MotoNews.pl

Nowy Citroen DS 5

19 lutego 2015

Kategoria | Premiery
Marka, model | , ,
Citroen DS5 5

Awangardowy styl, dynamiczny układ jezdny, elegancja i dbałość o detale oraz nowoczesne technologie: Nowy DS 5 posiada wszystkie atuty obecnych i przyszłych samochodów spod znaku DS. Jako pierwszy model w Europie, Nowy DS 5 prezentuje nowy styl pasa przedniego oraz inne zmiany potwierdzające tożsamość DS. Staje się on zarazem flagowym modelem marki. Model, którego światowa premiera odbędzie się z okazji tegorocznego Salonu w Genewie, trafi na rynek europejski i chiński już w czerwcu 2015.

Nowy pas przedni
Wyrazisty przód stanowi nieodzowny element każdego samochodu Premium. Nowy DS 5, z nową, poziomą osłoną chłodnicy nazwaną DS Wings oraz nowe reflektory nawiązują do pierwowzoru DS, potwierdzając klasę i wyrazisty charakter sylwetki. Osłona DS Wings w kształcie sześciokąta wyróżnia się unikalną, graficzną stylizacją. Świetlne pasy wewnątrz reflektorów stanowią przedłużenie chromowanej obudowy osłony chłodnicy.

Podobnie jak DS 3 i DS 3 Cabrio, Nowy DS 5 urzeka nową identyfikacją świetlną w postaci reflektorów w technologii Xenon Full LED, z nowymi progresywnymi kierunkowskazami, które zapewniają doskonałą jakość oświetlenia. To kolejny dowód na dopracowanie każdego szczegółu. Identyfikacja świetlna zapoczątkowana w modelu DS 3 w ubiegłym roku będzie wyróżniać wszystkie modele DS.

Awangardowy design
Nowy wygląd osłony chłodnicy, reflektorów i bocznych wlotów powietrza stanowi ważny element awangardowego stylu samochodu. Sylwetka DS 5 jest natychmiast rozpoznawalna z każdej strony. Z profilu chromowana podłużna listwa w kształcie szabli biegnąca od wierzchołka reflektora do szyb przednich przyciąga wzrok. Tył w jeszcze większym stopniu potwierdza status Nowego DS 5 dzięki bardzo szerokiemu rozstawowi kół i podwójnej końcówce układu wydechowego wbudowanej w tylny pas. Tył samochodu jest podkreślony reflektorami z sześcioma świetlnymi listwami LED.

Kokpit kierowcy
Wnętrze Nowego DS 5 jest inspirowane rozwiązaniami z lotnictwa. Najbardziej charakterystycznym elementem jest kokpitowy, panoramiczny, trójdzielny dach, który stwarza niepowtarzalny klimat zarówno w świetle dnia jak i w nocy. Wszystkie główne funkcje stanowiska kierowcy zostały umieszczone na dwóch centralnych konsolach: na desce rozdzielczej oraz na podsufitce, w formie przycisków, pokręteł i specjalnych przełączników, również nawiązujących stylem do świata lotnictwa.

Ergonomiczny dotykowy ekran – nowe możliwości
Dopełnieniem nowoczesnych technologii oddanych do dyspozycji kierowcy jest kolorowy ekran dotykowy. Nowy system zapewnia łatwiejszy dostęp do wszystkich funkcji samochodu i przyczynia się do zwiększenia ergonomii kabiny. Liczba przycisków na konsoli centralnej została zmniejszona o 12.

Ekran dotykowy najnowszej generacji oferuje także usługę ‘New Mirror Screen’, czyli duplikację ekranu smartfonu, umożliwiając bezpieczne korzystanie z aplikacji.

Aby zapewnić bezpieczeństwo i spokojne podróżowanie, Nowy DS 5 proponuje usługę ‘DS Connect Box’ z prekursorskim systemem ‘Pack SOS & Assistance’ umożliwiającym automatyczne wezwanie pomocy oraz połączenie Assistance z lokalizacją i interwencją odpowiednich służb ratunkowych w razie nagłej potrzeby. Obecnie w Europie jeździ już ponad 230 000 modeli DS wyposażonych w tę funkcję.
Z myślą o nieustannej poprawie komfortu i bezpieczeństwa dostępne są nowe pakiety usług :

  • pakiet Monitoring : wirtualna książka serwisowa (automatyczna kontrola przebiegu oraz informacja o zbliżających się datach przeglądów), usługa eco-driving (indywidualne porady przygotowane na podstawie stylu prowadzenia) oraz raport z eksploatacji (obejmujący dane zw. z użytkowaniem pojazdu ułatwiające jego sprzedaż)
  • pakiet Mapping : lokalizacja samochodu, wizualizacja tras i informacji na temat użytkowania pojazdu w przypadku jego udostępnienia/ wypożyczenia
  • pakiet Tracking : geolokalizacja samochodu w przypadku kradzieży.

