Alfa Romeo bierze udział w 101. Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Brukseli, prezentując dwie światowe premiery: fascynującą serią specjalną INTENSA oraz całkowicie nowy model Junior IBRIDA Q4. To doskonały przykład determinacji i odwagi światowej włoskiej marki, która przygotowuje się na niezwykle intensywny i ekscytujący rok 2025, wprowadzając szeroką gamę innowacji, gotowych, by poruszyć serca fanów Alfy na całym świecie.
Światła reflektorów skierowane są na debiutujące modele Tonale i Stelvio INTENSA, które będą reprezentować nową specjalną serię INTENSA – dostępną w całej gamie modelowej. Seria ta będąca hołdem dla tożsamości marki łączy ekskluzywne cechy i detale z najlepszymi rozwiązaniami technologicznymi, które zapewniają wyjątkowe wrażenia z jazdy. Modele Stelvio i Tonale INTENSA zostaną zaprezentowane na targach jako dwa pełne uroku samochody, które z pewnością zaintrygują odwiedzających i zachwycą fanów marki.

Na arenie międzynarodowej zadebiutuje również Junior Q4, dopełniając tym samym najszerszą ofertę w segmencie. Dostępny w wersji Ibrida, która reprezentuje sportowy charakter Alfa Romeo w miejskim stylu, nowy model wyposażony jest w dwa silniki elektryczne: jeden umieszczony na osi przedniej, zintegrowany z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem; drugi zamontowany na osi tylnej, zapewniający napęd na cztery koła, ale bez fizycznego połączenia między przednią i tylną osią. Taka konfiguracja pozwala na optymalne rozdzielanie momentu obrotowego i zapewnia doskonałą przyczepność w każdych warunkach jazdy.
Na stoisku z pewnością nie można przegapić też „Włoskiej Premiery”, modelu Alfa Romeo Junior 280 Veloce, wersji o najwyższych osiągach, która odzwierciedla sportowy charakter marki w kompaktowym wydaniu. Oparta jest na typowej dla Alfy Romeo formule, która łączy przysłowiową doskonałość, najlepszą w swojej klasie dynamikę jazdy, wiodące w segmencie rozwiązania technologiczne i silnikowe z niezwykle charakterystycznym designem, który oczywiście jest dziełem Centro Stile Alfa Romeo.

Ogromne zainteresowanie z pewnością wzbudzi też nowy model 33 Stradale, prawdziwe dzieło sztuki w ruchu, efekt idealnego połączenia piękna i technologii. Wyprodukowane w zaledwie 33 ekskluzywnych egzemplarzach, zgodnie z unikalnym procesem rzemieślniczym, to nowe dwumiejscowe coupé oddaje hołd swojemu poprzednikowi z 1967 roku – samochodowi uznawanemu przez wielu za jeden z najpiękniejszych samochodów w historii motoryzacji – i przenosi markę z 1910 roku o szlachetnym włoskim sportowym charakterze, w nową erę wydajnego sportu. Kilka tygodni temu dostarczono pierwszy z 33 egzemplarzy.
Światowa premiera nowej serii specjalnej INTENSA
Alfa Romeo prezentuje nową serię specjalną „INTENSA”, dostępną w całej gamie modelowej, która wprowadza ekskluzywne zmiany w designie, aby uczcić tożsamość marki o silnym, odważnym i pełnym pasji charakterze. Dostępna dla modeli Giulia, Stelvio, Tonale i Junior, nowa seria INTENSA oferuje świeże, charakterystyczne podejście do wszystkich pojazdów w ofercie, wyrażając jednocześnie za pośrednictwem detali sposób myślenia marki, jej tradycję i wizję.

Historia Alfy Romeo to innowacje techniczne, sportowy charakter i tożsamość narodowa. Od pierwszych zwycięstw w wyścigach samochodowych po nowoczesne technologie, marka zawsze koncentrowała się na intensywności badań i rozwoju. Już sama jazda Alfą Romeo jest intensywnym doświadczeniem, dzięki połączeniu dynamiki jazdy, zwinności oraz relacji człowiek-maszyna. Efektem tego jest komfort jazdy, któremu niewiele innych marek może dorównać.
Bogata historia marki, sięgająca 1910 roku, pełna jest momentów, które można określić jako intensywne – od wyzwań ekonomicznych i przemysłowych po wielkie sportowe zwycięstwa. Każda faza jej ewolucji przyczyniła się do budowania silnej, pełnej pasji tożsamości, która ucieleśnia włoską kulturę i styl życia. Intensywność jest więc wątkiem przewodnim, który przewija się przez całą historię Alfy Romeo, czyniąc ją wyjątkową i uwielbianą marką na całym świecie.

