Suzuki na 82. Salonie Samochodowym w Genewie

Suzuki na 82. Salonie Samochodowym w Genewie02.02.2012
Suzuki zaprezentuje w Szwajcarii modele koncepcyjne, będące synonimem najnowocześniejszej technologii. Są one czytelną wskazówką, że japoński producent, będący ekspertem od innowacji w segmencie aut kompaktowych, rozpoczyna nową epokę w rozwoju motoryzacji.

G70 – nowa wizja auta kompaktowego, charakteryzującego się zmniejszonym ciężarem i aerodynamiką dopracowaną w każdym szczególe
Suzuki pokaże w marcu w Genewie samochód kompaktowy nowej generacji.

Suzuki na 82. Salonie Samochodowym w Genewie 1Waży zaledwie 730 kg, a charakteryzujący go współczynnik oporu powietrza jest o 10% niższy w porównaniu z obecnymi modelami Suzuki z tego segmentu. Doskonałe parametry są efektem ogromnego zaangażowania projektantów Suzuki w zmniejszenie ciężaru auta oraz podniesienie jego walorów aerodynamicznych; właśnie tym kwestiom poświęcili oni najwięcej uwagi przy projektowaniu modelu. W rezultacie emisja CO2 wynosi zaledwie 70 g/km (dane dla silnika benzynowego).

Model ten po raz pierwszy zaprezentowano na Targach Motoryzacyjnych REGINA w Tokio w 2011 roku.

Swift Range Extender – kompaktowy samochód z napędem elektrycznym i generatorem ładującym, napędzanym przez silnik spalinowy
Od chwili zaprezentowania na Salonie Samochodowym w Genewie w 2010 roku hybrydowego Swifta, opartego na poprzednim modelu, Suzuki poczyniło znaczący krok naprzód w technologii pojazdów ekologicznych. W tym roku bohaterem prezentacji będzie Swift Range Extender, stworzony na bazie obecnego modelu. Model zaprezentowano na Targach Motoryzacyjnych w Tokio w 2011 roku pod nazwą "Swift EV Hybrid”.

Suzuki na 82. Salonie Samochodowym w Genewie 2 Swift Range Extender może pokonać 30 km), korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego i w pełni naładowanego akumulatora (Zasięg auta jest szacowany na podstawie testów w określonych warunkach. Rzeczywisty zasięg może podlegać wahaniom w zależności od warunków jazdy/pogodowych).

Zasięg pojazdu można zwiększyć, wykorzystując ładowanie akumulatora poprzez generator napędzany silnikiem spalinowym. W porównaniu do innych samochodów elektrycznych, które są zasilane wyłącznie z baterii, Swift Range Extender ma mniejszy akumulator litowo-jonowy, który szybciej się ładuje, mniej waży, wymaga mniej prądu i jest tańszy w eksploatacji.

Źródło: Suzuki