MotoNews.pl

Test Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI SCR 4MOTION BlueMotion

28 września 2016

Kategoria | Testy samochodów
touareg-30-v6-tdi-scr-4motion 29

Touareg to największy model w osobowej gamie Volkswagena. Niemiecki SUV debiutował na rynku czternaście lat temu. W 2010 roku zaprezentowano jego drugą generację, a dwa lata temu flagowa terenówka poddana została faceliftingowi i w tej formie oferowana jest do dzisiaj. Zapraszamy na test modelu Volkswagen Touareg 3.0 V6.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 – wygląd zewnętrzny

Jak w przypadku większości zmian modelowych czy modernizacji w Volkswagenie również w Touaregu mamy do czynienia z ewolucją, a nie rewolucją. Modyfikacje designu zewnętrznego są kosmetyczne i tylko wnikliwi miłośnicy marki dostrzegą, że zmodernizowano m.in. kształt reflektorów przednich, świateł przeciwmgielnych i zderzaków, a osłonę chłodnicy zdobią teraz cztery, a nie dwie chromowane listwy.

Przy okazji faceliftingu wprowadzono do oferty dwa nowe wzory felg i pięć nowych kolorów nadwozia. Pomimo tego, że zmiany są niewielkie, pozytywnie wpłynęły na wygląd potężnego VW, który prezentuje się teraz bardziej dynamicznie i nowocześnie. Aby dodatkowo uatrakcyjnić wygląd zewnętrzny Tuarega możemy zdecydować się na zakup opcjonalnych pakietów stylizacyjnych R-Line oraz Chrome & Style, których idealnym uzupełnieniem będą 20- lub 21-calowe felgi.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 – wnętrze pojazdu

Nadwozie o długości 4801mm, szerokości 1940 mm i wysokości 1709 mm w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2893 mm oferuje przepastną przestrzeń pasażerską. Wrażenie przestronności potęguje szklany, panoramiczny dach. Zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie niezależnie od wzrostu podróżujących nikt nie będzie narzekał na brak miejsca. Siedziska i oparcia zostały optymalnie wyprofilowane, a pokrywająca je skórzana tapicerka jest przyjemna w dotyku. Projekt deski rozdzielczej i konsoli centralnej to rozwiązania doskonale znane z innych produktów Volkswagena, gdzie priorytetem jest ergonomia, a nie wymyślny design.

Wszystko jest na swoim miejscu, obsługa poszczególnych urządzeń oraz systemów jest intuicyjna i nie wymaga przebrnięcia przez kilkusetstronicową instrukcję. Wykończenie wnętrza, jakość użytych materiałów i ich spasowanie nie budzą zastrzeżeń i prezentują najwyższy poziom wśród produktów VW. Lista wyposażenia standardowego obejmuje większość elementów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa spodziewanych w tym segmencie, a długa lista dostępnych opcji pozwala skonfigurować pojazd odpowiadający indywidualnym oczekiwaniom. Jedynym mankamentem jest brak w ofercie najnowszych systemów multimedialnych dostępnych np. w nowym Passacie, Tiguanie czy nawet w gamie Skody.

Uzupełnieniem przestronnej kabiny pasażerskiej jest bagażnik o pojemności 580 litrów. Wzdłużna regulacja tylnej kanapy i możliwość złożenia oparć umożliwia dostosowanie pojemności przestrzeni ładunkowej do aktualnych potrzeb, a pneumatyczne zawieszenie pozwala obniżyć nadwozie ułatwiając załadunek bagaży.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 – silnik i właściwości jezdne

W ofercie Touarega znajdziemy tylko jeden sześciocylindrowy, wysokoprężny silnik o mocy 204 KM lub 262 KM. Obligatoryjny jest napęd 4Motion i 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Tiptronic. Na tle konkurencji to bardzo skromna propozycja, która rekompensowana jest w pewien sposób wszechstronnością tego zespołu napędowego. Trzylitrowy diesel oferuje nie tylko znakomite osiągi: przyśpieszenie od 0 do 100km/h w 7.3 sekundy i doskonałą elastyczność dzięki momentowi 580Nm, ale również charakteryzuje się niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Podczas testu w cyklu mieszanym z 85-litrowego baku po każdych 100 km ubywało ok. 8-9 litrów oleju napędowego. Pneumatyczne zawieszenie jest kompromisem pomiędzy stabilnością i precyzją prowadzenia, a komfortem. Z jednej strony dynamiczna jazda, nagłe zmiany kierunku jazdy nie są obarczone nadmiernym wychylaniem się nadwozia, z drugiej zaś wszelkie niedoskonałości nawierzchni są doskonale niwelowane.

Wysoka pozycja za kierownicą oraz duża powierzchnia szyb zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. W warunkach miejskich przydatny okaże się system czterech kamer Area View prezentujący otoczenie pojazdu lub Front Assist ostrzegający o niebezpieczeństwie kolizji i automatycznie inicjujący hamowanie. Po zjechaniu z utwardzonych dróg nieocenione okaże się pneumatyczne zawieszenie dzięki któremu możemy zwiększyć prześwit z 220 do 300 mm oraz stały napęd na cztery koła.

