Najbardziej lubimy białe samochody

Najbardziej lubimy białe samochody12.10.2011
Biały to najpopularniejszy kolor lakieru nadwozia samochodów na całym świecie, jak wynika z danych statystycznych zebranych przez amerykańską firmę PPG Industries, zajmującą się produkcją lakierów i farb samochodowych.

Około 21% pojazdów z rocznika 2011 miało śnieżnobiałe nadwozie. Drugie miejsce zajęły ex aequo kolory: srebrny i czarny (po 20%).

W Ameryce Północnej ranking wyglądał następująco: biały – 20% samochodów, srebrny 19%, czarny 18% i szary na czwartym miejscu z 15 procentami. Czerwony i niebieski zajęły piąte miejsce (po 9%), kolory ziemi (brązy, beże, kolor złoty, pomarańczowy i żółty) znalazły się na szóstym miejscu z 7 procentami, siódma była zieleń (2%), a zaledwie 1% amerykańskich samochodów ma nadwozia polakierowane na inne kolory.

Europejczycy zawsze muszą się wyróżniać, więc na naszym kontynencie zdecydowanie zwyciężył kolor czarny (26%), drugie miejsce zajęła biel z 19%, a kolejne: srebrny (16%), szary (15%), niebieski (9%), czerwony (7%), odcienie ziemi (5 procent), zielony (2%) i 1% dla pozostałych kolorów.

W rejonie Azji i Pacyfiku najbardziej popularne są samochody w kolorze srebrnym (25%), białym (23%) i czarnym (17%). Kolejne miejsca zajęły: czerwony (10%), szary (8%), niebieski (7%), odcienie ziemi (7%), zielony (2%) i 1 procent dla pozostałych odcieni.

PPG przeprowadziło także badania online dotyczące opinii konsumentów na temat tego, jakie znaczenie ma kolor nadwozia samochodu przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Oto kilka najważniejszych konkluzji:

  • 48 procent klientów w sektorze motoryzacyjnym odpowiedziało, że generalnie wybiera produkty kierując się ich kolorem.
  • 77 procent konsumentów z sektora motoryzacyjnego stwierdziło, że kolor był istotnym czynnikiem przy zakupie nowego samochodu.
  • Około 31 procent respondentów odpowiedziało, że są gotowi zapłacić nieco więcej za pojazd, który wyraża ich osobowość odpowiednim kolorem karoserii.
  • Właściciele dużych aut luksusowych, samochodów sportowych i dużych SUVów klasy premium stwierdzili, że są gotowi zapłacić dodatkową sumę za możliwość wybrania indywidualnego koloru nadwozia.

Źródło: PPG Industries, opracowanie: BM