Suzuki Ignis startuje w nowej formule rajdowej

Suzuki Ignis startuje w nowej formule rajdowej21.01.2002
Mistrzostwa świata Super 1600 Championship otrzymały w tym roku nową nazwę – Junior World Rally Championship, w skrócie Junior WRC. W sezonie 2002 na ich trasach zobaczymy trzy samochody Suzuki, które będą tworzyć zespół Suzuki Ignis Super 1600 ...

Mistrzostwa świata Super 1600 Championship otrzymały w tym roku nową nazwę – Junior World Rally Championship, w skrócie Junior WRC. W sezonie 2002 na ich trasach zobaczymy trzy samochody Suzuki, które będą tworzyć zespół Suzuki Ignis Super 1600.

Suzuki Ignis startuje w nowej formule rajdowej 1 Rajdowe auta Junior WRC muszą mieć napęd na przednią oś, pojemność silników do 1600 cm³, przy maksimum 9000 obr./min., wlot powietrza do gaźnika ograniczony do 60 mm, ciężar bez paliwa do 950 kg. Są też inne ograniczenia, wynikające z konieczności obniżenia kosztów budowy i eksploatacji pojazdów. Cena auta gotowego do startu nie może przekroczyć 100 tys. dolarów. Regulamin zabrania np. stosowania stopów tytanu i magnezu, limitowana jest liczba opon. Na jeden samochód nie może być więcej niż czterech mechaników.

W mistrzostwach Junior WRC nie mogą startować pojazdy fabryczne. Dlatego decyzją Suzuki Sport Co. pod nazwą Team Suzuki Ignis wystąpią trzy prywatne zespoły: z Japonii, Finlandii i Niemiec. W 2002 roku Ignisy Super 1600 w mistrzostwach Junior WRC prowadzić będzie japońska załoga Kazuhiro Niwa-Kohei Kusaka, fińska Juha Kangas-Mika Ovaskainen oraz niemiecka Nikolaus Schelle-Gerhard Weiss. Suzuki zapewni im samochody, udzieli niezbędnej pomocy technicznej i organizacyjnej.

Suzuki Ignis startuje w nowej formule rajdowej 2 Suzuki Sport Co. Ltd. istnieje od 1986 r. Dysponuje kapitałem 10 milionów jenów, zatrudnia 76 pracowników, dyrektorem jest Nobuhiro Tajima. Oddział sportu z siedzibą w Chofu koło Tokio, zajmuje się planowaniem, stylistyką, produkcją i sprzedażą sportowych prototypów i silników.

W kalendarzu 2002 roku znalazło się sześć rajdów zaliczanych do mistrzostw Junior WRC:
- 17-20 - stycznia - Rajd Monte Carlo
- 22-24 - marca - Rajd Costa Brava
- 13-16 - czerwca - Rajd Akropol
- 22-25 - sierpnia - Rajd Niemiec
- 19-22 - września - Rajd San Remo
- 14-17 - listopada - Rajd Wielkiej Brytanii

Ignis Super 1600

Ignis Super 1600 debiutował w sezonie 2001 w mistrzostwach Azji i Pacyfiku. Auto prowadzone przez doświadczonego kierowcę Nobuhiro "Monster" Tajimę (wygrywał na Suzuki najbardziej prestiżowy wyścig górski Peak Pake w USA) i pilotowane przez Julię Rabbett zostało pierwszym zwycięzcą w mistrzostwach Super 1600 Azji i Pacyfiku.

Rajdowy samochód bazuje na seryjnym 3-drzwiowym modelu, jaki bywa w sprzedaży. Auto napędza 4-cylindrowy silnik DOHC, 16-zaworowy o mocy 151 kW (206 KM) przy 8500 obr./min. Przeniesienie napędu następuje za pomocą sekwencyjnej, 6-stopniowej skrzyni Suzuki Sport. Pojazd oczywiście jest wyposażony w niezbędne urządzenia podnoszące bezpieczeństwo jazdy.

Źródło: Suzuki