Ducha tej serii specjalnej w pełni odzwierciedlają słynne słowa Orazio Satta Puligi, dyrektora technicznego Alfy Romeo z końca II wojny światowej:
„Alfa Romeo to nie tylko fabryka samochodów: jej pojazdy to coś więcej niż konwencjonalnie budowane modele. To rodzaj chorobliwego entuzjazmu wobec środka transportu. To sposób na życie, bardzo szczególny sposób myślenia o pojeździe silnikowym. Coś, co opiera się definicjom. Jego komponenty są jak te irracjonalne cechy ludzkiego ducha, których nie da się wyjaśnić logiczną terminologią.”
Cytat ten oddaje duszę marki Alfa Romeo i znajduje pełne odzwierciedlenie w nowej specjalnej serii INTENSA, w której każdy detal został zaprojektowany tak, by ucieleśniać tę filozofię i oferować unikalne, niezapomniane wrażenia, oddając hołd legendarnej historii, która teraz patrzy w przyszłość mobilności.

Tonale INTENSA wyposażono w 20-calowe dwukolorowe obręcze kół o nowym wzorze, z diamentowym szlifem w kolorze jasnego złota oraz ciemnoszarym malowaniem Dark Miron. Nadwozie samochodu ma wyraźnie sportowy charakter, wyróżniający się błyszczącymi czarnymi listwami wykończeniowymi, końcówkami wydechu w matowym kolorze Dark Miron, ekskluzywnymi czarnymi zaciskami hamulcowymi z logo Alfa Romeo w kolorze jasnego złota oraz podwójnymi chromowanymi końcówkami wydechu (dostępnymi w wersji Plug-in Hybrid Q4). Do wyboru są trzy kolory: Rosso Alfa, Verde Montreal i Nero Alfa.
Wnętrze oferuje wyrafinowany kontrast kolorystyczny, a fotele pokryte są nową czarną Alcantarą z kontrastującymi przeszyciami w kolorze skóry, z wyhaftowanym logo Alfa Romeo na przednich zagłówkach w kolorze brązowym oraz kontrastującymi szarymi przeszyciami, które występują tylko w wersji Intensa. Deska rozdzielcza została wzbogacona o ekskluzywne obicie z Alcantary z kontrastującymi brązowymi przeszyciami, wielokolorowe oświetlenie ambientowe oraz nową dwukolorową kierownicę z brązowymi akcentami i kontrastującymi skórzanymi przeszyciami. „Znakiem rozpoznawczym” serii specjalnej jest logo Intensa w kabinie pasażerskiej, wyhaftowane na przednim środkowym podłokietniku i wytłoczone na wewnętrznych panelach bocznych przednich foteli. Dopełnienie wnętrza stanowią panele drzwiowe z kontrastującymi przeszyciami w kolorze brązowym.

W kabinie pasażerskiej modelu Tonale wyróżnia się przeprojektowany tunel środkowy, nowy obrotowy selektor automatycznej skrzyni biegów oraz odświeżony wyświetlacz zestawu wskaźników. Tonale INTENSA oferuje w standardzie najbogatszą specyfikację obejmującą zaawansowane wyposażenie techniczne i technologiczne, takie jak elektronicznie sterowane zawieszenie i system wspomagania jazdy poziomu 2, a także elementy premium, takie jak system audio Harman Kardon o mocy 470 W z 14 głośnikami i subwooferem, oraz podgrzewane fotele z elektryczną regulacją w 8 kierunkach i pamięcią ustawień w 3 poziomach dla fotela kierowcy. Tonale oferuje naprawdę kompleksową ofertę spełniającą wymagania każdego klienta.
Dostępne są silniki o mocy 280 KM w wersji Ibrida Plug-In Q4 z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, 160 KM w wersji Ibrida z turbosprężarką o zmiennej geometrii (VGT) i 7-biegową automatyczną skrzynią z podwójnym sprzęgłem, oraz 130 KM w wersji Turbo Diesel z 6-biegową automatyczną skrzynią z podwójnym sprzęgłem.

