Nowy rozdział WTCC dla marki SEAT

Nowy rozdział WTCC dla marki SEAT29.05.2009
W ten weekend na torze Cheste w Walencji odbędzie się kolejna runda Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Pomimo wprowadzonych przez FIA modyfikacji w stosowaniu reguł technicznych, ze szkodą dla samochodu SEAT Leon TDI, ...

...zespół SEAT Sport ma nadzieję na uzyskanie wyniku odpowiadającego dotychczasowemu nakładowi pracy. Dla przypomnienia, tuż przed poprzednią rundą wyścigów odbywającą się na francuskim torze w Pau zostało wprowadzone ograniczenie ciśnienia turbodoładowania do 2,5 bara (bez tolerancji). Nie pozwoliło to zespołowi SEAT Sport na podjęcie skutecznej rywalizacji po drastycznej utracie mocy w porównaniu z poprzednimi wyścigami, w trakcie których obowiązywał limit 2,9 bara. Na najbliższy wyścig w Walencji FIA ustanowiła nowy limit ciśnienia turbodoładowania wynoszący 2,7 bara, a decyzja ta została ogłoszona na siedem dni przed weryfikacjami. Mimo tak krótkiego czasu, dzięki wytężonej pracy SEAT Sport zdołał dostosować samochody do nowych zasad stosowania reguł technicznych.

Ponadto FIA skorygowała i wyjaśniła zasady stosowania reguł dotyczących ciśnienia w odniesieniu do obrotów silnika dla wszystkich samochodów ścigających się w mistrzostwach.

SEAT pragnie wyrazić brak akceptacji dla takich modyfikacji zasad stosowania reguł technicznych, które wprowadzono już po raz trzeci od początku sezonu, a jednocześnie deklaruje swoje zaangażowanie w Mistrzostwa Świata, które zamierza potwierdzić walcząc o zwycięstwo na torze Cheste. Z uwagi na brak możliwości przeprowadzenia testów po opublikowaniu przez FIA nowelizacji zasad stosowania reguł technicznych sobotnie wolne sesje treningowe nabierają szczególnego znaczenia.

Pięciu kierowców i pięciu inżynierów zespołu czeka wytężona praca przy rekalibracji ustawień Leona TDI w trakcie sesji treningowych. Zespół wykorzysta swoje największe atuty, dzięki którym zdobył podwójne mistrzostwo w sezonie 2008: znakomity poziom przygotowań, dobrą strategię i absolutny priorytet pracy na rzecz zespołu przed indywidualnymi celami.

Mimo wydarzeń w Pau Yvan Muller pozostaje liderem klasyfikacji kierowców, a SEAT nadal prowadzi w klasyfikacji producentów. Słaby wynik we Francji ma jednak także pozytywny aspekt, ponieważ samochody SEAT-a w Walencji będą lżejsze od pojazdów BMW i Chevroleta odpowiednio o 20 i 10 kilogramów.

Tor Cheste jest szczególnie trudny dla SEAT-a, ale wiążą się z nim także przyjemne wspomnienia. W 2005 roku Jordi Gene wygrał tam wyścig za kierownicą modelu SEAT Leon WTCC. Było to wówczas pierwsze zwycięstwo tego auta i jego trzeci występ na torze.

Harmonogram

Sobota, 16 maja
08:45 – 09:15: Trening swobodny
11:45 – 12.15: Trening swobodny
15:15 – 15:50: Sesja kwalifikacyjna

Niedziela, 17 maja
09:30 – 09:45: Rozgrzewka
12:50: Wyścig 1., 11 okrążeń, start lotny
15:05: Wyścig 2., 11 okrążeń, start zatrzymany

Źródło: SEAT