Prototyp Volvo C30 Polestar Performance Concept

Prototyp Volvo C30 Polestar Performance Concept23.04.2010
W ten weekend Volvo Cars i zespół Polestar Racing piętnasty już raz z rzędu rozpoczną sportowy sezon w ramach Swedish Touring Car Championship (STCC) i to z tytułem dotychczasowego czempiona. Jednak zanim rozpocznie się pierwsza sesja treningowa ...

...tego sezonu, Polestar prezentuje najlepsze Volvo uliczne. Głównym celem podczas tworzenia prototypu Volvo C30 Polestar Performance Concept było zbadanie, co się stanie, gdy inżynierowie i projektanci zajmujący się na co dzień rozwiązaniami na potrzeby wyścigów dostaną wolną rękę i będą mogli stworzyć samochód uliczny bez ograniczeń, jakie zwykle narzucają im specyficzne regulacje dotyczące zmagań sportowych.

Szwedzki team Polestar Racing od dawna z sukcesem współpracuje z Volvo, jego kierowcy używali podczas wyścigów specjalnie przystosowanych modeli 850, S40 S60 i wygrali SRCC za kierownicą C30.

Prototyp Volvo C30 Polestar Performance Concept 1 Bliskie relacje zespołu Polestar Racing i Volvo Cars w zakresie testów i prac badawczych sprawiły, że team przejął odpowiedzialność za stworzenie produktów optymalizujących sportowe silniki, które miałyby udoskonalić standardowe specyfikacje pojazdów Volvo. Produkty te weszły do sprzedaży i są dostępne na niektórych rynkach. Jest to jedyna optymalizacja silników, po której właściciel nie traci oryginalnej gwarancji producenta, a emisja spalin pozostaje na niezmienionym poziomie.

Prototyp Volvo C30 Polestar Concept posłużył do dalszego rozwoju charakterystyki jezdnej standardowego modelu C30. Eksperci z Polestar korzystali ze swoich doświadczeń wyścigowych, a projekt wnętrza i nadwozia bazuje na know-how dotyczącym aerodynamiki i właściwości jezdnych C30 zebranym podczas kilkunastu lat testów i prac badawczych opartych o symulacje komputerowe, doświadczenia w tunelu aerodynamicznym i testy torowe.

Napęd stanowi 2,5-litrowy silnik Volvo T5 Turbo z dużą chłodnicą powietrza. Rozwija moc 405 KM i maksymalny moment obrotowy 510 Nm. Napęd przenoszony jest oczywiście na wszystkie koła.

C30 porusza się na oponach Pirelli P Zero 235/35 ZR 19 i korzysta z hamulców Brembo z tarczami o średnicy 380 mm.

We wnętrzu znajdują się m.in. sportowe fotele obite skórą z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Aerodynamiczny kształt nadwozia zapożyczono z modelu biorącego udział w wyścigach w ramach STCC.

Prototyp jest aktualnie wystawiany podczas wystawy motoryzacyjnej w Gothenburgu.

Źródło: Volvo