Nowy DS 5 to również inauguracja mobilnej aplikacji ‘MyDS’ kompatybilnej z systemami iOS i Androïd, która towarzyszy klientowi w czasie podroży, oferując intuicyjne i innowacyjne usługi. Dzięki tej aplikacji klient otrzymuje wszystkie informacje dotyczące pojazdu oraz oferty adresowane do klientów DS.

Bogactwo wyposażenia : bezpieczeństwo i komfort
Nowy DS 5 proponuje najnowocześniejsze wyposażenie, w większości dostępne już w wersji standardowej. W Nowym DS 5 pojawia się dotychczas niedostępny system kontroli martwego pola (SAM). Wzbogaca on ofertę licznych systemów poprawiających bezpieczeństwo prowadzenia takich jak alarm niezamierzonego przekroczenia linii z kamerą (AFIL), system automatycznego przełączania świateł drogowych w połączeniu ze statycznym doświetleniem zakrętów, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, inteligentny system kontroli trakcji i ESP, kamerę cofania i system wyświetlania informacji w polu widzenia drogi.

Dużo uwagi poświęcono także kwestii komfortu: fotele z funkcją masażu lędźwiowego i zapamiętywaniem ustawienia pozycji, system zdalnego dostępu i uruchamiania (ADML obejmujący również drzwi tylne), funkcja odmrażania lusterek oraz system HiFi DENON, sprawią, że nawet długa podróż będzie czystą przyjemnością.

Nowoczesne jednostki napędowe

W Nowym DS 5 oferowane są najnowsze silniki grupy PSA. Zarówno silniki benzynowe jak i wysokoprężne proponowane w DS 5 oferują moc (od 165 do 210 KM) i niskie spalanie (od 3,8 l/100 do 4,4l / 100 dla silników Diesla), a w przypadku napędu hybrydowego Hybride 4×4 emisję na poziomie 90g/km CO2 przy zużyciu paliwa 3,5 l/100 w cyklu mieszanym.
Od momentu wprowadzenia na rynek klient będzie mógł wybierać spośród 5 dynamicznych silników spełniających normę Euro 6. Ich moment obrotowy może wynosić od 240 do 400 Nm. Z końcem 2015 roku ta oferta zostanie wzbogacona o silnik THP 210 S&S z 6-biegową, manualną skrzynią biegów.

Silnik THP 165 S&S EAT6
Współpracujący z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów najnowszej generacji (szybsza zmiana biegów, większa przyjemność jazdy, zmniejszenie tarć wewnętrznych), DS 5 THP 165 S&S zużywa w cyklu mieszanym 5,9 l/100 km oraz wykazuje emisję CO2 na poziomie 135 g/km, co oznacza poprawę wyniku o 30 g/km lub 18 % (w cyklu mieszanym w stosunku do THP 155 Euro 5).

Przy maksymalnej wartości ciśnienia wtrysku wynoszącej 200 barów w połączeniu z technologią Stop&Start silnik oferuje maksymalną moc 120 kW (165 KM) przy prędkości obrotowej 6 000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 240 Nm począwszy od prędkości obrotowej 1 400 obr./min i utrzymuje się na tym samym poziomie do prędkości 4 000 obr/min, co oznacza wyjątkowo przyjemną jazdę w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych.

Nowy DS 5 oferuje nową generację silników wysokoprężnych BlueHDi, które wyróżniają się wysokimi osiągami z jednoczesnym znaczącym obniżeniem zużycia paliwa i poziomu emisji CO2. Uzyskane rezultaty stały się możliwe dzięki zmianom dokonanym w silniku (poprawa wydajności, powłoka typu Diamond Like Carbon, zmniejszenie strat mechanicznych itd.) oraz dzięki innowacyjnemu i wydajnemu układowi wydechowemu.

Układ wydechowy został skonstruowany w oparciu o technologię modułu SCR (Selective Catalytic Reduction), zlokalizowanego przed filtrem cząstek stałych z dodatkiem czynnika AdBlue. Jest to jedyny system oczyszczania spalin zmniejszający do 90% emisję NOx z jednoczesnym ograniczeniem do 4% emisji CO2.

BlueHDi 120 EAT6
W wyniku połączenia osiągów najnowszej automatycznej 6-stopniowej skrzyni biegów z możliwościami oferowanymi przez technologię BlueHDi powstał silnik o doskonałych parametrach pod względem zużycia paliwa i poziomu emisji CO2 oraz momentu obrotowego, zapewniając spalanie na poziomie 3,8 l/100, emisję spalin100g/km CO2 oraz moment obrotowy 300 Nm.

BlueHDi 150 BVM6
BlueHDi 150 to kolejny silnik, który zapewnia Nowemu DS 5 wiodącą pozycję pod względem relacji momentu obrotowego do zużycia paliwa i poziomu emisji spalin. 2-litrowy silnik HDi 150 wykazuje zużycie wynoszące 4,4 l/100 oraz poziom emisji 103 g/km CO2, co oznacza poprawę o 7 g w stosunku do HDi160. Ponadto maksymalny moment obrotowy został zwiększony w porównaniu z poprzednią generacją (HDi 150 Euro 5) i wynosi obecnie 370 Nm przy prędkości obrotowej 2000 obr/mn.

