MotoNews.pl

Renault Grand Kangoo i Dacia Dokker w specjalnych wersjach dla niepełnosprawnych

04 grudnia 2012

Kategoria | Auto firmowe  Premiery
Grand Kangoo TPMR

Renault Tech to oddział Renault Sport Technologies, który od 25 lat projektuje i produkuje pojazdy przeznaczone do transportu osób o ograniczonej mobilności. Podczas motoryzacyjnego show, jakie odbędzie się w dniach 6-7 grudnia w Marsylii zaprezentuje dwa najnowsze dodatki w swojej gamie produktowej. Będą to Renault Grand Kangoo TPMR i Dacia Dokker TPMR (TPMR = Transport de Personnes à Mobilité Réduite / transport osób o ograniczonej mobilności).

Renault Grand Kangoo z rampą Ergo
Najnowsza przeróbka Renault Tech bazuje na Grand Kangoo w wydłużonej wersji. Pojazd przeznaczony jest dla firm takich, jak: korporacje taksówkowe lub serwisy obsługujące transport do i z lotniska, czy też przedsiębiorstwa zajmujące się zorganizowanym transportem miejskim. Może przewieźć w komfortowych warunkach sześć osób (pięć na fotelach i jednego pasażera na wózku inwalidzkim).

Grand Kangoo TPMR, znany także pod nazwą rampa Ergo, wejdzie do sprzedaży już w tym miesiącu – najpierw we Francji, a później w innych krajach europejskich. Dostępny będzie tylko jeden wariant, ale klienci będą mogli wybierać z obszernej listy wyposażenia opcjonalnego, które pozwala przystosować samochód do różnych wymagań.

Rampa zastosowana w tym Renault Grand Kangoo to szczególny mechanizm, opatentowane rozwiązanie, które sprawia, że bardzo łatwo jej używać. Po wciągnięciu do samochodu tworzy płaską powierzchnię.

Dacia Dokker TPMR
Dokker TPMR jest nieskomplikowanym, lecz bardzo wytrzymałym pojazdem. Po przeróbkach Renault Tech przeznaczony jest głównie do przewozu osób o ograniczonej mobilności poruszających się na wózkach inwalidzkich. Dostępny jest w trzech wariantach, które pozwalają na przewiezienie do pięciu osób pełnosprawnych i jedną osobę na wózku.

W zależności od wariantu Dokker TPMR jest oferowany w dwóch lub trzech wersjach wyposażeniowych i z licznymi elementami wyposażenia opcjonalnego.

Samochód ma obniżaną podłogę wykonaną z materiału kompozytowego, dzięki czemu masa pojazdu nie wzrosła znacznie. Kompozytowa podłoga jest również trwalsza. Rampę wykonano z aluminium o fakturze plastra miodu.

Dokker TPMR będzie dostępny we Francji i pozostałych krajach europejskich, Turcji i Maroku od końca marca przyszłego roku.

Zdjęcia: Renault, opracowanie: BM