Średnia ocena modelu na podstawie opinii »
użytkowników publikowanych w dziale »
opinie kierowców - oceń swoje auto »
eeeee
brak opinii

Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross to kompaktowy SUV wprowadzony na rynek w 2017 roku. Model zastąpił w gamie marki klasycznego sedana C5, wpisując się w dynamicznie rozwijający się segment aut sportowo-użytkowych.

C5 Aircross od samego początku wyróżniał się charakterystycznym francuskim stylem – łączył nowoczesny design z miękkimi, zaokrąglonymi liniami oraz elementami typowymi dla marki, jak podwójne chevrony wkomponowane w pas przedni czy kolorowe akcenty dekoracyjne.

Jednym z najważniejszych wyróżników C5 Aircross jest nacisk na komfort jazdy. Samochód został wyposażony w innowacyjne zawieszenie z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions®), które nadają mu unikatowe właściwości tłumienia nierówności, zapewniając tzw. efekt „latającego dywanu”.

Wnętrze również zaprojektowano z myślą o wygodzie – duże fotele Advanced Comfort z możliwością podgrzewania i masażu, przestrzeń dla pasażerów oraz bogate możliwości konfiguracji. Tylna kanapa składa się z trzech niezależnych, przesuwanych foteli, co pozwala dopasować przestrzeń bagażnika i komfort pasażerów.

Pod względem technologicznym C5 Aircross otrzymał nowoczesne systemy wsparcia kierowcy: aktywny tempomat, asystenta pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, a także rozbudowany system multimedialny z ekranem dotykowym.

Gama silnikowa obejmowała jednostki benzynowe PureTech, diesle BlueHDi oraz – od 2020 roku – wersję hybrydową plug-in Hybrid 225 e-EAT8, oferującą jazdę w trybie elektrycznym na dystansie ok. 50 km.

Citroen C5 Aircross I generacji (C84, 2017 -2021)

Citroen C5 Aircross został zaprezentowany w 2017 roku w Chinach, a rok później trafił na rynek europejski. Samochód bazował na platformie EMP2, znanej z innych modeli koncernu PSA (m.in. Peugeot 3008, Opel Grandland). Jego długość wynosiła 4,5 metra, a rozstaw osi 2,73 m, co zapewniało sporą ilość miejsca w kabinie.

Stylistyka auta była spójna z językiem projektowym marki – masywna sylwetka, miękkie linie i charakterystyczne elementy Airbump na bokach nadwozia. Wygląd samochodu można było personalizować dzięki kontrastowym kolorom dachu i akcentom dekoracyjnym.

Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o rodzinach. Oprócz przestronności wyróżniały je trzy niezależne tylne fotele, co nie było typowe w segmencie. Bagażnik o pojemności od 580 do 720 litrów (w zależności od ustawienia kanapy) należał do największych w klasie.

Pod maską znalazły się nowoczesne silniki benzynowe PureTech (130 i 180 KM) oraz wysokoprężne BlueHDi (130 i 180 KM), połączone z manualną lub 8-biegową automatyczną skrzynią EAT8. Wszystkie wersje były przednionapędowe, choć dzięki systemowi Grip Control i adaptacyjnemu zawieszeniu auto radziło sobie dobrze także poza utwardzonymi drogami.

C5 Aircross zyskał uznanie za wyjątkowy komfort jazdy, miękkie fotele oraz zawieszenie z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi. Krytykowano go za nieco ospałe prowadzenie i brak klasycznego napędu 4x4, ale dla wielu klientów priorytetem była wygoda i design.

W 2019 roku Citroen zapowiedział elektryfikację – hybrydę plug-in o mocy 225 KM, z możliwością jazdy w trybie EV. Dzięki niej SUV spełniał coraz bardziej rygorystyczne normy emisji w Europie.

Citroen C5 Aircross (facelifting, 2022-2025)

W 2022 roku C5 Aircross przeszedł gruntowną modernizację. Choć wciąż oparty był na tej samej platformie EMP2, projektanci odświeżyli wygląd, unowocześnili technologię i poprawili jakość wykończenia wnętrza.

Najbardziej widoczne zmiany dotyczyły przedniego pasa – samochód otrzymał nowe reflektory LED połączone pasem świetlnym, większy grill i przeprojektowany zderzak. Zrezygnowano z charakterystycznych Airbumpów na bokach, co uczyniło wygląd bardziej eleganckim i dojrzałym. Tył także został odświeżony – z nowymi światłami LED 3D.

We wnętrzu zmieniła się deska rozdzielcza – wprowadzono nowy, 10-calowy ekran systemu multimedialnego, lepsze materiały i większy komfort akustyczny. Fotele Advanced Comfort drugiej generacji stały się jeszcze wygodniejsze, z grubszą pianką i dodatkowymi funkcjami.

Pod względem napędu oferta obejmowała benzynowe i dieslowskie jednostki z normą Euro 6d, a także zmodernizowaną hybrydę plug-in o mocy 225 KM, z akumulatorem pozwalającym przejechać w trybie elektrycznym ok. 55 km. Wprowadzono również warianty z miękką hybrydą (MHEV), poprawiające ekonomikę spalania.

