..i brazylijskim São Paolo rozpoczęło bowiem Latin NCAP. Nowa instytucja na dobry początek opublikowała rezultaty testów zderzenia czołowego dziewięciu popularnych modeli małych samochodów, które przeprowadzono dokładnie tak samo, jak badanie wchodzące w skład programu testowego Euro NCAP.
Ameryka Południowa to gwałtownie rozwijający się rynek motoryzacyjny oraz - coraz częściej – miejsce produkcji nowych samochodów. Niestety jest to także kontynent, na którym dochodzi do wielu wypadków powodujących poważne obrażenia oraz śmierć pasażerów i kierowców aut.
Latin NCAP to pierwszy niezależny program działający w tym regionie i jednocześnie historyczny krok w kierunku dostępności informacji na temat „crash testów” dla konsumentów. W stworzeniu Latin NCAP brały udział FIA (Federation Internationale de l’Automobile), fundacja FIA, ICRT (International Consumer Research and Testing) i GRMF (Gonzalo Rodriguez Memorial Foundation) przy wsparciu Inter-American Development Bank.
Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP, powiedział: Gratulujemy naszym partnerom z Latin NCAP wykonania kroku ważnego dla Ameryki Południowej i regionu Karaibów. Latin NCAP nie tylko przyczyni się do podniesienia standardów bezpieczeństwa w samochodach i zwiększenia poziomu ochrony kierowców, dorosłych pasażerów oraz dzieci, lecz również pomoże lepiej uświadomić opinii publicznej, jak ważny jest bezpieczniejszy transport drogowy.
Dziewięć pojazdów zbadanych przez Latin NCAP zostało poddanych testom zderzeniowym oraz kontroli wyposażenia zapewniającego bezpieczeństwo, takiego jak: poduszki powietrzne i pasy bezpieczeństwa dla kierowcy, pasażerów i dzieci. Za poziom bezpieczeństwa oferowany dorosłym i dzieciom przyznawano osobne oceny – najwyższy honorując pięcioma gwiazdkami. Rezultaty testów przedstawiono wczoraj podczas uroczystości otwarcia placówki Latin NCAP w Montevideo w Urugwaju i w São Paolo w Brazylii. Szczegóły można znaleźć na stronie internetowej Latin NCAP.