Wzrok przyciąga również Stelvio INTENSA, który wyróżnia się 20-calowymi obręczami ze stopów lekkich oraz czarnymi zaciskami hamulcowymi z detalami w kolorze jasnego złota. Estetykę nadwozia dodatkowo zdobi flaga Włoch na lusterkach bocznych, a dostępne kolory nadwozia to Vulcano Black, Verde Montreal, Rosso Etna (metalik) oraz Rosso Alfa (pastelowy). Wnętrze Stelvio cechują sportowe skórzane fotele z centralnym podłokietnikiem w kolorze brązowym i dopasowanymi przeszyciami, które rozciągają się na deskę rozdzielczą, panele drzwi oraz tylne fotele. Ta sama kombinacja kolorystyczna widoczna jest także na kierownicy, gdzie brązowe akcenty doskonale komponują się z czarną tapicerką z Alcantary.
Wnętrze emanuje wysoką jakością i wyrafinowaniem dzięki charakterystycznym detalom, takim jak haftowane logo Alfa Romeo na przednich zagłówkach, haft „Intensa” w kolorze czarnym na centralnym podłokietniku oraz skórzana tapicerka deski rozdzielczej. Stelvio wyróżnia się także aluminiowymi elementami, takimi jak sportowe pedały i łopatki zmiany biegów, które podkreślają jego sportowy charakter. Wśród specyfikacji technicznych znajduje się zawieszenie SDC (Synaptic Dynamic Control), które zapewnia precyzyjną i zwinną dynamikę jazdy. Alfa Romeo Stelvio INTENSA jest oferowana z silnikiem benzynowym GME turbo o mocy 280 KM, zarówno z napędem na wszystkie koła, jak i z napędem tylko na tylną oś, a także z silnikiem JTDM o mocy 210 KM (AWD) lub 160 KM (RWD).

Natomiast Alfa Romeo Giulia INTENSA wyróżnia się 19-calowymi, dwukolorowymi felgami aluminiowymi o szlifie diamentowym oraz czarnymi zaciskami hamulcowymi ozdobionymi złotymi detalami. Charakterystyczny design modelu Giulia podkreśla włoska flaga umieszczona na obudowach lusterek bocznych. Alfa Romeo Giulia INTENSA jest oferowana w następujących kolorach nadwozia: czarny Vulcano Black, zielony Verde Montreal, czerwony Rosso Etna (metalizowany) i czerwony Rosso Alfa (pastelowy). Wnętrze, emanujące subtelnym wyrafinowaniem i prestiżem, wykonano z materiałów wysokiej jakości, takich jak skóra na desce rozdzielczej i panelach drzwi.
Skórzane fotele, z podłokietnikiem środkowym w odcieniu brązu „Tan” i brązowymi szwami, dodają elegancji i sportowego charakteru. Podobną kombinację kolorystyczną odnajdujemy również na kierownicy, gdzie brązowe akcenty idealnie komponują się z czarną tapicerką z Alcantary. Aluminiowe elementy, w tym sportowe nakładki na pedały i łopatki zmiany biegów, uzupełniają wnętrze. Giulia INTENSA wyposażona jest także w duży 12,3-calowy wyświetlacz TFT oraz system multimedialny z 8,8-calowym ekranem, nawigacją i systemem audio Harman Kardon. Gama silników obejmuje silnik benzynowy o mocy 280 KM dostępny z napędem na tylne koła lub na wszystkie koła, a także silniki JTDM o mocy 210 KM z napędem AWD oraz o mocy 160 KM z napędem RWD.

Junior INTENSA pojawi się na rynku nieco później niż reszta gamy i jest przeznaczona dla klientów poszukujących kompaktowego i wszechstronnego samochodu, którzy nie chcą jednak rezygnować z typowej dla marki elegancji i sportowego charakteru. Nadwozie oferuje 18-calowe, dwukolorowe felgi aluminiowe o szlifie diamentowym z akcentami w kolorze jasnego złota. Specjalny zestaw Body Kit w kolorze błyszczącej czerni z dodatkami w kolorze złotym dodatkowo podkreśla jej sportowy charakter.
Junior INTENSA będzie dostępna w następujących kolorach nadwozia: czarny Nero Tortona i czerwony Rosso Brera. Wnętrze jest eleganckie, dzięki wyjątkowym akcentom w kolorze brązowym „Tan”: logo Alfa Romeo jest wyhaftowane na przednich zagłówkach, a brązowe przeszycia zdobią panele drzwi, kierownicę i podłokietnik środkowy, na którym wyhaftowano napis „INTENSA”, wyraźnie oznaczający wersję wyposażenia. Fotele z eleganckimi antracytowo-szarymi przeszyciami są pokryte Alcantarą, materiałem, który znajduje się również na desce rozdzielczej i tunelu środkowym, tworząc wyrafinowaną atmosferę wnętrza.

