Stoisko Alfa Romeo w Paryżu

Stoisko Alfa Romeo w Paryżu13.09.2010
Giulietta, będzie gwiazdą stoiska Alfy Romeo podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu. Wystawowa "Julka" zostanie zaprezentowana z dwoma debiutującymi jednostkami napędowymi: całkowicie nowym 2.0 JTDM o mocy 140 KM ...

...oraz silnikiem benzynowym turbo 1.4 MultiAir o mocy 170 KM współpracującym z automatyczną przekładnią „Alfa TCT”.

Stoisko Alfa Romeo w Paryżu 1 Obszerna już oferta silnikowa Giulietty zostanie uzupełniona przez nowy turbodiesel o mocy 140 KM emitujący 119 g CO2/km i konsumujący 4,5 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Kierowców zapewne ucieszy wartość maksymalnego momentu obrotowego tej jednostki – 350 Nm już przy 11750 obr./min.

Drugim nowym produktem w Giuliettcie jest automatyczna skrzynia z podwójnym sprzęgłem suchym, gwarantująca komfort i sportowy styl jazdy przy zmniejszonym zapotrzebowaniu pojazdu na paliwo. Alfa TCT będzie współpracować z silnikiem benzynowym 1.4 MultiAir o mocy 170 KM, a w niedługim czasie także z jednostką diesla 2.0 JTDM. W połączeniu z systemem Start/Stop poziom emisji CO2 został zredukowany do 121 g/km w przypadku silnika 1.4 MultiAir.

Na stoisku Alfy Romeo w Paryżu pojawią się także pozostałe dwa warianty Giulietty: Distinctive z silnikiem 1.6 JTDM o mocy 105 KM i Quadrifoglio Verde z silnikiem 1750 TBi o mocy 235 KM. Pierwszy jest przeznaczony dla klientów zwracających uwagę na niskie koszty eksploatacji ( w trybie „ekstramiejskim” potrzebuje 3,7 l paliwa na 100 km). 1750 TBi oferowany jest wraz z całym pakietem wyposażenia Quadrifoglio Verde, w skład którego wchodzą m.in. zawieszenie obniżone o 15 mm z przodu i 10 mm z tyłu, 17- lub 18-calowe felgi, wzmocniony układ hamulcowy z czerwonymi zaciskami na tarczach oraz wykończenia wnętrza skórą i mikrofibrą.

Stoisko Alfa Romeo w Paryżu 2 MiTo – sportowy charakter z ekologicznym zacięciem
Uwagę odwiedzających wystawę w Paryżu przyciągnie zapewne również model MiTo, który pojawi się tam w dwóch wersjach wariantu wyposażeniowego Distinctive.

Pierwszy pojazd będzie, podobnie jak Giuliettę, napędzać silnik benzynowy 1.4 MultiAir o mocy 135 KM, współpracujący z przekładnią automatyczną Alfa TCT z systemem Start/Stop. Taka Alfa MiTo zużywa w cyklu miejskim 7,1 l paliwa na 100 km emitując przy tym 126 g CO2 na km i przyspiesza do 100 km/h w 8,2 sekundy.

W przypadku zastosowania przekładni manualnej zużycie benzyny wzrasta do 7,4 l/100 km, emisja CO2 do 129 g/km, a przyspieszenie do setki zabiera o 0,2 sekundy więcej niż w modelu wyposażonym w automat.

Druga Alfa MiTo w Paryżu będzie miała pod maską silnik 1.3 MultiJet o mocy 95 KM w wersji ECO. Dzięki optymalizacji zużywa w cyklu mieszanym 4 l paliwa na 100 km zamiast standardowych 4,3 l, a emisja CO2 wynosi 104 g/km i jest o 8 g niższa niż w wersji standardowej. Jednostka ta pozwala na rozpędzenie MiTo do 180 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,6 sekundy.

Obie modele pokazowe MiTo we wnętrzu wykończono skórą i zaopatrzono w pakiet Premium (na który składa się m.in. dwustrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania i system dopasowujący prędkość pojazdu) oraz pakiet Sport (w skład którego wchodzą spojler, sportowy, tylny zderzak, światła przeciwmgielne, sportowa deska rozdzielcza we wnętrzu i 18- lub 17-calowe felgi).

Stoisko Alfa Romeo w Paryżu 3 Alfa Romeo 159 w wersji na 2011 rok i nowy diesel 2.0 JTDM-2
Alfa Romeo pokaże w stolicy Francji także model 159 w wersji na rok 2011. Przeszedł on ostatnio facelifting wnętrza (zarówno wariancie sedan, jak i Sportwagon) oraz otrzymał bogatszy pakiet wyposażenia opcjonalnego.

Widzowie będą mogli oglądać Alfę Romeo 159 Sportwagon „Rosso Competizione” z silnikiem 2.0 JTDM o mocy 136 KM. Samochód wystawowy będzie się mógł pochwalić pakietem TI, na który składa się długa lista elementów, a konkretnie 19-calowe felgi z ramionami stylizowanymi na „łopatki turbiny”, obniżone zawieszenie, fartuchy boczne i duże czerwone zaciski na tarczach hamulcowych.

W wnętrzu znajdziemy sportowe fotele z wykończeniami z czarnej skóry i alcantary oraz czerwonymi profilami, sportowe pedały i kierownicę obitą skórą wyposażoną w przełączniki do obsługi radioodtwarzacza, gałkę dźwigni zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego obite skórą z czerwonymi przeszyciami, system Blue&Me i sportowe wskaźniki. Na konsoli środkowej i kierownicy umieszczono dodatkowo wstawki z włókna węglowego.

Źródło: Alfa Romeo, opr. BM