MotoNews.pl

Prezentacja Porsche 911 Turbo S podczas IAA Mobility w Monachium

07 września 2025

Marka, model | ,
Porsche-911-Turbo-S-2026

Na targach motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium Porsche prezentuje topowy wariant linii 911: innowacyjny układ napędowy biturbo z techniką T-Hybrid czyni nowe 911 Turbo S najmocniejszym seryjnym 911 w dotychczasowej historii modelu. Ten sportowy samochód z napędem na wszystkie koła o mocy 523 kW (711 KM) jak żaden inny łączy znakomite osiągi z wysokim poziomem ekskluzywności, komfortem na długich trasach oraz codzienną użytecznością.

Porsche 911 Turbo S 2025/2026

Nowe Porsche 911 Turbo S musi sprostać najwyższym oczekiwaniom – w świecie samochodów sportowych jego poprzednicy uchodzili za punkt odniesienia, jeśli chodzi o połączenie doskonałych osiągów, komfortu na długich trasach, ekskluzywności i codziennej użyteczności. Najnowsze 911 Turbo S po raz kolejny imponująco podnosi poprzeczkę we wszystkich tych obszarach. Dostępne jako coupé i Cabriolet, oferuje znacznie lepsze osiągi, bardziej muskularną sylwetkę, inteligentniejszą aerodynamikę, zoptymalizowane podwozie i jeszcze bardziej ekskluzywne wyposażenie.

„911 Turbo S to najbardziej wszechstronne i kompletne wydanie Porsche 911. Niezależnie od tego, czy chodzi o codzienne użytkowanie, długie trasy drogami szybkiego ruchu, czy tor wyścigowy – sprawiliśmy, że nowe 911 Turbo S jest jeszcze bardziej komfortowe, bardziej indywidualne i znacznie szybsze niż jego poprzednik” – powiedział Frank Moser, wiceprezes ds. linii modelowych 911 oraz 718.

Porsche 911 Turbo S 2026 1

Innowacyjny zespół napędowy biturbo T-Hybrid

Nowo opracowany, wysokowydajny układ napędowy osiąga moc systemową 523 kW (711 KM). Dzięki temu nowe 911 Turbo S jest najmocniejszym seryjnie produkowanym 911 w dotychczasowej historii. Systemowy moment obrotowy wynosi 800 Nm i jest generowany w ekstremalnie rozległym zakresie od 2300 do 6000 obr./min. Także pełna moc charakteryzuje się szeroką dostępnością, między 6500 a 7000 obr./min. Innowacyjna, wyjątkowo lekka technika T-Hybrid o napięciu 400 V pozwoliła zwiększyć moc względem poprzednika o 61 KM.

Układ napędowy T-Hybrid po raz pierwszy zadebiutował w 2024 roku w 911 Carrera GTS. Na potrzeby nowego 911 Turbo S został znacząco udoskonalony: podczas gdy GTS korzysta z pojedynczej elektrycznej turbosprężarki eTurbo, w nowym Turbo S zastosowano aż dwie takie turbosprężarki. Turbina i sprężarka zostały specjalnie zaprojektowane, aby spełnić wymagania stawiane wobec topowego wariantu. Duet eTurbo przyczynia się nie tylko do znaczącego przyrostu osiągów, ale i poprawia responsywność zespołu napędowego.

Szczególnie kompaktowy i lekki akumulator wysokonapięciowy o pojemności 1,9 kWh jest taki sam jak ten stosowany w 911 Carrera GTS. Siłę napędową do napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) przekazuje 8-biegowa przekładnia PDK ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym. Sprint do 100 km/h zajmuje nowemu 911 Turbo S z nadwoziem coupé 2,5 s, o 0,2 s krócej niż poprzednikowi. Osiągnięcie 200 km/h trwa 8,4 s, co oznacza poprawę o 0,5 s. Prędkość maksymalna nowego 911 Turbo S wynosi 322 km/h.

