Peugeot na 63. Salonie Samochodowym we Frankfurcie

Peugeot na 63. Salonie Samochodowym we Frankfurcie09.09.2009
Z okazji tegorocznej edycji salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie, Peugeot chce jeszcze raz pokazać swoje zaangażowanie i swoją zdolność pogodzenia wrażeń z jazdy, ekologicznej skuteczności i swojej wizji motoryzacji jutra.

Elegancja, kreatywność, wysoka technologia, innowacje koncepcyjne: cechy te wyrażają się w 32 dostępnych samochodach seryjnych, concept-cars i prototypach, które zostaną przedstawione na powierzchni ekspozycyjnej wynoszącej 2 900 m2.

To wielkie jesienne spotkanie motoryzacyjne jest dla Peugeot okazją do potwierdzenia, że ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2 jest podstawowym celem jego polityki produkcyjnej: zaproponowanie już dziś atrakcyjnej konkurencyjnej i ekologicznej oferty oraz przygotowanie się na przyszłe wyzwania dzięki innowacyjnym technologiom.

Peugeot jest wynalazcą i liderem w produkcji filtra cząstek stałych: od początku dziesięciolecia, ponad 2,1 milionów samochodów Marki z silnikiem HDi zostało w niego wyposażonych.

Peugeot na 63. Salonie Samochodowym we Frankfurcie 1 Peugeot figuruje dzisiaj jako jeden z europejskich liderów w produkcji pojazdów o niskim zużyciu paliwa i niskiej emisji CO2. Osiągnięcie to zostanie przedstawione podczas salonu we Frankfurcie poprzez prezentację pięciu propozycji silników "low emission" będących w produkcji seryjnej, w których poziom emisji jest szczególnie niski w swojej kategorii: 207 " 99 g", 107 "106 g"», 308 Hatchback " 120 g", 3008 "130 g" i 407 "129 g".

Oprócz powrotu do oferty samochodu miejskiego "elektrycznego" od końca 2010 i zastosowania w produkcji seryjnej systemu STOP & START drugiej generacji w 2011 roku, Peugeot przygotowuje wizję przyszłości, która - w okresie krótszym niż dwa lata - będzie w stanie pogodzić zużycie paliwa i nową przyjemność z jazdy.

Nowatorska technologia hybryda-diesel, nazywana HYbrid4, która narzuca się naturalnie w kontekście europejskiego rynku samochodowego, charakteryzującego się dużym współczynnikiem obecności silników Diesela, wykorzystuje przede wszystkim najlepszą wiedzę Grupy w dziedzinie silników HDi, pojazdów z napędem elektrycznym oraz innych części i systemów (sterowana ręczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami, STOP & START).

Wybiera ona architekturę równoległą. Silnik HDi i silnik elektryczny, funkcjonując w sposób naprzemienny, zapewniają optymalną wydajność w zależności od tego, czy pojazd jest używany w ruchu miejskim, czy na trasie. Używane jednocześnie, oba silniki dają ogromną moc. Wynik: prawdziwa innowacja, jeśli chodzi o zużycie paliwa i emisję CO2, rzędu - 35 % w cyklu mieszanym, przy porównywalnych osiągach.

Rozwiązanie HYbrid4, w którym silnik jest umiejscowiony z tyłu pojazdu, zapewnia nową jakość – napęd na cztery koła, bez uszczerbku dla połączenia mechanicznego – i szerokie możliwości techniczne i ekonomiczne: gwarantuje łatwość adaptacji dzięki przedniej części pojazdu, która przystosowana jest dla różnych typów silników termicznych.

Peugeot na 63. Salonie Samochodowym we Frankfurcie 2 Ponieważ postęp zasługuje na to miano jedynie wtedy, kiedy może być dzielony przez jak największą liczbę osób, Peugeot zamierza rozwinąć gamę pojazdów HYbrid4, które zaoferują wspólnie, dzięki swoim osiągom i zachowaniu na drodze, prostemu i intuicyjnemu działaniu zespołu napędowego, nową przyjemność z jazdy połączoną z niezwykłymi osiągnięciami w dziedzinie ochrony środowiska.

Dwa pojazdy koncepcyjne, mające swoją światową premierę na ekspozycji Peugeot we Frankfurcie, dobrze ilustrują to pragnienie: wraz z modelem 3008 HYbrid4, którego prototyp wersji seryjnej oczekiwany jest na wiosnę 2011 oraz będącym w fazie opracowania modelem RCZ HYbrid4, Marka proponuje syntezę osiągów z ekologicznym zachowaniem.

