Suzuki Kizashi Bonneville

Suzuki Kizashi Bonneville17.08.2010
Od czasu prezentacji dla prasy w lipcu 2009 roku Suzuki Kizashi było postrzegane jako "nieco inny" sedan średniej wielkości. Sztywna struktura, zmodyfikowana platforma, zawieszenie o ustawieniu dopracowanym podczas testów na Nurburgring ...

... i opcja napędu na obie osie – to spodobało się zarówno mediom, jak i konsumentom. Jednak teraz Suzuki zapragnęło zdobyć doświadczenie wśród „streamlinerów”, pojazdów ustanawiających rekordy prędkości na suchym dnie jeziora Bonneville.

Suzuki Kizashi Bonneville 1 14 sierpnia w Wendower, w amerykańskim stanie Utah, pojawi się Bonneville Kizashi – poważnie zmodyfikowane przez Richarda Holdenera i Toma Habrzyka z Advanced Product Engineering, z Samem Mitanim z amerykańskiego czasopisma Road & Track za kierownicą. Podrasowane Kizashi będzie konkurować w kategorii „Blown Gas Coupe” i postara się przekroczyć granicę 200 mil na godzinę (ok. 322 km/h).

Bonneville Kizashi bazuje na przedprodukcyjnym prototypie Kizashi. Prace nad nim rozpoczęto w maju tego roku. Najpierw rozmontowano wnętrze, zostawiając niemal wyłącznie metalową konstrukcję, by zamontować na niej klatkę bezpieczeństwa, tylną przegrodę, sportową uprząż przy fotelach, wyścigowe fotele i siatkę okienną. Następnie prace objęły silnik, który został przerobiony w zasadzie od postaw. Tak samo postąpiono z platformą.

Miejmy nadzieję, że 14 sierpnia Kizashi uda się przekroczyć magiczną granicę 200 mil na godzinę.

Źródło: Suzuki