Porsche 911 Turbo S 2026 2

Około 14 sekund szybsze okrążenie północnej pętli Nürburgringu

Pomimo dodatkowych elementów hybrydowego zespołu napędowego o wysokich osiągach nowe 911 Turbo S waży o zaledwie 85 kilogramów więcej od poprzednika. Wzrost masy został z nawiązką zrekompensowany we wszystkich obszarach istotnych dla dynamiki jazdy. Najlepszym dowodem jest tu czas okrążenia północnej pętli Nürburgringu.

W ramach końcowych jazd rozwojowych, przeprowadzonych jesienią 2024 roku, lekko zakamuflowany egzemplarz 911 Turbo S pod nadzorem notarialnym osiągnął czas 7:03,92 min – to o około 14 s szybciej niż poprzednik. „Nie czuć zwiększenia masy. Wręcz przeciwnie – samochód jest zdecydowanie zwinniejszy, ma lepszą przyczepność i jest znacznie szybszy niż poprzednik na wszystkich istotnych odcinkach toru” – powiedział ambasador marki Porsche, Jörg Bergmeister, który brał udział w rozwoju i testowaniu nowego 911 Turbo S i ustanowił oficjalny czas okrążenia.

Hamulce i opony o zoptymalizowanych osiągach

Do imponujących osiągów topowego wariantu 911 inżynierowie Porsche dostosowali wszystkie kluczowe układy i elementy samochodu. Turbo S otrzymuje nową generację ogumienia, które oferują znacznie lepsze prowadzenie na suchej nawierzchni, zachowując jednocześnie dobre osiągi w mokrych warunkach. Tylna oś jest teraz wyposażona w opony szersze o 10 mm w porównaniu z poprzednikiem – w rozmiarze 325/30 ZR 21. Z przodu, podobnie jak wcześniej, zamontowano ogumienie 255/35 ZR 20.

Porsche 911 Turbo S 2026 3

Standardowy układ hamulcowy Porsche z ceramiczno-karbonowymi tarczami (Porsche Ceramic Composite Brake – PCCB), zaopatrzony w nowe klocki hamulcowe, potrafi wytrzymać ogromne obciążenia. Efekt: skuteczniejsze wytracanie prędkości i jeszcze lepsze wyczucie pedału hamulca. Inżynierowie zwiększyli średnicę tylnych tarcz z 390 mm do 410 mm. Z przodu zastosowano tarcze o średnicy 420 mm. Oznacza to, że nowe 911 Turbo S ma największy układ hamulcowy PCCB, jaki Porsche kiedykolwiek zamontowało w dwudrzwiowym modelu.

Inteligentna aktywna aerodynamika

Chłodzenie i efektywność 911 Turbo S optymalizuje nowa koncepcja aerodynamiczna. Wydajny zestaw tworzą tu: aktywne, pionowo ustawione klapy powietrza chłodzącego z przodu oraz aktywny przedni dyfuzor, które współpracują z regulowanym przednim spojlerem oraz wysuwanym i pochylanym tylnym skrzydłem przejętym z poprzednika. Powietrze chłodzące w optymalny sposób przepływa do hamulców i chłodnic. W zależności od sytuacji na drodze aktywna aerodynamika inteligentnie zmniejsza unoszenie lub ogranicza opór powietrza.

W najbardziej efektywnym położeniu wszystkich aktywnych elementów aerodynamicznych współczynnik oporu 911 Turbo S z nadwoziem coupé względem poprzednika został zmniejszony o 10%. Ponadto aktywna aerodynamika poprawia skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni: w trybie Wet przednie dyfuzory zostają zamknięte, chroniąc przednie tarcze przed nadmiernym rozpryskiem wody.

Porsche 911 Turbo S 2026 4

Podwozie: zmiany z myślą o jeszcze lepszej zwinności i zwiększeniu stabilności

Układ napędowy T-Hybrid z wysokonapięciową instalacją elektryczną pozwolił inżynierom Porsche seryjnie wyposażyć 911 Turbo S w elektrohydraulicznie sterowany system Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC). Ogranicza on tendencję do poprzecznych przechyłów w trakcie zmiany kierunku jazdy i zwiększa zwinność podczas wchodzenia oraz wychodzenia z zakrętu. System korzysta z krzyżowo połączonych aktywnych drążków sprzęgających, w których za regulację ciśnienia – w zależności od sytuacji na drodze – odpowiada natężenie przepływu oleju.

