Spotkania WTCC i Eurocup w Niemczech

Spotkania WTCC i Eurocup w Niemczech08.09.2009
SEAT zaczyna odliczanie przed finałowymi wyścigami Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Wyścigi WTCC, zaplanowane na 6 września w Niemczech, rozpoczną końcową fazę mistrzostw. Cztery ostatnie spotkania odbędą się kolejno ...

...w Oschersleben, Imola, Okayamie i Makao. Dla SEAT-a najbliższe wyścigi to początek odliczania przed próbą powtórzenia ubiegłorocznego sukcesu i zdobycia obydwu tytułów mistrzowskich.

Tor w Oschersleben jest jednym z najtrudniejszych i najbardziej wymagających obiektów dla SEAT Sport, a zespół musi zmierzyć się koniecznością przeformułowania swoich celów. W trakcie letnich testów zespół intensywnie pracował nad wyborem optymalnych nastawów na sesję kwalifikacyjną, aby uzyskać jak najlepsze miejsca na starcie wyścigu, które pozwolą na wykorzystanie skuteczniejszych opcji taktycznych. Pierwszym krokiem do zwycięstwa są najlepsze wyniki w kwalifikacjach.

Jaime Puig, Dyrektor SEAT Sport: "Wskutek zmian wprowadzonych przez Biuro FIA w stosowaniu reguł technicznych nasze samochody straciły na dynamice w porównaniu z początkiem sezonu. Będziemy musieli mocno się postarać, aby przezwyciężyć ten handicap, a utrzymanie pozycji lidera do końca mistrzostw będzie wymagało jeszcze lepszej pracy zespołowej".

Cel na pozostałe wyścigi to unikanie błędów, ponieważ na ich poprawianie jest coraz mniej czasu. Im bliżej finału tym mistrzostwa stają się bardziej ekscytujące - ale jednocześnie rośnie napięcie i wymagana jest większa odpowiedzialność.

Xavi Serra, główny inżynier wyścigów: "Finałowe wyścigi mistrzostw to bez wątpienia potężne wyzwanie. Tym większe, że naszym głównym celem jest wprowadzenie pięciu samochodów zespołu do drugiej sesji kwalifikacyjnej. Dlatego w czasie letnich przygotowań na Zolder i Magny Cours koncentrowaliśmy się na wyborze nastawów, które zapewnią modelowi Leon TDI najlepsze osiągi w sesjach kwalifikacyjnych".

Yvan Muller i Gabriele Tarquini prowadzą w mistrzostwach z pięciopunktową różnicą między nimi, ale Augusto Farfus ma na koncie tylko o jeden punkt mniej od Włocha. Rickard Rydell jest czwarty w klasyfikacji ogólnej. W pierwszej dziesiątce kierowców utrzymują się też Tiago Monteiro i Jordi Gene. W klasyfikacji producentów SEAT jest lepszy od BMW o 10 punktów. W obydwu przypadkach jest to jednak przewaga minimalna.

Yvan Muller: "Ostatnia faza sezonu, która zaczyna się w Niemczech, będzie emocjonująca dla wszystkich, ale moim zdaniem zespół SEAT-a czeka duży wysiłek. Sądzę, że będzie nawet trudniej niż przed rokiem ze względu na wyrównany poziom wszystkich zawodników. Jestem jednak przygotowany do obrony mojego tytułu i jak zwykle zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby znów zwyciężyć".

Gabriele Tarquini: Sytuacja bardzo przypomina tę sprzed roku i moim zdaniem o wyniku mistrzostw zadecyduje ostatni wyścig w Makao. Marzę o tym, aby zawalczyć o mistrzostwo razem z moim kolegą z zespołu Yvanem Mullerem, ale w tym roku Augusto Farfus jest silniejszy niż kiedykolwiek i to on może być faworytem. Jeżeli chodzi o poszczególne tory - SEAT Leon doskonale radzi sobie w Imola i Makao. Za to BMW może być naprawdę szybkie w Oschersleben i Okayamie".

Tor w Oschersleben leży niedaleko Magdeburga w północnych Niemczech i budzi przyjemne wspomnienia w zespole SEAT-a. Rickard Rydell odniósł tu pierwsze zwycięstwo w 2004 roku. Były to mistrzostwa Europy, w których zawodnik startował modelem SEAT Toledo Cupra. Trzy lata później na tym samym torze pierwsze zwycięstwo odniósł Yvan Muller w samochodzie SEAT Leon TDI.

Harmonogram

Sobota, 5 września
8:45 - 9:15: Wolny trening
11:00 - 11:30: Wolny trening
15:15 - 15:50: Sesja kwalifikacyjna

Niedziela, 6 września
9:15 - 9:30: Rozgrzewka
12:50: Pierwszy wyścig, 14 okrążeń, start lotny
15:05: Drugi wyścig, 14 okrążeń, start zatrzymany

Minimalne wagi i balast samochodów
SEAT Leon TDI: 1170 kg + 40 kg balastu = 1210 kg
SEAT benz.: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg
BMW: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg
Chevrolet Cruze: 1170 kg + 30 kg = 1200 kg
BMW (prywatne): 1180 kg
Łada 110: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg

(Na podstawie specjalnego upoważnienia FIA BMW startuje z balastem o 15 kg mniejszym niż SEAT Leon TDI.)

NORBERT MICHELISZ LIDEREM - Przedostatnie spotkanie SEAT Leon Eurocup
Na torze w Oschersleben rozegrane zostanie przedostatnie spotkanie SEAT Leon Eurocup przed finałowymi wyścigami w Imola. Jednak zanim zawody przeniosą się do Włoch, kierowcy Eurocup będą musieli poradzić sobie z wąskim i krętym niemieckim torem. Pierwszy zakręt, czyli zwrot o 90 stopni i minimalna ilość miejsca na manewry, z pewnością dostarczy mocnych wrażeń.

Potem będą kolejne łuki i zakręty oraz szykana za krzywą przy hotelu - wszystko ku uciesze kibiców. Układ toru pozwala na obserwację większości akcji z jednego punktu. Najwięcej widzów gromadzi się po zewnętrznej stronie toru, na naturalnych lub zbudowanych przez człowieka przyczółkach, z których widok jest lepszy niż z głównej trybuny w pobliżu mety.

Norbert Michelisz jest liderem klasyfikacji ogólnej i wyprzedza Diego Puyo o cztery punkty oraz Máximo Pedala o sześć punktów. Wszyscy trzej zawodnicy są jednak wielkimi faworytami i mają szansę na zwycięstwo. Freddy Barth jest czwarty, ale zarówno on, jak i Jean Marie Clairet oraz Michal Matejovsky musieliby mieć bardzo dużo szczęścia, aby korzystna kombinacja doskonałych wyników dała im szansę na sukces w finale.

Jean Marie Clairet wystartuje w WTCC w Oschersleben w nagrodę za zwycięstwo w ostatnim wyścigu Eurocup w Brands Hatch.

Harmonogram

Piątek, 4 września
9:45 - 10:15: Wolny trening
13:45 - 14:15: Wolny trening
18:30 - 19:00: Sesja kwalifikacyjna

Sobota, 5 września
17:15: Pierwszy wyścig

Niedziela, 6 września
16:05: Drugi wyścig

Źródło: SEAT