166 Edizione Classica i 156 Edizione Sportiva

166 Edizione Classica i 156 Edizione Sportiva19.05.2001 Alfa Romeo przedstawiła właśnie dwie bardzo interesujące nowości. Są nimi modele 166 Edizione Classica i 156 Edizione Sportiva (...) Model Spider był pierwszym, którego mogliśmy podziwiać w wydaniu Edizione Classica ...

166 Edizione Classica i 156 Edizione Sportiva 1 Alfa Romeo przedstawiła właśnie dwie bardzo interesujące nowości. Są nimi modele 166 Edizione Classica i 156 Edizione Sportiva.

Model Spider był pierwszym, którego mogliśmy podziwiać w wydaniu Edizione Classica. Teraz przyszedł czas na wypuszczenie topowej 166-tki w tym wariancie wyposażenia. Obejmuje ono: czarny lakier metalizowany, obicia z szarej skóry, system nawigacyjny, wbudowany telefon z zestawem głośnomówiącym i 17-calowe felgi z lekkich stopów z ogumieniem 224/45. Ta limitowana edycja Alfy napędzana będzie przez jeden za czterech silników, z których najmniejszy to 150-konny benzynowiec o pojemności 2000 cm³.

Następne w kolejności są motory 2,5 V6 i 3,0 który dysponuje mocą 220 koni mechanicznych. Ofertę zamyka 2,4-litrowy silnik JTD o mocy 140 KM. Na razie samochody te nie są dostępne na polskim rynku a ich ceny w Niemczech wahają się między 62 300 DM a 67 900 DM w zależności od wersji silnikowej.

166 Edizione Classica i 156 Edizione Sportiva 2 Drugi projekt Alfa Romeo to 156 Edizione Sportiva, w którym wykorzystano doświadczenia firmy z wyścigów samochodowych klasy Euro-STC. Zewnętrznie sportowa odmiana Alfy odróżnia się od pozostałych ekskluzywnymi, 17-calowymi felgami z lekkich stopów, nawiązującymi do Alfa-Superturismo. Na obręczach tych zastosowano ogumienie o rozmiarze 215/45.

Inne specyficzne cechy stylistyczne to: kratownica chłodnicy ze stali szlachetnej, specjalne, białe, boczne kierunkowskazy, końcówka rury wydechowej wykonana ze stali szlachetnej i lakierowane wloty powietrza w przednim fartuchu. Wzrok przykuwa także niższe zawieszenie samochodu. Dzięki zastosowaniu elementów firmy Eibach udało się stworzyć interesujący wygląd i zapewnić znacznie lepsze prowadzanie Alfy 156.

W wykończeniu wnętrza Edizione Sportiva dominuje aluminium, które doskonale pasuje do charakteru auta. Wyposażenie seryjne wzbogacone zostało o klimatyzację i instalację przystosowaną do montażu radia i telefonu.

Pod maską pracować mogą następujące silniki: 1.6 T.Spark o mocy 88 kW (120 KM), 2.0 T.Spark o mocy 110 kW (150 KM) i 1.9 JTD - turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim common-rail o mocy 81 kW (110 KM). Ceny w zależności od zastosowanej jednostki napędowej to 43 500 DM do 49 605 DM.