Elektryczne Volvo C40 i XC40 z tylnym napędem

Elektryczne Volvo C40 i XC40 z tylnym napędem16.01.2023
W przypadku nowych, tegorocznych modeli Volvo XC40 i C40 Recharge zasięg zwiększył się o 60 kilometrów na jednym ładowaniu.

Pojawiły się także nowe warianty napędowe, w tym tylnonapędowy. Warto dodać, ze jest to pierwsze Volvo z tylnym napędem od 25 lat. Poprawiono też najmocniejszy zespół napędowy, czyli dwusilnikowy, napędzający obie osie.

Silnik elektryczny drugiej generacji stosowany w tylnonapędowych modelach C40 i XC40 Recharge został całkowicie opracowany przez Volvo Cars.

Volvo C40 Recharge
Volvo C40 Recharge

Nowe, zaktualizowane modele to kolejny krok na naszej drodze do produkowania wyłącznie samochodów elektrycznych już od 2030 roku – mówi Javier Varela, dyrektor operacyjny i zastępca dyrektora generalnego Volvo Cars – Większy zasięg i skrócony czas ładowania to kluczowe czynniki dla naszych klientów, dzięki wprowadzonym zmianom nasze modele stają się jeszcze bardziej atrakcyjne.

Nowe samochody z tylnym napędem napędzane są nowym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi (stałymi). Moc wzrosła do 175 kW (238 KM), czyli o 5 kW więcej niż w poprzednim, przednionapędowym wariancie samochodu z jednym silnikiem. Zachowano tę samą pojemność akumulatora, 69 kWh, ale poprawienie wydajności chłodzenia pozwala teraz przejechać do 460 kilometrów na jednym ładowaniu (zgodnie z cyklem WLTP) dla XC40 Recharge, wobec 425 kilometrów w poprzedniej wersji.

Volvo C40 Recharge

Jeszcze większym zasięgiem może wykazać się C40 Recharge – 476 kilometrów wobec 438 wcześniej. Czas ładowania od 10 do 80% pojemności baterii zajmuje około 34 minut przy użyciu ładowarki prądu stałego publicznej sieci o mocy 130 kW.

Do wyboru jest także mocniejszy wariant tylnonapędowy o mocy 185 kW (258 KM) i z większą baterią o pojemności 82 kWh. W tej wersji XC40 Recharge dysponuje zasięgiem do 515 kilometrów w przypadku XC40 i aż 533 kilometrów (według WLTP) dla modelu C40 Recharge. Większą baterię można też ładować mocniejszym prądem stałym (200 kW wobec 150 kW poprzednio, co skraca czas ładowania od 10 do 80% do około 28 minut.

Zmieniono także wariant z dwoma silnikami i napędem na obie osie. Na tylnej osi znajduje się teraz silnik z magnesami trwałymi (stałymi) o mocy 183 kW, a na przedniej nowy silnik asynchroniczny o mocy 117 kW. W tej konfiguracji Volvo XC40 Recharge Twin Motor AWD może teraz przejechać do 500 kilometrów (z baterią 82 kWh), czyli o 62 więcej niż poprzednio. Z kolei zasięg C40 w tej samej wersji wzrósł do 507 kilometrów (poprzednio 451).

Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge

Wydajność poprawiają też na przykład nowe, dziewiętnastocalowe felgi o aerodynamicznym kształcie. Wprowadzono także jedną nowość w popularnych modelach hybryd typu plug-in z serii 60 i 90. Nowa ładowarka pokładowa niemal podwaja maksymalną moc ładowania, która wynosi teraz 6,4 kW.

Źródło: Volvo