs cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród młodych stylistów. Obecna średnia wieku uczestników to 22 lata gdy w 2000 roku średni wiek wynosił 28 lat. Międzynarodowy rozwój Peugeot w znaczący sposób zwiększył liczbę uczestników również spoza Europy, w 2007 roku projekty pochodziły z 113 krajów, a w pierwszej edycji z 80 krajów. Dwóch partnerów międzynarodowych wspiera Konkurs Peugeot : Xbox 360 oraz Norev.

Skład jury i kryteria wyboru:
Jury składać się będzie z reprezentantów Peugeot, pracujących w Centrum Stylu, reprezentantów firmy Xbox jak również dziennikarzy i internautów, którzy będą zaproszeni do głosowania na stronie www.peugeot.com.

W wyborze będą brane pod uwagę takie kryteria jak oryginalność, jakość odbioru końcowego (obrazy, animacja), wyjaśnienie konceptu, a przede wszystkim spójność z tematem.

Źródło: Peugeot