MotoNews.pl

BMW X6 M Design Edition – tylko dla 100 wybranych.

02 grudnia 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
BMW X6M Design 5

BMW M GmbH oferuje od końca listopada edycję specjalną BMW X6 M: BMW X6 M Design Edition. Ta ekskluzywna seria specjalna charakteryzuje się wyjątkowo sportowymi elementami wizualnymi, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Kabina zyskała zupełnie nową atmosferę dzięki całościowemu wykończeniu skórą Merino, włącznie z deską rozdzielczą, którą obszyto dwukolorowo, w kontrastujących barwach czarnej i czerwonej Mugello z przeszyciami Mugello.
Dopełnieniem wyjątkowego charakteru jest specjalny lakier fortepianowy na listwach wykończeniowych oraz plakietki 1/100.

Z zewnątrz BMW X6 M Design Edition wyróżnia się 21-calowymi felgami z lekkiego stopu wzoru M Performance z podwójnymi szprychami, z elementami z włókna węglowego. Nadwozie może być polakierowane na jeden z trzech kolorów: Biel Alpejską, Szafirową Czerń lub Czerwień Melbourne. Całość tworzy wyjątkową, sportową i elegancką zarazem harmonię barw – w dodatku w kombinacji, która zaistnieje wyłącznie w 100 egzemplarzach, bo tylko tyle sztuk BMW X6 M Design Edition ujrzy światło dnia.

Od chwili swej prezentacji w roku 2008, to pierwsze na świecie “Sportowo-Aktywne Coupe” łączy wszechstronność typową dla modeli X BMW ze sportowo-elegancką linią coupe. Limitowana seria Design Edition jeszcze silniej podkreśla wyjątkowość topowego modelu BMW X6 M. Jako Design Edition, BMW X6 M jest jeszcze ostrzejsze, jeszcze mocniej wyróżnia się w segmencie premium samochodów z napędem na cztery koła. Ma 21-calowe koła M Performance o podwójnych szprychach, czarne ramki „nerek” wlotów powietrza i obudowy lusterek bocznych oraz aerodynamiczne dopełnienie w postaci przedniego i tylnego spojlera M Performance z włókna węglowego, a dodatkowo również czarny dyfuzor. Nawiązania do sportów motorowych można podkreślić jeszcze bardziej, dokupując okleiny nadwozia M Performance w formie pasów w barwach BMW M.

BMW X6 M Design Edition to także bardzo bogate wyposażenie. W pakiecie są tu: ogrzewane przednie fotele, regulacja podparcia lędźwiowego, pakiet schowków, szyby z filtrem przeciwsłonecznym, wyświetlacz przezierny Head-Up Display oraz nagłośnienie HiFi Professional lub BMW Individual High End.

Podobnie jak w seryjnej wersji, tak i BMW X6 M Design Edition napędza silnik benzynowy V8 TwinPower Turbo o pojemności 4395 cm3, maksymalnej mocy 408 kW (555 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 680 Nm. 6-stopniowa skrzynia biegów M-Sport Automatic zachwyca błyskawicznymi zmianami przełożeń, a niemal nieprzerwane przeniesienie napędu daje imponujące i zachwycające osiągi. Możliwe jest manualne sterowanie doborem przełożenia skrzyni biegów za pośrednictwem lewarka biegów lub manetek pod kierownicą. Jednak można też zdać się na dwa zaprogramowane fabrycznie tryby jazdy: ekstremalnie sportowy lub wyjątkowo wydajny ekonomicznie.

Moc przenoszona jest na koła za pośrednictwem systemu xDrive w specjalnym wydaniu M, które jeszcze podnosi poziom dynamiki jazdy. Temu samemu służy możliwość ingerowania w charakterystykę adaptacyjnego układu jezdnego, który w porównaniu z seryjnym obniżono o 10 mm. Również układ kierowniczy dostosowano do charakteru BMW X6 M – jego zachowanie jest uzależnione od prędkości jazdy. Wyczynowy układ hamulcowy działa za pośrednictwem 4-tłoczkowych zacisków i 395-milimetrowych tarcz z przodu oraz jednotłoczkowych zacisków i 385-milimetrowych tarcz z tyłu. Warto jednak pamiętać, że ten wyczynowy bolid jest zarazem zdolny do holowania przyczep o masie do 3 ton.

W każdym BMW X6 M zastosowanie znalazły różnorodne technologie związane z układem jezdnym, które współdziałają ze sobą i zapewniają bezkonkurencyjną dynamikę jazdy, maksimum kontroli oraz komfortu. Za perfekcyjny rozdział siły napędowej odpowiadają BMW xDrive i Dynamiczna Kontrola Osiągów (DPC) – oba w wydaniu M, z nastawami dobranymi przez inżynierów M. Inteligentny napęd na cztery koła xDrive zestrojono z preferencją napędu na oś tylną, co pozwala na bardzo sportowy styl jazdy, w tym kontrolowane poślizgi nadsterowne. Natomiast system DPC wspiera efektywność przeniesienia napędu w ostrych zakrętach, kierując moment obrotowy na to koło, które dysponuje lepszą przyczepnością, pozwalając tym samym pokonywać zakręty jeszcze dynamiczniej i precyzyjniej. Specjalnie zestrojony system Dynamicznej Kontroli Amortyzatorów (DDC) i aktywnych stabilizatorów (Adaptive Drive, przeciwdziała wychyleniom karoserii) pozwalają na ekstremalne hamowanie i przyspieszanie niemal bez wychyleń karoserii przy zachowaniu najwyższej precyzji kierowania i stabilności toru jazdy.

Zdjęcia: BMW