5008: nowy profil monospace'a
Oczekiwania rynku stale rosną: tak też dzieje się w przypadku szerokiej kategorii aut kompaktowych, które są prawdziwym sercem europejskiego rynku, stanowiąc jego trzecią część. Od wielu lat jesteśmy świadkami pojawiania się nowych sylwetek i koncepcji odwołujących się do aut kompaktowych. Wychodząc naprzeciw tym zmianom, konstruktorzy powinni jak najlepiej odpowiedzieć na nowe oczekiwania, a zwłaszcza poszerzyć swoją ofertę.

W 2009 roku, bogatym w liczne premiery, Peugeot ilustruje tę tezę: po modelu 3008, crossover o silnej osobowości, który wkracza z powodzeniem w nowe obszary motoryzacji, o czym świadczy jego komercyjny sukces, który przekroczył wszelkie oczekiwania, model 5008 będzie miał swoją światową premierę we Frankfurcie.

Wraz z nowym modelem 5008, Peugeot proponuje zupełnie nową interpretację kompaktowego monospace'a, który optymalizuje cechy oczekiwane przez klientów tej kategorii. Pierwszy kompaktowy monospace Marki, o wysmukłym i aerodynamicznym stylu, oferuje bogate i obszerne wnętrze, przestronność, wygodną kabinę, modularność i wzorcową pojemność użytkową, zachowując jednocześnie przyjemność z jazdy na najwyższym poziomie.

Peugeot na 63. Salonie Samochodowym we Frankfurcie 3 Model 5008 to również zaawansowane technologie w dziedzinie bezpieczeństwa (wyświetlacz Head-up, Distance Alert, Inteligenta kontrola trakcji…), dynamiczne zachowanie na najwyższym poziomie bez uszczerbku dla komfortu 5 lub 7 potencjalnych pasażerów, kompletna i ekologiczna gama silników oraz urządzenia wspomagające prowadzenie najnowszej generacji.

We Frankfurcie Peugeot przedstawi również model 5008 wyposażony w funkcję dostępu Wi-fi. Urządzenie zainstalowane na pokładzie samochodu, akceptujące kartę SIM klienta, umożliwia, zarówno podczas jazdy, jak i postoju, korzystanie z połączenia internetowego. To nowe rozwiązanie ucieszy zarówno profesjonalistów, którzy będą mogli przekształcić swój samochód w przenośne biuro, jak również pasażerów, którzy poszukują praktycznych informacji oraz młodzież, która będzie mogła grać w sieci.

RCZ: skoncentrowane emocje...
Dwa lata po prezentacji podczas Salonu we Frankfurcie w 2007, od bardzo dobrze przyjętego concept-car 308 RCZ, Peugeot przedstawia, jako światową premierę, model RCZ coupe 2+2, którego komercjalizacja jest przewidziana na wiosnę 2010.

Idea powołania go do życia przyszła bardzo szybko, ale przejście od marzeń do rzeczywistości i osiągnięcie poziomu, który model RCZ przywołuje swoim stylem zewnętrznym, było również bardzo złożonym wyzwaniem… by:
- zachować styl konceptu, łącząc wymagania niezbędne podczas produkcji seryjnej;
- opracować model w szczególnie krótkim czasie;
- połaczyć ambitne cele, jeśli chodzi o przyjemność z prowadzenia i jakość wykończenia, gwarancję silnej osobowości, dla wyjątkowego samochodu przeznaczonego dla wymagających i doświadczonych klientów

Peugeot na 63. Salonie Samochodowym we Frankfurcie 4 Model RCZ to przede wszystkim dynamiczny i elegancki styl, o nowej i energicznej równowadze, w którym podwójne przetłoczenie dachu jest znakiem szczególnym i, wraz z proporcjami pojazdu i tylnym spojlerem, przyczynia się do optymalnej aerodynamiki sylwetki:
- wrażenia wewnętrzne, kiedy wszystkie elementy odwołują się do innego świata, gdzie nie zapomina się o aspektach praktycznych;
- wrażenia mechaniczne, dzięki trzem mocnym silnikom o ograniczonym zużyciu paliwa, w tym nowemu 1.6 l THP 147 kW (200 KM);
- wrażenie dynamiki modelu RCZ, które wynosi przyjemność z jazdy na jeszcze wyższy poziom.

Źródło: Peugeot