V60 Plug-in Hybrid

V60 Plug-in Hybrid22.02.2011
Za tydzień, podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie Volvo Cars zaprezentuje oficjalnie model V60 Plug-in Hybrid - produkcyjną wersję pojazdu emitującego poniżej 50 g CO2 na km. Plug-In Hybrid pojawi się na rynku w przyszłym roku, ...

...a powstało w wyniku kooperacji Volvo ze szwedzkim dostawcą energii elektrycznej, firmą Vattenfall. W styczniu 2007 roku obie firmy podpisały umowę partnerską, która miała na celu stworzenie i przetestowanie technologii typu „plug-in”.

V60 Plug-In Hybrid to pierwszy na świecie pojazd z napędem hybrydowym wykorzystującym silnik diesla. Gdy korzysta wyłącznie z napędu elektrycznego jest w stanie przejechać dystans do 50 km. Całkowity zasięg pojazdu wynosi 1200 km. Średnia emisja CO2 w europejskim cyklu mieszanym to 49 g/km, a zużycie paliwa wynosi 1,9 l na 100 km.

Koszt baterii spowoduje, że hybrydowe Volvo będzie jednak droższe od modelu V60 z konwencjonalnym silnikiem spalinowym. Jednak z drugiej strony wydatki na paliwo powinny w tym przypadku zmaleć o 2/3 w porównaniu z tradycyjnym modelem (dane dla Szwecji, gdzie koszt energii elektrycznej określono jako 2,5 korony szwedzkiej na 10 km). Oczywiście baterie V60 Plug-In Hybrid można naładować przy użyciu zwykłego, domowego gniazdka elektrycznego. Zabiera to około 5 godzin.


Źródło: Volvo, opracowanie: BM