Premiera Volvo V60 Plug-In Hybrid

Premiera Volvo V60 Plug-In Hybrid07.03.2011
W zeszłym tygodniu na stoisku Volvo na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutował model V60 Plug-In Hybrid - gotowy do produkcji pojazd emitujący zaledwie 49 g CO2 na kilometr i zużywający 1,9 litra paliwa na 100 km.

Ta hybryda drugiej generacji to idealny wybór dla bezkompromisowych klientów, którzy chcą nabyć samochód o wyjątkowo niskiej emisji dwutlenku węgla i gwarantujący mnóstwo przyjemności z jazdy - powiedział Stefan Jacoby, prezes i dyrektor generalny Volvo Cars podczas konferencji prasowej w Genewie.


Stefan Jacoby dodał: V60 Plug-in Hybrid posiada wszelkie cechy tradycyjnie kojarzone z dobrym, sportowym kombi. Ulepszyliśmy je za pomocą nowatorskiej technologii, która pozwala kierowcy wybrać, czy chce, by jego auto nie emitowało żadnych zanieczyszczeń, pracowało jako wydajna hybryda, czy też zapewniło mu maksimum osiągów. Wystarczy, że wybierze odpowiedni tryb pracy samochodu.

O czym mówił pan prezes? Otóż na konsoli środkowej V60 Plug-in Hybrid znajdują się trzy przyciski „Pure” (tryb bezemisyjny), „Hybrid” (tryb hybrydowy) i „Power” (tryb, w którym pracuje tylko diesel). Kierowca sam wybiera, który z tych trybów pracy najbardziej mu odpowiada w danej chwili.

Łączna moc V60 Plug-In Hybrid to 285 KM, a maksymalny moment obrotowy to 640 Nm. Pojazd rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 6,9 sekundy. Pod maską znajduje się 5-cylindrowy, 2,4-litrowy turbodiesel D5 przekazujący moc 215 KM i maksymalny moment obrotowy 440 Nm na przednie koła. Przy tylnej osi znajduje się napęd elektryczny ERAD (Electric Rear Axle Drive) w formie silnika elektrycznego o mocy 70 KM czerpiącego energię z baterii litowo-jonowych 12 kWh. Samochód został także wyposażony w 6-biegową przekładnię automatyczną i elektryczny napęd na wszystkie koła.


Źródło: Volvo, opracowanie: BM