Dlaczego długo nie mogę sprzedać samochodu? Dlaczego nikt nie dzwoni?

Dlaczego długo nie mogę sprzedać samochodu? Dlaczego nikt nie dzwoni?13.05.2024
Załóżmy, że samochód, który zamierzasz sprzedać, jest już w doskonałym stanie technicznym, a dokumenty (dowód zakupu auta, dowód rejestracyjny, karta pojazdu, polisa OC, książka serwisowa) kompletne. Co dalej?

Teraz trzeba tylko znaleźć najlepszy sposób, by dotrzeć do jak najszerszego grona nabywców. Takiej nadziei nie dają niestety stacjonarne punkty sprzedaży (komis, salon, giełda). To musi być coś, gdzie zajrzeć może każdy, bez konieczności czasochłonnych i wyczerpujących wycieczek. Sprawdźmy zatem, jakie są najczęstsze przyczyny braku zainteresowanie wystawionym do sprzedaży samochodem?

Brak ogłoszenia w Internecie

Obecnie najpopularniejszą formą zdobywania informacji jest Internet, zatem w grę wchodzi wyłącznie ogłoszenie umieszczone na bezpłatnie Sprzedawacz.pl. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest możliwość pobrania ze strony platformy ogłoszeniowej pliku PDF z danymi auta, który po wydrukowaniu można umieścić na widocznym miejscu np. za szybą samochodu.

Ogłoszenie bez zdjęć

Chcesz szybko sprzedać swoje auto? Pokaż je światu! Nader często sprzedający zaniedbują kwestię dokumentacji fotograficznej pod kątem jej jakości i liczby.

Statystycznie rzecz biorąc, ogłoszenia bez zdjęć przyciągają uwagę kupujących o 4 do 10 razy rzadziej aniżeli ogłoszenia motoryzacyjne, do których dodano zdjęcia.

Słaba jakość zdjęć

Fotografie to jedno, ważne dla nabywcy jest to, by było na nich coś widać. Zdjęcia powinny być wyraźne i kompletne, wykonane pod każdym możliwym kątem. Uważny kupujący z pewnością zauważy brak ujęć samochodu z którejś strony lub też ucięte kadry. Tego typu tricki i tak nie mają sensu, ponieważ przed zawarciem transakcji musi dojść do lustracji auta i wszystkie niedoskonałości wyjdą na jaw.

Samochód wygląda nieatrakcyjne na zdjęciach

Klienci kupują oczami, dlatego przed wykonaniem fotografii warto dopieścić sprzedawany samochód, poprawiając jego estetykę. Konieczna jest wizyta w myjni, nie zaszkodzi też odkurzenie tapicerki i wypolerowanie elementów plastikowych. Czynności te warto powierzyć profesjonalistom, zyskasz pewność, że żaden szczegół nie zostanie pominięty.

Wybór pierwszego zdjęcia jest najważniejszy

Na liście ogłoszeń pojawi się tylko jedno zdjęcie udostępnione, jako pierwsze. Dopiero po kliknięciu ogłoszenia klient zostanie przekierowany na konkretną stronę za szczegółowym opisem pojazdu. Dołóż wszelkich starań, by ta pierwsza fotografia przedstawiała Twój samochód w jak najkorzystniejszym świetle, w przenośni i dosłownie. Zadbaj o ekspozycję auta i jego otoczenie. Z pewnością samochód zaprezentuje się lepiej na tle bujnej zieleni lub zachodu słońca, niż przy stodole bądź odrapanych ścian.

Opis samochodu ma ogromne znaczenie

Niektórym osobom tworzenie opisów może sprawić pewną trudność, jednak trzeba pamiętać, że jest to jedyna okazja, by w jakiś sposób zainteresować potencjalnego nabywcę. Sama marka, czy rocznik może nie wystarczyć. Co powinno znaleźć się w dobrym marketingowo ogłoszeniu?

Zacznijmy od treści. Większość osób raczej niechętnie poświęca uwagę obszernym elaboratom wychwalającym pod niebiosa zalety pojazdu. O wiele więcej korzyści przyniesie zwięzła informacja poparta konkretami. W opisie umieść informacje dotyczące wyposażenia, dodatkowych bajerów, stanu karoserii, silnika, zawieszenia itd. Tytuł ogłoszenia także powinien być pozbawiony ozdobników typu: „Sprzedam samochód osobowy”. Wystarczy marka, model i rocznik.

Wygórowana cena

Cena samochodu jest drugim aspektem (poza wyglądem) zachęcającym kupujących do zainteresowania się ofertą. Koniecznie sprawdź inne oferty dotyczące podobnych modeli, najlepiej w kilku serwisach ogłoszeniowych. Przy wycenie swojego samochodu weź pod uwagę jego ewentualne niedomagania. Uczciwość w tych sprawach zawsze pomaga.

Brak danych kontaktowych

To częsta przyczyna braku kontaktu. Klient chętnie by zadzwonił, dopytał, umówił się na spotkanie, ale jak? Zanim wystawisz ogłoszenie, zadbaj o udostępnienie możliwie najszerszych form kontaktu. I jeszcze jedno, kieruj się wygodą nabywcy. Stawianie ograniczeń typu: „na SMS-y nie odpowiadam” przedstawia Cię w niekorzystnym świetle. To kupujący powinien zdecydować, jaki sposób kontaktu jest dla niego najwygodniejszy.

Brak promocji ogłoszenia

Serwisy ogłoszeniowe dają zwykle możliwość promowania ogłoszenia. Dzięki tego typu rozwiązaniom twoja oferta będzie znacznie lepiej widoczna względem innych ogłoszeń. Może dzięki temu uzyskać więcej wyświetleń. Jeśli zależy Ci na czasie pomyśl o promocji swojego ogłoszenia!