Systemy bezpieczeństwa zostały rozbudowane – auto mogło być wyposażone w adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, asystenta jazdy półautonomicznej (Highway Driver Assist), monitorowanie ruchu poprzecznego czy kamerę 360°.

Facelifting sprawił, że C5 Aircross stał się dojrzalszy i bardziej uniwersalny. Z SUV-a o nieco ekstrawaganckim wyglądzie przeistoczył się w model bardziej elegancki, zachowując jednocześnie swoje największe atuty: komfort i praktyczność. Wariant C5 Aircross C-Series oferował kontrastowe elementy dekoracyjne w kolorze czerwonym lub brązowym oraz atrakcyjną relację ceny do wyposażenia.

Citroen C5 Aircross II generacji (CR3, 2025 -)

Nowy C5 Aircross wyróżnia się stylistyką: przód zdobi nowe logo marki oraz wąskie reflektory Matrix LED z trzypunktowym motywem świetlnym. Wersja elektryczna otrzymała zamkniętą atrapę chłodnicy poprawiającą aerodynamikę (SCx 0,75); tył ozdabiają dynamiczne światła Citroen Light Wings i czarne akcenty. Nadwozie dostępne jest w szerokiej gamie kolorów i z opcją dwukolorowego zestawienia.

Kabina – urządzona zgodnie z filozofią „C-Zen Lounge” – gwarantuje komfort podróżowania dzięki zaawansowanemu zawieszeniu Citroen Advanced Comfort oraz nowoczesnym fotelom Advanced Comfort. Wnętrze zdobią duży, pionowy ekran dotykowy (13 cali), cyfrowy zestaw wskaźników (10 cali) i panoramiczny dach. Liczne systemy wsparcia kierowcy (Drive Assist 2.0, VisioPark 360, adaptacyjny tempomat, aktywne prowadzenie na pasie ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczne hamowanie awaryjne, system monitorowania martwego pola o zasięgu 75 m) podnoszą bezpieczeństwo i wygodę w każdej wersji.

Podstawowy napęd stanowi 1.2 R3 Turbo mild hybrid o mocy 145 KM, zestawiony z 6-stopniową skrzynią eDCS (spalanie niższe o 15% względem czysto spalinowej poprzedniczki). Ofertę uzupełnia hybryda plug-in (1.6 Turbo + silnik elektryczny, łącznie 195 KM, baterie 21 kWh, zasięg do 86 km w trybie elektrycznym), a gamę zamyka wariant w pełni elektryczny – 210 KM (520 km zasięgu) oraz Long Range 230 KM (do 680 km zasięgu WLTP, szybkie ładowanie 160 kW). Wszystkie wersje dostępne są w trzech poziomach wyposażenia: YOU, PLUS, MAX, już w bazie oferując bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa, bezkluczykowy start, cyfrową nawigację, kamerę cofania HD i dwustrefową klimatyzację.

Citroen C5 Aircross II generacji to połączenie francuskiej finezji z praktycznością. Znakomita przestronność, komfort oraz szeroki wybór napędów czynią z niego jeden z najbardziej uniwersalnych SUV-ów rodzinnych na rynku europejskim 2025 roku.

Ceny nowych modeli

Ostatnie 12 wiadomości związane z Citroen C5 Aircross:

Nowy Citroen C5 Aircross z napędem hybrydowym typu plug-in już dostępny

Nowy Citroen C5 Aircross z napędem hybrydowym typu plug-in już dostępny Można już zamawiać nowego Citroëna C5 Aircross z napędem hybrydowym typu plug-in, oferującym łączny zasięg WLTP do 650 km (w trakcie...

czytaj dalej

Nowy Citroen C5 Aircross już dostępny w Polsce

Nowy Citroen C5 Aircross już dostępny w Polsce Można już zamawiać nowego Citroena C5 Aircross, zaprezentowanego szerokiej publiczności 29 kwietnia 2025 roku. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów ...

czytaj dalej

Produkcja nowego C5 Aircross nabiera tempa

Produkcja nowego C5 Aircross nabiera tempa C5 Aircross, który od dnia debiutu rynkowego w 2019 roku sprzedał się w ponad 325 000 egzemplarzach i jest obecny w 85 krajach okazał się sukcesem w...

czytaj dalej

Citroen prezentuje nową kolekcję C-Series

Citroen prezentuje nową kolekcję C-Series Citroen prezentuje C-Series - nową kolekcję serii specjalnych w modelach C3, C4 i C5 Aircross. Propozycja ta wzmocni ofertę handlową Citroena i będzie nowym...

czytaj dalej

Rozpoczęcie zamówień na SUVa Citroena C5 Aircross

Rozpoczęcie zamówień na SUVa Citroena C5 Aircross Zaprezentowany publicznie 12 stycznia br. nowy SUV C5 Aircros oraz nowy C5 Aircross Plug-In Hybrid jest już dostępny na zamówienie w...

czytaj dalej

Nowy Citroen C5 Aircross

Nowy Citroen C5 Aircross C5 Aircross oferuje niespotykane poczucie wygody i bezpieczeństwa w kabinie i zmienia się, by emanować większą siłą i wyróżnić się wśród innych...

czytaj dalej

Pozostałe artykuły ...

Citroen - archiwum artykułów