MotoNews.pl

Nowe Audi A1 quattro

21 grudnia 2011

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
Nowe Audi A1 quattro

Audi pokazało nowy, topowy model z linii A1. Dynamiczne A1 quattro zostanie wyprodukowane w zaledwie 333 egzemplarzach. Jego sercem jest 2-litrowy silnik TFSI turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 256 KM (188 kW) (przy 6000 obr./min.) i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm (dostępnym w zakresie 2500-4500 obr./min.) przekazywanym na wszystkie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni. Audi A1 quattro rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 5,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h. Producent oczekuje, że Audi A1 quattro będzie zużywać średnio 8,6 l paliwa na 100 km.

Opony w rozmiarze 225/35 zamontowano na 18-calowych, białych felgach o ramionach przypominających wyglądem turbinę. Wentylowane, przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 312 mm i zaopatrzono je w czarne zaciski. A1 quattro wyposażono także w system ESP działający w trybie sportowym, który można również całkowicie dezaktywować, np. podczas jazdy na torze wyścigowym.

Audi A1 quattro jest dostępne jedynie w białym kolorze nadwozia z czarnym dachem. Nowe Audi ma muskularny przedni zderzak i czarną, błyszczącą kratkę atrapy chłodnicy. Na czarno-białym tle wyraźnie odcinają się czerwone elementy ozdobne reflektorów.

Tylne szyby przyciemniono. Dach w tylnej części przechodzi płynnie w dwukolorowe skrzydło. Czernią podkreślono tylny dyfuzor i pokrywę bagażnika. Tylne światła z diodami LED również przyciemniono. Tylny zderzak ma równie wyrazisty wygląd, co przedni. Układ wydechowy zakończono dwoma, polerowanymi końcówkami rur wydechowych umieszczonymi po prawej i lewej stronie pojazdu, każda ma 100 mm średnicy.

Audi A1 quattro ma 3987 mm długości, 1740 mm szerokości i 1416 mm wysokości, czyli jest nieco dłuższe, niż model bazowy. Pojemność bagażowa to 210 l, można ją zwiększyć do 860 l po złożeniu tylnej kanapy.

We wnętrzu dominuje czerń. Fotele i podłokietniki na drzwiach pokryto skórą „silk nappa” zeszytą nićmi w kontrastowym, czerwonym kolorze. Sportowe fotele wyposażono w zintegrowane zagłówki i ozdobiono plakietką quattro. Dolną część konsoli środkowej pokryto błyszczącym, czarnym lakierem, a na pedały gazu, hamulca i sprzędła nałożono nakładki ze stali szlachetnej. Wielofunkcyjna kierownica została spłaszczona w dolnej części i pokryta skórą z czerwonymi przeszyciami. Umieszczono na niej także numer seryjny samochodu. Gałkę dźwigni zmiany biegów wykonano z aluminium, podobnie, jak kilka innych elementów wykończeniowych.

Audi A1 quattro pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w drugiej połowie przyszłego roku.

Zdjęcia: Audi, opracowanie: BM