Alfa Romeo Junior INTENSA będzie także wyposażona w pakiet Techno, zapewniający najwyższy komfort jazdy. Jeśli chodzi o silniki, seria specjalna jest dostępna w wersji hybrydowej o mocy 136 KM z systemem Q4 lub w wersji elektrycznej o mocy 156 KM.
Światowa premiera wersji Junior Q4
Na targach motoryzacyjnych Brussels Motor Show, marka Alfa Romeo z dumą prezentuje nową Alfę Romeo Junior Ibrida Q4 – samochód, który na nowo definiuje standardy w segmencie Premium B-SUV, oferując najbardziej wszechstronną gamę na rynku. Klienci zyskują pełną swobodę wyboru pomiędzy w pełni elektrycznymi wersjami o mocy 280 lub 156 KM a dwiema wersjami hybrydowymi o mocy 136 KM, teraz także z napędem na wszystkie koła.

Wyposażona w napęd hybrydowy oparty o technologię 48V, który łączy turbodoładowany silnik 1.2 o mocy 136 KM z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 21 kW, Alfa Junior Q4 została zaprojektowana, aby zapewnić bezpieczną i dynamiczną jazdę w każdych warunkach, zwłaszcza przy słabej przyczepności. Napęd na wszystkie koła to kluczowy element dla marki Premium, takiej jak Alfa Romeo. Q4 oferuje go w inteligentny sposób, wykorzystując system Power Looping Technology, który zapewnia działanie napędu nawet przy niskim poziomie naładowania baterii.
Hybrydowy układ napędowy Junior Q4 obejmuje dwa silniki elektryczne: jeden umieszczony na przedniej osi, zintegrowany z sześciobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, oraz drugi zamontowany na tylnej osi wprawiający w ruch koła samochodu bez fizycznego połączenia między obiema osiami. Konfiguracja ta zapewnia optymalny rozkład momentu obrotowego i doskonałą przyczepność w każdych warunkach jazdy. Tylny silnik jest wyposażony w przekładnię, która zwiększa moment obrotowy do 1900 Nm na tylnych kołach, zapewniając maksymalną przyczepność i stabilność. Gwarantuje to nie tylko wysokie osiągi, ale także zapewnia komfortową i bezpieczną jazdę w każdej sytuacji, dzięki czemu Junior Q4 to idealny samochód nawet na najtrudniejsze drogi i niekorzystne warunki pogodowe.

Nowa Alfa Junior Ibrida Q4 to również idealny wybór dla zróżnicowanej grupy klientów: od miłośników sportów zimowych i letnich, po entuzjastów napędu na wszystkie koła. Nowy model zaprojektowano tak, aby spełniać potrzeby osób poszukujących maksymalnej wszechstronności. Junior Ibrida Q4 jest idealna zarówno do miasta, aby bezpiecznie poruszać się z dużą zwinnością i zwrotnością, jak i mniej komfortowe drogi. Dzięki swojej wszechstronności i osiągom Junior Q4 jest naturalnym wyborem dla kierowców szukających auta dostosowującego się do każdych warunków jazdy.
W szczególności selektor trybów jazdy DNA Alfa Romeo pozwala kierowcy dostosować osiągi samochodu do różnych potrzeb: tryb: tryb „Dynamic” zapewnia sportowe wrażenia z jazdy z maksymalną mocą, natomiast tryb „Natural” jest idealny do codziennej miejskiej jazdy. Tryb „Q4” zaprojektowano z myślą o warunkach jazdy z niską przyczepnością, zawsze zapewniając maksymalne bezpieczeństwo i kontrolę. Z kolei tryb „Advanced Efficiency” optymalizuje zużycie paliwa i oferuje płynną jazdę, pod kątem maksymalnej efektywności energetycznej.

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 jest wyposażona w niezależne tylne zawieszenie typu MultiLink, zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie podczas codziennej jazdy oraz poprawie przyczepności w każdych warunkach drogowych. Zaawansowany system zawieszenia zapewnia wyższą skuteczność w absorpcji nierówności terenu, zapewniając doskonały komfort wszystkim pasażerom oraz wyjątkową precyzję prowadzenia. System Q4 włącza się automatycznie w zależności od warunków przyczepności oraz nachylenia drogi, dzięki czemu napęd na wszystkie koła jest zawsze dostępny. Technologia Power Looping pozwala utrzymać napęd 4×4 nawet przy niskim poziomie naładowania baterii.
Alfa Romeo Junior 280 Veloce
Alfa Romeo Junior 280 Veloce ucieleśnia sportowy charakter marki w kompaktowych wymiarach. Opiera się na typowej formule Alfy Romeo, łącząc jej przysłowiową doskonałość – idealne wyważenie, pierwszorzędną dynamikę jazdy, rozwiązania w zakresie technologii i silników na szczycie segmentu z charakterystycznym designem typowym dla tradycji stylistycznej marki.

