Pieszy lub rowerzysta „wychwytywany” jest przez system za pomocą bezprzewodowego detektora ruchu. Innymi słowy system działa niejako bez udziału pieszego. Po prostu musi się on znaleźć w polu detekcji, żeby aktywować system.
Bezprzewodowość pozwala w szybkim tempie, bez zbędnych kosztów poprawić bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych.
Ponadto daje możliwość dowolnej konfiguracji sprzętu, w zależności od specyfiki danego przejścia. System jest mobilny, można go w dowolnym momencie przenieść na inną lokalizację.
Aktywne oznakowanie przejść dla pieszych SeeMe ostrzega kierowców z pomocą widocznych z odległości nawet 1 km diod LED. System działa tylko w momencie, gdy pieszy faktycznie przekracza „zebrę”. Nie działa w trybie ciągłym, nie działa gdy pieszy nie ma zamiaru przejść na drugą stronę jezdni, nie przyzwyczaja kierowców, że coś zawsze w danym miejscu „mruga”, działa tylko wtedy kiedy powinien. Dzięki temu rozwiązaniu kierowcy zwalniają średnio 13-20 km/h, co może oznaczać granicę między życiem a śmiercią, podaje szwedzki Instytut Badań Drogowych.
Aktywne przejścia dla pieszych SeeMe zostały zamontowane w Poznaniu na ulicy Chartowo, Lechickiej, Lutyckiej, Szydłowskiej, Dymka, Obornickiej i Sokoła. System można ponadto spotkać między innymi na drogach Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze.