Dzięki generowaniu sił pomocniczych stabilizatory utrzymują samochód w równowadze. W rezultacie, pomimo ogromnej mocy, jego prowadzenie staje się jeszcze bardziej przewidywalne i przystępne. Efekt: wzrastają zarówno komfort, jak i dynamika jazdy. Tym samym topowy wariant linii 911 równocześnie oferuje jeszcze większą wygodę oraz lepsze stabilność i zwinność. Z myślą o optymalnej użyteczności na co dzień elektrohydrauliczny system PDCC jest opcjonalnie dostępny z układem podnoszenia przedniej osi, który dzięki integracji z instalacją 400 V działa znacznie szybciej niż w poprzedniku.

Nowy, standardowo montowany sportowy układ wydechowy z tylnym tłumikiem i końcówkami wykonanymi z tytanu zapewnia 911 Turbo S szczególną pozycję także pod względem akustyki. Jego brzmienie zostało „skomponowane” specjalnie dla topowego wariantu. Co więcej, przy konstruowaniu układu wydechowego zaoszczędzono 6,8 kg masy. Kolejnym czynnikiem decydującym o jeszcze bardziej emocjonującym brzmieniu są udoskonalenia jednostki napędowej. 3,6-litrowy bokser pracuje ze specyficznym asymetrycznym sterowaniem, które wzbogaca jego ścieżkę dźwiękową o kolejne częstotliwości, zapewniając jeszcze bardziej gardłowy, przeszywający dźwięk.

Porsche 911 Turbo S 2026 5

Ekskluzywny wygląd i wysokiej jakości wyposażenie

Wraz z nowym Turbo S w 911 wprowadzono dzieloną przez poszczególne linie modelowe strategię designu odmian Turbo. Liczne kontrastowe elementy zaprojektowano w zarezerwowanym wyłącznie dla tych wariantów kolorze Turbonite. Należą do nich herb Porsche i napis „Turbo S” z tyłu. To nie wszystko: uwagę zwracają też charakterystyczne dla Turbo S wstawki w poprzeczkach tylnego skrzydła oraz wykończenie listew wokół bocznych szyb. Gama obręczy Turbo S obejmuje nowe wzory felg mocowane centralną śrubą, także w kolorze Turbonite.

Jak to zwykle bywa w przypadku Turbo, w porównaniu z odmianami Carrera nowy topowy wariant obecnej linii 911 ma wyraźnie poszerzone nadwozie i rozstaw kół, a także otwory w tylnych błotnikach. Szerokość dodatkowo podkreślają efektowne otwory wentylacyjne w przeprojektowanym tylnym pasie. Wiodącą pozycję Turbo S w portfolio akcentują końcówki tytanowego układu wydechowego o typowym dla Turbo, na nowo zinterpretowanym wzornictwie, podobnie jak dynamiczna perłowa struktura ponad pasem tylnego oświetlenia. Na życzenie oferowane są owalne, tytanowe końcówki układu wydechowego o specjalnej strukturze. Generalnie ekskluzywny design wyraźnie odróżnia Turbo S od innych odmian 911.

Również kabinę charakteryzują akcenty w kolorze Turbonite. Można je znaleźć na panelach drzwi, kierownicy, desce rozdzielczej oraz wykończeniu konsoli środkowej, a także na stoperze Sport Chrono i w zestawie wskaźników. Ten sam kolor mają pasy bezpieczeństwa, przeszycia i kilka przycisków na konsoli środkowej. Po raz pierwszy wystrój ekskluzywnego wnętrza wzbogacono o listwy ozdobne o strukturze włókna węglowego z wykończeniem w kolorze Neodyme oraz perforowaną podsufitkę z mikrofibry z czarnym podkładem.