BlueHDi 180 EAT6
Silnik BlueHDi 180 zapewnia wyjątkową przyjemność jazdy dzięki oferowanej mocy (133 kW) i maksymalnemu momentowi (400 Nm przy 2 000 obr/mn). Zastosowanie nowej turbosprężarki ze zmienną geometrią, podwyższenie wartości ciśnienia doładowania oraz ciśnienia spalania umożliwiło zwiększenie mocy DS 5 BlueHDI 180 o 20 KM w stosunku do poprzedniej generacji (HDi 160). Ponadto nowy silnik jest wyposażony w wałek wyrównoważający, który zapewnia komfort akustyczny i antywibracyjny odpowiedni dla tej klasy samochodu.

Rezultat : DS 5 BlueHDi 180 BVA6 łączy osiągi z niską emisją CO2 i zużyciem paliwa na najlepszym poziomie w tej kategorii (110 g/km CO2 czyli o 44g mniej w porównaniu z wersją HDi 160 BVA i 4,3 l/100 km), oferując jednocześnie przyjemność jazdy (moment 400 Nm).

Napęd hybrydowy Diesel Hybrid4x4
Na wzór swojego poprzednika, który zainaugurował technologię hybrydową w oparciu o silnik Diesla, Nowy DS 5 oferuje hybrydowy napęd łączący drogowe osiągi wysokoprężnego silnika HDi ze skutecznością napędu elektrycznego. Napęd Hybrid 4×4 zapewnia dynamikę (200 KM, napęd na 4 koła, napęd w 100% elektryczny w warunkach jazdy miejskiej, funkcja boost przy przyspieszaniu), bardzo niski poziom emisji CO2 (90 g/km) oraz zużycie paliwa wynoszące 3,5l/100, co oznacza oszczędność na poziomie 3 l w cyklu miejskim.

W Nowym DS 5 z napędem Hybrid 4×4 kierowca może korzystać z przełącznika na konsoli centralnej, aby wybrać jeden z czterech trybów jazdy : Auto, ‘Zero Emission Véhicle’ (ZEV), 4WD (koła przednie napędzane silnikiem cieplnym i koła tylne silnikiem elektrycznym) i Sport (maksymalne wykorzystanie silnika elektrycznego jako wzmocnienie mocy silnika cieplnego).

Wyrafinowana elegancja i dbałość o szczegóły
Wyrafinowana elegancja oraz dbałość o każdy detal stanowią klucz zarówno do sylwetki, jak i do wnętrza modeli spod znaku DS. Dowodem na to jest chociażby pattern DS wokół reflektorów przednich, który nadaje Nowemu DS 5 niepowtarzalnego charakteru.

Dbałość o każdy szczegół znajduje też wyraz w zastosowaniu szlachetnych materiałów takich jak aluminium użyte na boczkach drzwi, metal gałki zmiany biegów czy też skóra, poddanych unikalnej obróbce (jak np. skórzane, plecione jak bransoleta ekskluzywnego zegarka obicia foteli).

Nowy DS 5 jako jeden z nielicznych modeli dostępnych na rynku oferuje trzy rodzaje skóry, a wśród nich skórę Nappa oraz skórę półanilinową, należącą do najpiękniejszych skór na świecie, rzadko wykorzystywaną w motoryzacji. Co piąty sprzedany egzemplarz DS 5 posiada fotele obite właśnie tym typem skóry.

Nowy DS 5 to również nowe elementy wystroju wnętrza. Dzięki nowej tapicerce skórzanej pojawia się możliwość personalizacji kabiny poprzez dwukolorową, czarno-szafirową skórę z wykończeniem imitującym splot bransolety zegarka oraz nowy motyw dekoracyjny DS na drzwiach i na konsoli centralnej.

Od momentu wprowadzenia na rynek będzie też dostępny nowy kolor nadwozia w subtelnym odcieniu atramentowego błękitu potwierdzający wyjątkową osobowość i elegancję samochodu.

Dynamiczny układ jezdny
Nowy DS5 umiejętnie łączy dynamiczne możliwości jezdne z poczuciem bezpieczeństwa. W układzie zawieszenia zostały dokonane kolejne ulepszenia na rzecz komfortu. W tym celu amortyzatory zostały wyposażone w technologię PLV (Preloaded linear valve), dzięki czemu bardziej liniowo tłumią nierówności drogi. Jednocześnie skok amortyzatora został zwiększony. Nowy DS 5 lepiej pokonuje wyboje, a zmniejszenie hałasów wywołanych uderzeniami znacznie zwiększa komfort pod względem drgań.

Zdjęcia: Citroen