Podsumowanie

Touareg jest ciekawą, ale dosyć drogą propozycją w segmencie SUV’ów premium. Ceny tego modelu zaczynają się od 234 390 zł. Wariant Business Line to wydatek 249 990 zł, a topowa wersja Perfectline R-Style wyceniona została na 297 990 zł. Pomimo relatywnie wysokich cen zakupu i coraz silniejszej konkurencji w ubiegłym roku na zakup Touarega zdecydowało się 223 polskich klientów.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 – dane techniczne

Silnik – diesel

– Pojemność skokowa – 2967 cm3
– Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 193 (262) przy 3800 – 4400
– Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 580 przy 1750 – 2500

Pojemność zbiornika paliwa:

– 85 litrów

Wymiary

– Długość (mm) – 4801
– Wysokość (mm) – 1709
– Szerokość (mm) –1940
– Rozstaw osi (mm) – 2893

Napęd

– 4×4

Układ kierowniczy

– ze wspomaganiem

Koła i opony

– Wymiary opon standardowych – 265/50
– Standardowe obręcze kół – 19” (aluminiowe)

Masa(kg)

– Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 2110
– Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 2880

Pojemność bagażnika:

– 580 l

Kompletacja wyposażenia

Testowany samochód standardowo wyposażony jest między innymi w:

  • Asystent podjazdu
  • Bi-ksenonowe reflektory główne z funkcją doświetlania zakrętów i światłami LED do jazdy dziennej
  • Centralny zamek z elektryczną blokadą “Child lock”
  • Centralny zamek, zdalnie sterowany
  • Dodatkowe zabezpieczenie
  • Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
  • ESP – system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EBV, MSR i asystentem podjazdu
  • Filtr powietrza
  • Głośniki 8 szt.
  • Gniazdo 12 V w konsoli środkowej
  • Gniazdo 12 V w tylnej części konsoli środkowej z tyłu oraz w bagażniku
  • Gniazdo 230 V – w konsoli środkowej z tyłu zamiast gniazda 12 V
  • Kratka tablicy rejestracyjnej z przodu
  • Kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu
  • Logo BlueMotion Technology na klapie bagażnika
  • Lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane i podgrzewane
  • Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
  • Lusterko zewnętrzne po stronie kierowcy asferyczne
  • Obrotomierz
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej LED
  • Poduszki powietrzne czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Podwójny sygnał dźwiękowy
  • Podłokietnik komfortowy z tyłu
  • Podłokietnik z tyłu
  • Pojazdy ze specjalnymi parametrami
  • Przednia szyba ze szkła termoizolacyjnego
  • Przestrzeń bagażowa z dodatkowym schowkiem pod pokrywą podłogi
  • Przycisk połączenia alarmowego
  • Półka nad przestrzenią bagażową
  • Ramka tablicy rejestracyjnej z tyłu
  • Reflektory przeciwmgielne, z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • Schowek po stronie pasażera z funkcją chłodzenia
  • Sygnalizacja niezapiętych pasów z przodu
  • System kontroli ciśnienia w oponach
  • System nawigacji satelitarnej RNS 850
  • System rozpoznający zmęczenie kierowcy
  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • System rozszerzonej ochrony pieszych
  • System Start-Stop z funkcją odzyskiwania energii
  • Śruby kół z zabezpieczeniem antykradzieżowym
  • Tylna kanapa dzielona asymetrycznie z podłokietnikiem oraz 2 miejscami na napoje
  • Tylne światło przeciwmgielne
  • Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne
  • Zawieszenie pneumatyczne
  • Zestaw naprawczy

Wyposażenie dodatkowe

  •  Alarm antywłamaniowy z dozorem wnętrza i niezależnym zasilaniem
  • Automatyczne światła drogowe Dynamic Light Assist
  • Dach panoramiczny, z przodu otwierany
  • Instalacja Rear Seat Entertainment
  • Instalacja telefoniczna Premium
  • Klimatyzacja Climatronic, 4 strefowa
  • Lakiet metalic niebieski “Reef”
  • Pakiet Ambiente
  • Pakiet Business
  • Pakiet Design Chrome & Style dla pakietu R-Line
  • Pakiet Kierowcy
  • Pakiet Pamięć Premium
  • Pakiet R-Line “Interieur”
  • Pakiet R-Line Exterieur
  • Pakiet Widoczność dla Pakietu Pamięć
  • Pokrywa bagażnika z elektrycznym otwieraniem i zamykaniem, sterowanie pilotem centralnego zamka
  • Relingi dachowe, srebrne
  • System “Keyless Access”
  • System Area View z kamerą cofania Rear Assist
  • Szyby w drzwiach bocznych dodatkowo wytłumione, tylna szyba i szyby boczne z tyłu
    przyciemniane 65%
  • Światła tylne wykonane w technologii LED
  • Tapicerka skórzana “Nappa” R-Line dla siedzeń sportowych
  • Tarcze kół ze stopu metali lekkich Tarragona Volkswagen Exclusive 20”

Serdecznie dziękujemy firmie Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. za udostępnienie samochodu do testu.

Volkswagen

Info-Ekspert