MotoNews.pl

Renault Clio w nowej wersji GT 120 EDC

13 czerwca 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Clio GT 120EDC 2

Renault poszerzyło właśnie swoją ofertę modeli „sportowych”. Clio w wersji hatchback i kombi będą teraz dostępne w wariancie GT przeznaczonym dla klientów, którzy chcą, by ich pojazd miał sportowy wygląd, ale nie zależy im na osiągach, jakie dają modele R.S.

Clio GT 120 EDC wyróżnia się sportowym nadwoziem ze zderzakiem przednim posiadającym wbudowane reflektory LED, zderzakiem tylnym o specjalnym wyglądzie, podwójnymi końcówkami rur wydechowych, bocznymi listwami ochronnymi w kolorze nadwozia ze wstawką z ciemnego metalu, obudowami lusterek bocznych z ciemnego metalu, przyciemnioną szybą tylną i specjalnymi, 17-calowymi obręczami. Do tego dodano plakietki z literami GT i logo Renault w przedniej części karoserii i na pokrywie bagażnika. Na tej ostatniej w hatchbacku Clio GT 120 EDC zamontowano spojler zapożyczony z Clio R.S. Nowy wariant Clio może też mieć intensywnie niebieski kolor lakieru nadwozia.

We wnętrzu zamontowano fotele obite specyficzną tapicerką z napisem GT na zagłówkach. Górna część deski rozdzielczej ma wykończenia z szarymi drobinkami, które ładnie komponują się z szarym wystrojem reszty kabiny. Za sportową kierownicą pokrytą skórą umieszczono dwie manetki do zmiany biegów przekładni EDC. Podobnie jak Clio R.S., Clio GT 120 EDC może się pochwalić aluminiowymi nakładkami na pedały gazu, hamulca i sprzęgła i nakładkami na progi drzwiowe z plakietką Renault Sport. Na liście wyposażeniowej nowego wariantu Clio znalazły się m.in.: multimedialny tablet R-Link wbudowany w deskę rozdzielczą, sportowe zawieszenie i R.S. Drive,

Clio GT 120 EDC i Clio Kombi GT 120 EDC będą dostępne wyłącznie z silnikiem TCe120 EDC. Ta 1,2-litrowa jednostka turbo generuje moc 120 KM i maksymalny moment obrotowy 190 Nm. Współpracuje z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Zdjęcia: Renault, opracowanie: BM