Nowości Suzuki w Paryżu

Nowości Suzuki w Paryżu07.10.2008
Podczas salonu w Paryżu w październiku 2008 Suzuki przedstawia całkowicie nowy model Alto - piątą generację najmniejszego samochodu w gamie światowej strategii firmy ...

Podczas salonu w Paryżu w październiku 2008 Suzuki przedstawia całkowicie nowy model Alto – piątą generację najmniejszego samochodu w gamie światowej strategii firmy.

Suzuki Alto

Nowy Alto łączy w sobie atrakcyjną stylizację z miejską mobilnością i doskonałymi walorami w zakresie ekologii, a zwłaszcza emisji CO2, trafiając w potrzeby dzisiejszych klientów oraz wymagania ochrony środowiska. W dodatku, jak na mały pojazd miejski jest samochodem dającym wielką radość z jazdy, odzwierciedlając filozofię zawartą w sloganie Suzuki "Way of Life!".

Nowości Suzuki w Paryżu 1 Będąc drugim modelem drugiej fazy światowej strategii Suzuki, ukierunkowanej na przyjazność dla użytkownika i rodziny, nowy Alto oferuje wysoki poziom komfortu przy niewielkich gabarytach. Design samochodu łączy sportowy, dynamiczny wygląd, który powinien przypaść do gustu europejskiej klienteli z doskonałą aerodynamiką. Można śmiało powiedzieć, że nowe Alto to najbardziej stylowy samochód w swoim segmencie. W pracy nad nowym Alto inżynierowie i styliści Suzuki wykorzystali całą swą niezrównaną wiedzę i doświadczenie w konstrukcji małych samochodów, która zapewniła firmie tak wiele sukcesów zarówno w Japonii, jak i na całym świecie. Alto jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych klientów, którzy oczekują samochodu dającego dużo radości, a przy tym przyjaznego dla środowiska. Suzuki planuje roczną sprzedaż Alto na rynkach europejskich na poziomie 60 000 sztuk, poczynając od debiutu, przewidzianego na wiosnę 2009 roku.

Pojazdy na ogniwa paliwowe

Suzuki Motor Corporation nie ustaje w poszukiwaniach i doskonaleniu rozwiązań proekologicznych w produkowanych przez siebie modelach samochodów i motocykli. Celem tych prac jest dalsza redukcja negatywnego wpływu na środowisko, a jedną z dróg do tego celu są ogniwa paliwowe – rozwiązanie o zerowej emisji dwutlenku węgla (CO2), które pozwala na efektywne gospodarowanie ograniczonymi zasobami nieodnawialnych źródeł energii.

SX4-FCV

Suzuki Motor Corporation opracowała projekt samochodu kompaktowego noszącego oznaczenie SX4-FCV, w którym źródłem napędu są ogniwa paliwowe i otrzymała dopuszczenie japońskiego ministerstwa zagospodarowania przestrzennego, infrastruktury, transportu i turystyki do testów na drogach publicznych.

Nowości Suzuki w Paryżu 2 Model SX4-FCV charakteryzuje się dobrymi osiągami i własnościami dzięki ogniwom paliwowym o wysokiej wydajności produkcji General Motors (GM) oraz wysokociśnieniowemu (70 MPa) zbiornikowi wodoru konstrukcji Suzuki, a także kondensatorowi, który odzyskuje energię przy hamowaniu i wykorzystuje ją podczas przyspieszania, wspomagając w ten sposób pracę ogniw. Suzuki planuje testy modelu SX4-FCV na drogach publicznych z zamiarem wykorzystania ich wyników w pracach nad dalszym rozwojem konstrukcji pod kątem opracowania modelu przeznaczonego do sprzedaży.

Firma Suzuki pracuje nad tą technologią wspólnie z GM od roku 2001. Do tej pory za zgodą ministerstwa trzykrotnie testowano na drogach publicznych małe samochody napędzane ogniwami paliwowymi: model MR Wagon-FCV i Wagon R-FCV w październiku 2003 roku oraz ponownie MR Wagon-FCV w grudniu 2004.

Dane techniczne modelu SX4-FCV
Ilość miejsc: 5
Długość x szerokość x wysokość: 4 190 mm x 1 730 mm x 1 585 mm
Rozstaw osi: 2 500 mm
Typ ogniw paliwowych: PEFC (Polymer Electrolyte Fuel Cell)
Moc ogniw paliwowych: 80 kW
Typ silnika: Synchroniczny, prądu przemiennego
Moc silnika: 68 kW
Paliwo: Wodór pod wysokim ciśnieniem (zbiornik 70 MPa)
Akumulator: wysokiego napięcia Kondensator
Szybkość maksymalna: 150 km/h
Zasięg: 250 km

Crosscage

Crosscage to model koncepcyjny motocykla napędzanego ogniwami paliwowymi, w którym zastosowano chłodzony powietrzem napęd ogniwowy o prostej, zwartej, lekkiej konstrukcji oraz akumulator o wysokiej wydajności umożliwiający optymalne gospodarowania energią.

Nowości Suzuki w Paryżu 3 Zespół ogniw paliwowych brytyjskiej firmy Intelligent Energy zapewnia szybki start oraz niskie zużycie paliwa, a akumulator litowo-jonowy łączy bezpieczeństwo użytkowania z walorami ekologicznymi. Mocna rama w kształcie litery X chroni zbiornik wodoru, nad którym umieszczono ogniwo paliwowe oraz baterię litowo-jonową, wszystko to w gustownym, starannie opracowanym designie. Rodzaj i prostota zastosowanych konstrukcji i technologii nie tylko podkreślają walory ekologiczne, ale także są wierne sportowemu wizerunkowi marki Suzuki.

Dane techniczne modelu Crosscage
Długość x szerokość x wysokość: 1 985 mm x 645 mm x 1 020 mm
Typ ogniwa paliwowego: PEFC (Polymer Electrolyte Fuel Cell)
Typ silnika: Synchroniczny, prądu przemiennego
Paliwo: Wodór pod wysokim ciśnieniem (zbiornik 35 MPa)
Akumulator: Litowo-jonowy
Zasięg: 200 km

Źródło: Suzuki