Alfa Romeo MILANO to nazwa nowego miejskiego SUVa marki

Alfa Romeo MILANO to nazwa nowego miejskiego SUVa marki16.12.2023
Alfa Romeo wybrała nazwę o silnej wartości historycznej dla pierwszego miejskiego SUV-a marki, wiernego jej sportowemu DNA, który będzie oferowany również w wersji w 100% elektrycznej.

W kwietniu 2024 roku w Mediolanie, Alfa Romeo zaprezentuje pierwszego w swojej historii miejskiego SUV-a, który będzie dostępny również w wersji w 100% elektrycznej. Nazwa nowego modelu - Milano – to prawdziwy hołd dla miasta, w którym wszystko się zaczęło 24 czerwca 1910 roku.

Wraz z Alfą Romeo Milano, marka powraca do segmentu B, największego w Europie, z nową propozycją, która jest ucieleśnieniem DNA marki i symbolem szlachetnego, włoskiego sportowego stylu. Pierwszy w 100% elektryczny sportowy model miejski stanowiący nową bramę do świata Alfa Romeo dla wszystkich, fanów Alfisti i nie tylko, którzy czekali na powrót marki do tego segmentu.

Jean-Philippe Imparato | dyrektor generalny marki Alfa Romeo

Wraz z wprowadzeniem na rynek Milano w 2024 roku, Alfa Romeo wzbogaca swoją gamę, która jest teraz w stanie zaspokoić pragnienia wszystkich naszych entuzjastów i nie tylko. Milano to symboliczne „witaj z powrotem” dla wszystkich naszych Alfisti. Jako właściciele modeli Giulietta i Mito czekali, aby potwierdzić swoją nieustającą miłość do Alfy Romeo. To również „powitanie” każdego nowego klienta poszukującego wyjątkowych sportowych wrażeń w tym segmencie i charakterystycznego piękna włoskiego designu.

Milano to pierwszy kamień milowy w procesie przejścia marki na napęd elektryczny i, podobnie jak Tonale, ma do spełnienia ważne zadanie, jakim jest dalsze wzmacnianie globalnej obecności Alfy Romeo.

Alfa Romeo Milano 2024

Wybór nazwy „Milano”, wpisanej w historię marki

Niewiele elementów wskazuje na tożsamość producenta samochodów bardziej niż jego logo. Od 1910 roku, logo marki Alfy Romeo zawiera dwa symbole identyfikujące Mediolan: czerwony krzyż na białym tle, historyczny symbol stolicy Lombardii, oraz węża Biscione, herb szlacheckiej rodziny Visconti i jeden z najbardziej kultowych emblematów miasta. Przez ponad 60 lat (1910-1972) nazwa MILANO była umieszczona w dolnej części logo. Do 1918 roku towarzyszył jej akronim „A.L.F.A.” (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), zmieniony następnie w 1919 r. na „ALFA ROMEO”.

Mediolan, od zawsze będący symbolem awangardy, to teraz międzynarodowy manifest nowoczesności, innowacji i zrównoważonego rozwoju. Uważany na całym świecie za jedną z ikon sztuki i symbol Made in Italy, Mediolan zawsze odgrywał kluczową rolę kulturową w dziedzinie mody, designu i muzyki. Alfa Romeo wybrała Mediolan, rodzinne miasto marki, aby rozpocząć nowy, ekscytujący i odważny rozdział w swojej historii: reinterpretację sportowego charakteru na miarę XXI wieku.

Podjęta decyzja wykracza zatem poza kultowe nazwy poprzednich modeli i nazwy przełęczy górskich używane ostatnio, ponownie nawiązując do włoskich korzeni. Jej odważną ambicją jest pragnienie rozpropagowania na cały świat wartości, dzięki którym Alfa Romeo była zawsze marką wyjątkową.

Źródło: Alfa Romeo