Nowy Aston Martin V8 Vantage S

Nowy Aston Martin V8 Vantage S26.01.2011
Rodzina modelu Aston Martin Vantage poszerzyła się o nowego członka V8 Vantage S, który - jak zachwala producent - wyróżnia się mnóstwem rozwiązań ułatwiających kierowcy wykonywanie jego zadań i zwiększających dynamikę jazdy.

Stworzona przez firmę 4,7-litrowa jednostka napędowa została zaprojektowana tak, by jej moc maksymalna wynosiła 436 KM/321 kW przy 7300 obr./min. a maksymalny moment obrotowy: 490 Nm przy 5000 obr./min.

Nowy Aston Martin V8 Vantage S 1Silnik połączono z nową, 7-biegową przekładnią Sportshift II, przygotowaną specjalnie dla Vantage S. Zautomatyzowana skrzynia ręczna w nowej wersji zapewnia wyjątkowo szybką zmianę biegów, teraz kierowca może to zrobić o 20% szybciej, niż w przypadku modelu Sportshift. Vantage S posiada specjalny przycisk „Sport”, dzięki któremu można dodatkowo przyspieszyć zmianę biegów.

Model może także pochwalić się szybszym przełożeniem układu kierowniczego: 15:1 zamiast 17:1, jakim odznacza się standardowa wersja Vantage. Aston Martin z literką S na końcu nazwy ma także większe tarcze hamulcowe z nowymi, 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu. Nowe są także sprężyny i amortyzatory w zawieszeniu, a szersze tylne koła również pozytywnie wpłynęły na charakterystykę zawieszenia.

Aston Martin podarował Vantage S nowy układ dynamicznej kontroli stabilności DSC przygotowany pod potrzeby tego modelu oraz nowy moduł hamulcowy z takimi technologiami, jak system wspomagania nagłego hamowania Hydraulic Brake Assist i system wspomagania ruszania pod górę Hill Start Assist. Specjalne opony przygotowano we współpracy z firmą Birdgestone.

Nowy Aston Martin V8 Vantage S 2 Aston Martin nie zapomniał także o miłośnikach ryku silnika – Vantage S wyróżnia się indywidualnym brzmieniem wydobywającym się z układu wydechowego zaopatrzonego w tłumik.

Wygląd zewnętrzny Vantage S już na pierwszy rzut oka pozwala zaliczyć go do rodziny modeli marki Aston Martin. Nowy zderzak przedni wykończony włóknem węglowym posiada większy wlot powietrza, które chłodzi silnik i przednie hamulce. Splitter w tyle zwiększa docisk do podłoża przy większych prędkościach. Nowe, 19-calowe felgi pięcioramienne należą do wyposażenia standardowego, a opcjonalnie nabyć można 10-ramienne z lekkich stopów. Nowy zderzak tylny i progi boczne optycznie poszerzają samochód.

Vantage S ma stanowić swego rodzaju „pomost” między zwykłym samochodem ulicznym a samochodem wyścigowym – dlatego jego projekt w dużym stopniu inspirował wyścigowy Vantage GT4 w wersji na rok 2011.

Źródło: Aston Martin, opracowanie: BM