Nowy Mustang siódmej generacji wygrywa mistrzostwa Formuły Drift

Nowy Mustang siódmej generacji wygrywa mistrzostwa Formuły Drift25.10.2023
Ford, firma RTR Vehicles oraz kierowca Chelsea DeNofa świętują zakończenie sezonu na najwyższym podium mistrzostw Formula Drift 2023.

DeNofa startował z zespołem RTR za kierownicą Mustanga Spec 5-FD, który dzieli DNA z nowym Fordem Mustangiem siódmej generacji z rocznika modelowego 2024.

„Mustang został stworzony do rywalizowania, zarówno w drifcie, jak i na torach drogowych. Cieszymy się, że to pierwsze mistrzostwo przypadło właśnie nowemu Mustangowi” – powiedział Joe Bellino, menedżer ds. marketingu Mustanga. „Jesteśmy przekonani, że jest to pierwsze z wielu trofeów, które zdobyliśmy w zdominowanym przez nas sezonie.”
Ford Mustang Spec 5-FD

Pracując równolegle z Fordem, RTR opracował trzy Mustangi RTR Spec 5-FD z nowym nadwoziem opartym na seryjnym Mustangu. Dodatkowymi usprawnieniami związanymi z rywalizacją w zawodach było zwiększenie mocy do ponad 1300 koni mechanicznych i modyfikacja zawieszenia.

Trzy pojazdy biorące udział w zawodach reprezentowały najważniejszą ewolucję Mustanga Formuły Drift od lat. Były również prowadzone przez najlepszych kierowców driftowych na świecie z zespołu Drift Team RTR Vehicles: Vaughna Gittina Jr, Chelsea DeNofę, Adama LZ i najnowszego członka zespołu, trzykrotnego mistrza Jamesa Deane"a.

Ford Mustang Spec 5-FD

„To niesamowite osiągnięcie naszego zespołu, który dzięki wsparciu Ford Performance zdobył pierwsze mistrzostwo w nowym Mustangu” – powiedział Vaughn Gittin Jr. „Pamiętam, że 20 lat temu, kiedy po raz pierwszy jeździłem Mustangiem, ludzie patrzyli na mnie z rezerwą, a teraz model Mustang jest ikoną tego sportu i coraz częściej pojawia się na imprezach i w kulturze.”

Wnioski i sugestie płynące z wyczynowego driftu doprowadziły również do udoskonaleń, wykraczających poza tor, takich jak pierwszy w historii Forda Mustanga i pierwszy w tym segmencie* elektroniczny hamulec driftowy. Elektroniczny hamulec driftowy, który powstał we współpracy Forda i RTR, otworzył przed Mustangiem możliwości driftu z napędem na tylne koła przy zachowaniu funkcjonalności i atrakcyjności wizualnej tradycyjnego, mechanicznego hamulca ręcznego.

Ford Mustang Spec 5-FD

Hamulec driftowy jest częścią elektronicznego hamulca sportowo-parkingowego Mustanga, w który wyposażone są 2,3-litrowe Mustangi EcoBoost i 5,0-litrowe Mustangi V8 z automatyczną lub manualną skrzynią biegów i opcjonalnym pakietem Performance. Urządzenie wykorzystuje zaawansowaną elektronikę i naśladuje hydrauliczny hamulec, stosowany w Mustangach RTR Formula Drift, zapewniając ponad trzykrotnie większą siłę hamowania niż konwencjonalny mechaniczny hamulec ręczny.

*Klasą określane są samochody sportowe o dużej mocy, dysponujące napędem rozwijającym powyżej 300 KM. Hamulec driftowy jest przeznaczony wyłącznie do użytku na zamkniętych torach. Nigdy nie należy go używać na drogach publicznych. Szczegółowe informacje o ograniczeniach systemu znajdują się w instrukcji obsługi.

Źródło: Ford