Veloce o mocy 280 KM może pochwalić się wiodącą w segmencie zwinnością i najlepszym w swojej klasie zachowaniem na drodze. To zasługa dwóch nowych rozwiązań technicznych debiutujących w modelu Junior VELOCE: nowego silnika elektrycznego o mocy 280 KM/207 kW oraz mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu TorSen „D” czwartej generacji.
Junior Veloce może również pochwalić się najbardziej bezpośrednim układem kierowniczym w swoim segmencie (14,6) z kalibracją ad hoc w celu poprawy wyjątkowych właściwości jezdnych. Dodatkowo, sportowe zawieszenie zostało obniżone o 25 mm; przednie i tylne stabilizatory są niezwykle sportowe, gwarantując tym samym dużą przyczepność kół podczas szybkiego pokonywania zakrętów; układ hamulcowy wyposażony jest w przednie tarcze o średnicy ponad 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi a wysokiej jakości 20-calowe opony są również przeznaczone do samochodów elektrycznych o wysokich osiągach.

Samochód jest kompaktowy, idealny do poruszania się po mieście, o czym świadczą jego wymiary, miedzy innymi jego długość wynosząca nieco ponad 4 metry i promień skrętu wynoszący 10,5 metra. Pomimo swoich kompaktowych wymiarów, wnętrze jest przestronne i może wygodnie pomieścić cztery dorosłe osoby oraz ich bagaże w wiodącym w tym segmencie bagażniku o pojemności 400 litrów. Pod względem efektywności, Junior 280 VELOCE waży zaledwie 1590 kg, czyli o około 200 mniej niż jego najwięksi konkurenci. Kompaktowe akumulatory litowo-jonowe przyczyniają się do znacznego zmniejszenia masy i skrócenia czasu ładowania.
Junior gwarantuje doskonałe wrażenia z jazdy zarówno w mieście, jak i na trasach pozamiejskich, bez uszczerbku dla niezrównanej praktyczności, czego dowodem jest umieszczony pod maską „schowek” do przechowywania kabla do ładowania, zamontowane w bagażniku gniazdo 12 V, specyficzny dźwięk jazdy w trybie elektrycznym (słyszalny tylko w kabinie pasażerskiej), poprawiający percepcję przyspieszania i hamowania oraz system EV routing, zapewniający automatyczne i bezproblemowe prowadzenie kierowcy do najbliższej stacji ładowania.

Alfa Romeo 33 Stradale: śmiałe marzenia
Aby spełniać marzenia, potrzeba sporej dawki odwagi i szczypty zdrowego szaleństwa. To właśnie dzięki tym elementom w 1967 roku powstał samochód uważany przez wielu za jeden z najpiękniejszych w historii motoryzacji: Alfa Romeo 33 Stradale. Teraz, z podobną odwagą i śmiałą wizją, zespół Alfy Romeo zaprojektował i opracował nowy model 33 Stradale, prawdziwe dzieło sztuki w ruchu, będące efektem idealnego połączenia piękna i technologii. Wyprodukowane w zaledwie 33 ekskluzywnych egzemplarzach, zgodnie z unikalnym procesem rzemieślniczym, nowe „dwumiejscowe” coupé łączy w sobie dziedzictwo i przyszłość marki jako symbol szlachetnego włoskiego sportu.

Nowy model ma zapewnić najbardziej ekscytujące wrażenia z jazdy i ponadczasowy urok ikony bardzo wąskiemu gronu entuzjastów, którzy od początku uwierzyli w ten projekt. Nowa 33 Stradale została stworzona w nowo powstałej „La Bottega” Alfa Romeo, gdzie projektanci, inżynierowie i historycy marki najpierw z uwagą wsłuchali się w głos potencjalnych klientów, a następnie stworzyli ją razem, dokładnie tak, jak robiono to w renesansowych warsztatach rzemieślniczych lub w atelier słynnych włoskich konstruktorów nadwozi z lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku.



