MotoNews.pl

Citroen C5 Aircross 1,6 PureTech

sobota, 15 lutego 2020

« poprzedni | auto test | następny »
Kategoria | Pierwsze jazdy
Citroen-C5-Aircross-PureTech

Zaprezentowany w 2017 roku Citroen C5 Aircross jest następcą C4 Aircross. Francuska marka jest kojarzona z bardzo dużym komfortem i nowy SUV potwierdza tę renomę.

Stylistyka zewnętrzna Citroen C5 Aircross

C5 Aircross ma 4,5 metra długości. Linia nadwozia została poprowadzona tak żeby nadać dynamiczny i mocny wygląd, co się udało. Stylistyka wyróżnia ten samochód. Nietuzinkowo zaprojektowany i przedzielony grill, który płynnie przechodzi w lampy. Po bokach samochodu w oczy rzucają się chromowane wstawki w kształcie litery „C” dopełniające dynamiczny wygląd. U dołu drzwi znajdują się airbumpy. Wersja testowa była wyposażone w stylistyczne dodatki jakie jak czerwone obramowanie jednego z airbumpów na drzwiach, dwie czerwone ramki w dolnej części przedniego zderzaka oraz czarne relingi dachowe z czerwonym wykończeniem od strony dachu. Tylne światła wykonane zostały w technologii LED i zostały podzielone na 4 zaokrąglone fragmenty. Całość jest bardzo podobna do samochodu Citroen Aircross zaprezentowanego w 2015 roku.

Wnętrze Citroen C5 Aircross

Po otworzeniu drzwi po raz pierwszy, od razu widać elegancję i prostotę wykonania. Dobrze dobrane kolory, przejścia miedzy poszczególnymi elementami zostały starannie zaprojektowane, a ilość przycisków i przełączników jest ograniczona do minimum zapewniając przejrzystość obsługi. Siedząc wewnątrz, widzimy czarno brązową deskę rozdzielczą, na której wyróżnia się ekran liczników oraz centralny ekran systemu multimedialnego. Wygodne, przednie fotele spójnie współgrają kolorystycznie z deską rozdzielczą oraz posiadają funkcje podgrzewania oraz masażu. Nad całą przestrzenią pasażerską znajduje się panoramiczny dach z roletą. Materiał zastosowany z zasłonie delikatnie przepuszcza promienie słoneczne, dzięki czemu środek samochodu jest przyjemnie rozświetlony.

Jazda Citroenem C5 Aircross

Citroen C5 Aircross jest SUVem o prześwicie 230mm, co w połączeniu z dużymi kołami daje spore możliwości w mieście jak i poza nim. Podczas testu „ce piątki” mieliśmy okazję sprawdzić jak sobie poradzi na drodze nieutwardzonej. Warunki, z którymi przyszło nam się zmierzyć to błotnisto gliniasta droga pośród pól z licznymi kałużami i ze względu na porę roku warunki przemawiały na niekorzyść samochodu. Całkowitym zaskoczeniem był fakt jak taki samochód może sobie na niej poradzić, bo mimo początkowych obaw SUV Citroena pokonał bez problemu wszystkie przeszkody.

Na asfalcie C5 Aircross prowadzi się stabilnie i pewnie. Wewnątrz auta, do prędkości 120km/h niewiele słychać. Testowana wersja była wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, generujący moc rzędu 180 KM. Napęd przekazywany jest na koła przednie poprzez ośmiostopniową przekładnię automatyczną. Taka konfiguracja w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się tym samochodem. Można śmiało stwierdzić, iż mocy w samochodzie nie brakuje a spalanie w trybie mieszanym oscyluje na poziomie 7 litrów.

Podsumowanie

Największy SUV Citroena to bardzo uniwersalna konstrukcja. Duży prześwit w parze z dużymi kołami sprawdza się poza miastem, a oszczędny silnik sprawdzi się w mieście. Miejsca w środku wystarczy ze spokojem dla 4 osób, a duża ilość schowków oraz przestronny bagażnik pomieszczą wszystkie bagaże. Wykonanie wnętrza zarówno pod względem stylistycznym jak i jakościowym jest na bardzo dobrym poziomie, co powoduje, że podróżowanie tym samochodem to czysta przyjemność. Citroen C5 Aircross to udany samochód, który zadowoli nawet wymagających użytkowników.

Testowana konfiguracja:

https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-81601-citroen-c5-aircross.html

Tekst i zdjęcia: Filip Wykowski – MotoNews.pl