Porsche wprowadza dla obecnego 911 GT3 (992.2) pakiet Manthey, który zapewnia jeszcze lepsze osiągi na torze. Oferuje on znacznie większy docisk, a co za tym idzie – wyższą prędkość w zakrętach. Zarówno podwozie, jak i hamulce zostały specjalnie dostosowane do szczególnie wysokich wymogów jazdy torowej.
Nowy pakiet Manthey opracowano w ramach ścisłej współpracy centrum badawczo-rozwojowego Porsche w Weissach z inżynierami Manthey w Meuspath. Zoptymalizowane pod kątem zastosowania na torze komponenty są sprzedawane w Porsche Centrach na całym świecie.

Do 540 kilogramów docisku przy prędkości 285 km/h
Aerodynamika Porsche 911 GT3 – już standardowo zaprojektowana z myślą o dużej sile docisku – została dodatkowo zoptymalizowana pod kątem jazdy po torze. W ramach tych optymalizacji całe podwozie stało się jednolitym elementem aerodynamicznym. Zamontowane w podwoziu deflektory (kierownice) powietrza wydłużono o 1 metr, do 1,50 metra. W ten sposób generują one dodatkową siłę docisku w szczególnie efektywny sposób. Dodatkowo seryjnie chropowate wykończenie spodu bagażnika zostało zabezpieczone osłoną.
Dzięki temu uzyskano całkowicie gładką zabudowę podwozie. Przeprojektowano też listwę przedniego zderzaka i wydłużono ją o 12 milimetrów. Siłę docisku na przedniej osi zwiększają specjalne żebra dyfuzora we frontowej części podwozia oraz klapy po bokach samochodu. Skrzydło 911 GT3 z mocowaniem typu „łabędzia szyja” jest teraz szersze i otrzymało listwę Gurneya. Boczne płyty zostały powiększone i są widocznie zakrzywione do wewnątrz, co optymalizuje przepływ powietrza. Tylny dyfuzor z dłuższymi żebrami zapewnia wzrost siły docisku bez zwiększania oporu aerodynamicznego.

Wykonane z włókna węglowego aerotarcze tylnych kół zmniejszają opór powietrza, uzupełniając interakcję wszystkich elementów aerodynamicznych. Zoptymalizowany przepływ powietrza prowadzi do maksymalizacji całościowej efektywności. Ogólnie rzecz biorąc, 911 GT3 z pakietem Manthey uzyskuje znacznie większą siłę docisku przy tym samym oporze aerodynamicznym. W ustawieniu drogowym przy prędkości 285 km/h generuje łącznie 355 kilogramów docisku, a w torowym – które nie jest dozwolone na drogach publicznych – docisk przy 285 km/h wzrasta nawet do 540 kilogramów.
Regulowane gwintowane zawieszenie (ang. coilver)
Porsche wspólnie z firmą Manthey opracowało dla 911 GT3 specjalne gwintowane zawieszenie, które można dostosować do wymogów jazdy torowej. Kolumny zawieszenia są ustawiane w czterech zakresach, a ugięcie i odbicie reguluje się bez użycia narzędzi. Umiarkowanie skorygowane sztywności sprężyn (z przodu o 10% większa w porównaniu z poprzednikiem z pakietem Manthey) przyczyniają się do lepszego prowadzenia w warunkach granicznych i są przystosowane do znacznie wyższych wartości docisku. Zoptymalizowane torowe podwozie zwiększa mechaniczną przyczepność i pozwala autu prowadzić się jeszcze płynniej, szczególnie podczas pokonywania krawężników.

Opcjonalnie dla Porsche 911 GT3 dostępny jest zestaw lekkich, kutych obręczy o średnicy 20 i 21 cali. W porównaniu ze standardowymi felgami zmniejszają one masę nieresorowaną łącznie o sześć kilogramów. Dostępne są w kolorze srebrnym, Neodyme lub czarnym (satynowy połysk). Standardowo zestaw obejmuje przewody hamulcowe w stalowym oplocie, gwarantujące bardzo precyzyjny punkt nacisku – a tym samym optymalne dozowanie siły hamowania. Opcjonalnie dla Porsche 911 GT3 z pakietem Manthey oraz hamulcami PCCB dostępne są specjalne wyścigowe klocki hamulcowe.
Szeroka gama akcesoriów z myślą o jeszcze większej indywidualności
Klienci, którzy chcieliby spersonalizować swoje 911 GT3, wzbogacając je o dodatkowe akcenty wizualne, mogą skorzystać z oferty sportowych akcesoriów. Wyostrzony charakter 911 GT3 podkreślą wykończone włóknem węglowym nakładki progów drzwi z podświetlanym napisem „Manthey”, umieszczone w drzwiach LED-owe projektory białego napisu „Manthey” na nawierzchni, a także opcja naniesienia napisu „Manthey” na drzwi.

Ponadto karbonowe aerodyski kół są dostępne w różnych kolorach. Można zamówić też pasy holownicze do montażu z przodu lub z tyłu (opcjonalnie w kolorze czerwonym, czarnym lub żółtym). Uwaga: pas należy zdemontować przed jazdą po publicznej drodze. Co więcej, 911 GT3 można „doszlifować”, zamawiając przednie wyloty i tylne wloty powietrza wykonane z CFRP.
Czas na Nürburgringu o prawie 3 s lepszy od poprzednika
Na północnej pętli Nürburgringu, tradycyjnym laboratorium testowym dla samochodów sportowych Porsche, 911 GT3 z pakietem Manthey może w pełni zademonstrować swój potencjał. Z obecnym mistrzem DTM Ayhancanem Güvenem za kierownicą samochód pokonał 20,8-kilometrowy tor w górach Eifel 6:52,981 min – o 2,76 s szybciej od poprzedniej generacji 911 GT3 (991.1) z pakietem Manthey, i to mimo warunków dalekich od idealnych. Oba samochody wyposażono w opcjonalne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Czas okrążenia został poświadczony przez obecnego na miejscu notariusza.
„911 GT3 z pakietem Manthey jeszcze lepiej radzi sobie w zakrętach na torze” – mówi aktualny mistrz DTM, Ayhancan Güven. „Znacznie większy docisk i zoptymalizowane podwozie sprawiają, że samochód jest bardzo łatwy w prowadzeniu i daje kierowcy jeszcze większą pewność siebie. Niestety, czas okrążenia nie był idealny, ponieważ z powodu jesiennej pogody tor w niektórych miejscach był wilgotny, a przez to bardzo śliski – w innych warunkach można by »zbić« jeszcze kilku sekund”.
„Przez ponad rok współpracowaliśmy z inżynierami Porsche nad opracowaniem nowego pakietu Manthey dla 911 GT3. W tym czasie przeprowadziliśmy wiele szczegółowych prac w tunelu aerodynamicznym” – mówi Nicolas Raeder, dyrektor zarządzający Manthey Racing GmbH. „Dodatkowo w ramach testów przejechaliśmy kilka tysięcy kilometrów na europejskich torach wyścigowych, w tym na północnej pętli Nürburgringu. Ponieważ tym razem warunki na torze w newralgicznych punktach utrudniały ustalenie oficjalnego czasu okrążenia, w przyszłym roku, przy lepszej pogodzie, podejmiemy kolejną próbę – chcemy pokazać pełen potencjał pakietu Manthey”.
Pakiet Manthey dla 911 GT3 będzie dostępny od marca 2026 roku.




