MotoNews.pl

Kia Sportage: genewski i polski debiut w odświeżonej formie

28 lutego 2014

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Kia Sportage 5

Podczas salonu samochodowego w Genewie Kia zaprezentuje m.in. odświeżoną wersję Sportage, który stał się bestsellerowym modelem tej marki zarówno w Polsce jak i całej Europie. W roku 2013 Kia Sportage znalazła nad Wisłą ponad 6 000 odbiorców i pod względem sprzedanej ilości egzemplarzy została liderem w swoim segmencie.

Odświeżona Kia Sportage trafia właśnie do polskich salonów. Ceny nowego Sportage zaczynają się od kwoty 69.990 PLN. Dla restylizowanego Sportage Kia Motors Polska wprowadziła do sprzedaży „Wersję Limitowaną”, która obejmuje dodatkowe wyposażenie w atrakcyjniej cenie:

  • Wersja limitowana dla specyfikacji „L” obejmuje : KiaNaviSystem z kamerą cofania (NAV), Skórzana tapicerkę foteli (LST), tylne lampy wykonane w technologii LED, aluminiowe nakładki na progi t w cenie 2500 PLN,
  • Wersja limitowana dla specyfikacji „XL” obejmuje : KiaNaviSystem z kamerą cofania (NAV), Skórzaną tapicerkę foteli (LST) w cenie 2.000 PLN.

Kia Sportage MY 2014 pochwalić się może niewielkimi, lecz istotnymi zmianami nadwozia, odświeżonym wnętrzem i nowymi materiałami wystroju kabiny o jeszcze wyższej niż poprzednio jakości. Zmiany nadwoziowe obejmują takie elementy jak: wyrazista atrapa chłodnicy wykonana w kolorze fortepianowym, nowoczesne lampy tylne wykonane w technologii LED, nowe wzory felg aluminiowych o średnicy 16-, 17- i 18 cali, aerodynamiczna antena dachowa typu „płetwa rekina” oraz nowe, atrakcyjne kolory nadwozia.

Styliści odpowiedzialni za wystrój wnętrza tego modelu zastosowali lepszej jakości materiały, które posłużyły do wykończenia paneli drzwi oraz konsoli centralnej.

Na wyposażeniu restylizowanego Sportage znalazły się nowe opcje wyposażenia: atrakcyjne zegary „KiaSupervisionCluster” osadzone w dwóch tubach, nowy system audio sygnowany marką Infinity by Harman oraz progresywne wspomaganie kierownicy z trzema trybami pracy.

Gama silnikowa została wzbogacona o 2-litrowy silnik benzynowy nowej generacji z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka 2.0 GDI współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną oraz automatyczną. Charakteryzuje się wysoką elastycznością oraz kulturą pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa oraz emisji CO2. Kia Sportage dostępna będzie w dalszym ciągu z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi, sześciostopniową manualną lub automatyczną skrzynią przekładniową oraz zależnie od modelu – z napędem tylko na koła przednie (2WD) lub cztery koła (AWD). Ukłonem w stronę bezpieczeństwa jest poszerzony system ESC (elektronicznej stabilizacji jazdy), obejmujący teraz podsystem stabilizacji toru ruchu holowanej przyczepy oraz zapobiegania ‘wywrotce’ pojazdu.

Dzięki licznym modyfikacjom mającym na celu redukcję hałasów, drgań i wibracji, nowa Kia Sportage – w porównaniu z modelem obecnym jest pojazdem jeszcze bardziej wyrafinowanym. Hałasy opływającego powietrza zmniejszają nowe, dźwiękochłonne szyby złożone z dwóch warstw laminatu szklanego przedzielonych specjalną folią.

Poziom drgań i wibracji pozwoliły obniżyć trzy nowe rozwiązania konstrukcyjne: zastosowanie tulei mocowania przedniej ramy pomocniczej (zamiast bezpośredniego montażu do płyty podłogowej), wałka pośredniego w układzie przeniesienia napędu celem wyrównania długości (symetryzacji) przednich półosi oraz nowych poduszek skrzyni przekładniowej (aby zwiększyć sztywność zamocowania i ograniczyć drgania rezonansowe).

Duży wpływ na komfort, własności jezdne oraz poziom NVH (zespół hałasów, drgań i wibracji) mają także inne modyfikacje. Efektem zmiany sztywności przedniego stabilizatora jest lekkie „zmiękczenie” zawieszenia i ograniczenie podsterowności w czasie pokonywania zakrętów. W wyniku optymalizacji charakterystyki amortyzatorów uzyskano korzystniejsze wyważenie tłumienia drgań jezdnych i pewności prowadzenia. Dodatni wpływ na komfort i NVH ma również podwyższenie elastyczności górnych gniazd kolumn zawieszenia. Pod kątem poprawy stabilności pojazdu i holowanej przyczepy zastosowano sztywniejsze sprężyny tylne.

Wraz z wprowadzeniem nowego systemu FlexSteer powiększono nieco kąt pochylenia kół, aby podnieść czułość i precyzję układu kierowniczego. Działanie zębatki jest obecnie o 4,5 procent szybsze niż poprzednio, spadła też do 2,70 liczba obrotów kierownicy pomiędzy skrajnymi położeniami. Wyższy komfort prowadzenia i wyczucie drogi zapewnia także 17- i 18-calowe ogumienie o nowej specyfikacji.

Zdjęcia: Kia