Porsche 911 Turbo S 2026 6

Jako coupé 911 Turbo S jest standardowo oferowane w wersji dwumiejscowej. Na życzenie bez dopłaty można zamówić tylne siedzenia. Cabriolet jest zasadniczo dostarczany w konfiguracji 2+2. Porsche standardowo wyposaża nowe 911 Turbo S w reflektory LED Matrix HD z innowacyjnymi funkcjami oświetlenia, które odczuwalnie zwiększają bezpieczeństwo jazdy nocą. Seryjne są również: pakiet Sport Chrono ze wskazaniem temperatury opon, specjalnie dostrojone zawieszenie PASM, elektrohydrauliczna stabilizacja przechyłów PDCC oraz tytanowy sportowy układ wydechowy.

Jeśli chodzi o wnętrze, bazowa specyfikacja obejmuje m.in. adaptacyjne fotele sportowe Plus z 18-kierunkową regulacją elektryczną, pamięcią ustawień oraz napisem „turbo S” na zagłówkach. Specyficzne dla wariantu Turbo S wytłoczenia na siedzeniach i panelach drzwi na nowo interpretują charakterystyczne cechy designu pierwszego 911 Turbo (typoszereg 930). Dla coupé na życzenie dostępne są składane, lekkie fotele kubełkowe, znane z 911 GT3.

Szeroki wybór opcji

Oferta Porsche Exclusive Manufaktur pozwala na bogate możliwości indywidualizacji. Oprócz programu Paint to Sample, obejmującego ponad 100 lakierów nadwozia, lista opcji zawiera obręcze Turbo Exclusive Design z panelami z włókna węglowego lakierowanymi na kolor Neodyme, lekki dach z włókna węglowego o widocznym splocie, monochromatyczne tylne lampy Exclusive Design oraz wykończone karbonem boczne wloty powietrza z tyłu. Po raz pierwszy dostępne są lekkie ramiona wycieraczek z włókna węglowego, o około 50% lżejsze od standardowych.

Porsche 911 Turbo S 2026 7

Kabinę można dodatkowo wzbogacić o detale takie jak przeszycia dekoracyjne w kontrastującym kolorze, spersonalizowane wytłoczenia, a także obszyte skórą konsole foteli i nakładki progów z subtelnymi ozdobnymi przeszyciami. Porsche Exclusive Manufaktur oferuje też indywidualizowane klucze do samochodu z lakierowanym wykończeniem.

911 Turbo S na nadgarstek

Konfigurator zegarków Porsche Design pozwala zaprojektować własny „samochód sportowy na nadgarstek” – dopasowany do 911 Turbo S w najdrobniejszych szczegółach. Stylistyczne powiązania z pojazdem podkreśla nowa czarna tarcza z elementami wzornictwa w kolorze Turbonite. Pierścień wokół tarczy jest dostępny również we wszystkich pozostałych kolorach nadwozia (włącznie z indywidualnie wybranym odcieniem). Tytanowa koperta pokryta jest czarną powłoką z węglika tytanu. Pasek wykonano z oryginalnej skóry i nici Porsche.

Uwagę przyciąga tłoczony na gorąco napis „Turbo S”. Zegarek napędza kaliber Porsche Design WERK 01.200 z certyfikatem COSC i funkcją flyback. Indywidualnie wybierany wahnik odzwierciedla różne wzory obręczy 911 Turbo S; zdobi go herb Porsche w kolorze Turbonite. Dekiel można spersonalizować osobistym grawerunkiem. Chronograph 911 Turbo S jest ręcznie wykonywany na zamówienie w manufakturze zegarków Porsche w Grenchen w Szwajcarii.

Porsche 911 Turbo S 2026 8

Już dostępne do zamawiania

Nowe Porsche 911 Turbo S można już zamawiać w cenie 1 373 000 zł. Porsche 911 Turbo S Cabriolet kosztuje od 1 442 000 zł. Dostawy w Europie rozpoczną się na przełomie 2025/2026 roku.

Źródło: Porsche