MotoNews.pl

Bentley ogłasza specyfikację nowego modelu Mulsanne

02 marca 2010

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Bentley Mulsanne 10

Powrót nazwy Mulsanne do oferty Bentleya podkreśla sportowe korzenie marki i pasję, jaką producent ten darzy moc i prędkość. Nic nie łączy tych dwóch rzeczy lepiej niż legendarny, 24-godzinny wyścig w Le Mans. Bentley sześciokrotnie odniósł sukces w tych zmaganiach, w których jego wyścigowe samochody musiały poradzić sobie na słynnym zakręcie Mulsanne, od którego nazwę wziął nowy model.

Wygląd Mulsanne to unikalne połączenie sportowości, elegancji i solidności. Nawiązując do Bentley’a S-Type z lat 50-tych XX w. Mulsanne wyróżnia się śmiałym wyglądem przedniej części, w którym dominuje kratka chłodnicy o tradycyjnym dla Bentley’a wyglądzie, klasycznymi i okrągłe reflektory z chromowanymi wykończeniami otoczone dwoma mniejszymi skupiskami świateł. Długa maska silnika, krótki zwis z przodu i długi z tyłu dają poczucie mocy i ruchu, które wzmacniają muskularny tył i ostro poprowadzone linie dachu.
We wnętrzu jest równie luksusowo, jak na zewnątrz. System multimedialny z dyskiem twardym o pojemności 60 GB oferuje funkcje nawigacji satelitarnej, audio-wideo, połączeń telefonicznych i Bluetooth. Cyfrowy system audio wyposażono w 14 głośników i zmieniarkę płyt CD. Ręczne wykończenie wnętrza w przypadku Bentleya jest oczywistością, podobnie jak szczodre wykorzystanie materiałów, takich jak drewno, skóra, czy prawdziwa wełna użyta do zrobienia dywaników. O jakości pracy specjalistów Bentley’a świadczyć może choćby czas potrzebny do wykończenia kierownicy Mulsanne – 15 godzin zajmuje zeszycie jej obicia, a 10 godzin wypolerowanie elementów ze stali nierdzewnej.

Sercem Mulsanne jest uaktualniona wersja 6,75-litrowego silnika V8. Wprowadzono do niego nowe systemy kontrolne, by obniżyć emisję CO2 o 15%. Jednostka napędowa ma moc 512 KM i odznacza się maksymalnym momentem obrotowym o wartości 1020 Nm dostępnym przy 1750 obr./min. Silnik współpracuje z nową, 8-biegową przekładnią automatyczną. Po raz pierwszy w okręcie flagowym Bentley’a, manetki do zmiany biegów znajdować się będą przy kierownicy.

Mulsanne posiada pneumatyczne zawieszenie z systemem ciągłej kontroli tłumienia oferujące jeszcze bardziej komfortową jazdę przy niewielkich prędkościach, a przy większych prędkościach obniżające pojazd by poprawić jego stabilność aerodynamiczną. Standardowo auto porusza się na oponach 265/45 ZR 20 z 20-calowymi felgami z lekkich stopów, opcjonalnie klienci będą mogli nabyć opony 265/40 ZR 21 z odpowiednimi felgami.

Zdjęcia: Bentley Motors