Smart na 76 targach samochodowych Genewa 2006

Smart na 76 targach samochodowych Genewa 200624.02.2006
W 1994 roku DaimlerChrysler i firma SMH (producent zegarków Swatch) utworzyły w Biel w Szwajcarii spółkę pod nazwą Micro Compact Car AG. Od 1999 roku udział Daimlera w spółce wzrósł do 100%, a w 2002 roku zmienił jej nazwę na Smart Gmbh ...

Na salonie frankfurckim w 1997 roku zadebiutował pierwszy Smart City Coupe. Wielbiciele tych samochodów mają ostatnią okazję zobaczyć je w Genewie pod marka Smart.

Smart na 76 targach samochodowych Genewa 2006 1 DaimlerChrysler od dłuższego czasu poszukiwał dla marki Smart kupca bądź strategicznego inwestora. Powód? Sprzedaż tego miejskiego samochodu idzie coraz gorzej. Na tyle źle, że marka zaczęła przynosić koncernowi straty, a na to DaimlerChrysler nie może przecież sobie pozwolić.

Wprowadzenie w 2003 roku czteroosobowego Smarta Forfour, zbudowanego w oparciu o podzespoły Mitsubishi Colta, nie spowodowało wzrostu sprzedaży. Podobnie jak stylowe modele Roadster, Roadster Coupe, czy podrasowane przez Brabusa wersje Smarta. W lutym tego roku podpisano porozumienie pomiędzy DaimlerChrysler, a brytyjskim konsorcjum Project Kimber. Zakłada ono, że brytyjski inwestor nabywa prawa do produkcji, zmian w wyglądzie i sprzedaży obecnych modeli Smarta pod własną nazwą, której na razie nie ujawniono.

Smart na 76 targach samochodowych Genewa 2006 2 Konsorcjum otrzymuje "w spadku" linie produkcyjne i ich wyposażenie, które ze zrozumiałych względów nie będą już potrzebne obecnemu właścicielowi Smarta - koncernowi DaimlerChrysler. Podczas marcowego salonu w Genewie Smart zaprezentuje "pożegnalne" wersje Smarta Roadster i Smarta Roadster Coupe, a także mniejszy model Fortowo w limitowanej wersji "aCollectors Edition".

I tak oto historia zatoczyła koło. W kraju, gdzie rozpoczęła się historia marki Smart 10 lat później następuje jej pożegnanie…

Źródło: Moto Target, fot. Smart