MotoNews.pl

Mercedes Concept Style Coupe: stylowy buntownik

czwartek, 19 kwietnia 2012

« poprzedni | news | następny »
Concept Style Coupe 17

Puls nowego pokolenia gwałtownie przyspiesza. Wraz z prezentacją Concept Style Coupé podczas targów Auto China w Pekinie, Mercedes-Benz wjeżdża w nowy wymiar ekskluzywnych coupé.

Czterodrzwiowe coupé to przedstawiciel zbuntowanego pokolenia – prowokacyjny, silny nonkonformista. Jego magnetyczne nadwozie z innowacyjnym przednim oświetleniem kryje turbodoładowaną, rzędową “czwórkę” o mocy 155 kW (211 KM) oraz napęd na cztery koła 4MATIC. Karoseria nowego modelu mierzy 463,7 cm długości, 189,1 cm szerokości i 139,8 cm wysokości.

Wyrazisty design Concept Style Coupé emanuje mocą – podkreśla dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars. – Dzisiaj jasno definiujemy nasz kierunek. Oto model, z którym w przyszłości będą musiały zmierzyć się konkurencyjne coupé.

Niemal gotowy do produkcji Concept Style Coupé to prawdziwy trendsetter w segmencie ekskluzywnych aut – zauważa Gorden Wagener, szef designu Mercedes-Benz. – Jego zachwycające proporcje i płynna rzeźba najlepiej oddają nasz dynamiczny język projektowania.

Prowokacyjny i zdecydowany na zewnątrz
Wzajemna gra wypukłych i wklęsłych powierzchni nie pozostawia złudzeń – oto kolejny Mercedes-Benz. Lakier Alubeam tylko podkreśla wyrafinowaną rzeźbę karoserii. Śladem koncepcyjnej Klasy A, Concept Style Coupé zyskał diamentowy wlot powietrza, a jego spojrzenie przypomina oczy drapieżnego zwierzęcia. Innowacyjne przednie lampy w trybie gotowości świecą na czerwono, zaś po uruchomieniu kierunkowskazów ich diody rozbłyskają jedna po drugiej, jak melodia wygrywana na klawiszach fortepianu.

Profil Concept Style Coupé tworzą trzy zdecydowane pociągnięcia. Pierwsza z linii wyznacza płaszczyznę dachu, łącząc przednie i tylne błotniki, druga podkreśla umięśnione tylne nadkola, a ostatnia niczym spoiwo biegnie przez całą bryłę nadwozia. Odważny kształt bocznych lusterek i 21-calowych obręczy kół to znak, że styliści chętnie korzystali z wolności, jaką daje im kreślenie prototypu. Jak przystało na coupé, drzwi nie posiadają ram okiennych.

Duży, panoramiczny dach potęguje uczucie przestrzeni w kabinie. Awangardowe linie wieńczy forma tylnych świateł i ich metaliczno-czerwone wypełnienie oraz dwie podwójne końcówki wydechu, poszerzające optycznie tylną część nadwozia. W stylizacji tylnego dyfuzora po raz kolejny pojawia się diamentowy motyw, zaczerpnięty z przedniego wlotu powietrza.

Wysokie stężenie sportu wewnątrz
Otwarcie drzwi uwalnia ekspresję Concept Style Coupé. Kształt deski rozdzielczej przypomina rozciągnięte skrzydło, na całej szerokości naznaczone włóknem węglowym. Zegary zamknięto w dwóch osobnych, klasycznych tubach, otoczonych interaktywnymi pierścieniami, reagującymi na włączenie kierunkowskazu. Fala tworząca środkową konsolę została wzbogacona o panel sterowania wentylacją dla dwóch tylnych, osobnych foteli, oraz pojemny schowek. Mieszankę jasnoszarych i antracytowych okładzin ze skóry i alcantary przełamują pieczołowicie wykonane detale w kolorze krzykliwej zieleni. Po raz pierwszy, wszystkie elementy chromowane pokrywa anodowana powłoka, dotychczas spotykana w topowych czasomierzach.
Cztery fotele ze zintegrowanymi zagłówkami znane są już z nowej Klasy A w wersji Sport. I zupełnie jak w koncepcyjnej Klasie A, kratki wentylacyjne w kształcie przypominającym silniki odrzutowe zmieniają swoją barwę w zależności od temperatury – od chłodnego błękitu do rozpalającej czerwieni.

Zawsze w sieci: system multimedialny

System COMAND Online i liczne aplikacje Mercedes-Benz, opracowane specjalnie z myślą o zastosowaniach w podróży, oraz możliwość korzystania z internetu podczas postoju – pasażerowie Concept Style Coupé nie muszą odrywać się od cyfrowej rzeczywistości.

Projektanci Mercedes-Benz głęboko wierzą, że przyszłość (nie tylko motoryzacji) należy do chmur obliczeniowych. Oprogramowanie aplikacji systemu COMAND Online nie jest przechowywane w pamięci komputera pojazdu, ale w bazie danych Daimler Vehicle Backend. Zalety? System może być aktualizowany zdalnie, bez konieczności wizyty na stacji serwisowej. Aplikacje są zawsze aktualne, niezależnie od dostępu do urządzeń elektronicznych i ścieżki projektowania pojazdu.

Sportowy duch naszych czasów: układ napędowy
Synteza dynamiki i wydajności to wizytówka silnika Concept Style Coupé. Czterocylindrową jednostkę uzbrojono w bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie, udoskonalony system spalania z wielofazowymi wtryskiwaczami oraz wieloiskrowy zapłon.

2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 155 kW (211 KM) za pośrednictwem siedmiostopniowej, zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej 7G-DCT i wydajnego napędu 4MATIC przekazuje siłę napędową do kół obu osi.

Zdjęcia: Mercedes-Benz

Dodaj komentarz