MotoNews.pl
11 Kody błędów - pomocy (181907/23) - NT
  

Kody błędów - pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam koledzy klubowicze.
Metodą domowa czyli "błyskowa" sprawdziłem mojego bolida i wyskoczyly mi cztery błędy tj.
12 - cps - podobno norma podczas wyłączonego silnika
13 - Czujnik tlenu (sonda lambda)
24 - Czujnik predkości (VSS)
32 - Błąd zaworu (EGR)
problem z tym wiarzacy sie w moim esperaku to szarpanie przy ruszaniu falujace obroty na biegu jałowym 500 - 1500 w najgorszym wypadku potrafi zgasnąć (pb jak i na lpg).
I tu jest moje pytanie (prosba) gdzie znajdują sie te czujniki i jak je sprawdzic i ewentualnie usunąć usterke.
Espero 1,5 16V DOHC + lpg

Bardzo prosze o podpowiedzi
  
 
jak masz silnik 2,0 lub 1,8 to znajdziesz wszystko (oprócz czujnika prędkości) tu:
klik

Pytanie - masz gaz?

vss - czujnik prędkości wchodzi w skrzynię biegów obok linki prędkościomierza
  
 
silnik 1,5 DOHC mam lpg
  
 
Najpierw zrób reset komputerów - odłącz minusową klemę na kilka minut.

do sondy lambda biegnie fioletowy przewód. Wkłuj się weń igłą i na rozgrzanym silniku zmierz napięcie pomiędzy lambdą a masą.
Na benzynie powinno się wahać pomiędzy 0,2 a 0,8 V. Jeśli napięcie się nie zmienia to masz kłopot...
Na gazie lambda powinna mieć około 0,5 V

Sprawdź jak wygląda napięcie lambdy przy jałowych obrotach, potem sprawdź napięcie przy stałych obrotach około 2000

Możliwe, że lambda padła, albo rozregulowana instalacja lpg.
EGR - olej sprawę
vss - no cóż, ciężko sprawdzić amatorskimi metodami sprawność tego czujnika. Najlepiej podmienić na chwilkę od innego esperaka/nexii nubiry... Pewnie identyczny jest w kadecie, vectrze A, astrze I itp
  
 
Bardzo kolego ci narazie dziekuje za pomoc jutro zabiore sie za sprawdzanie, a orientujesz sie ile moze kosztowac ta lambda i czujnik VSS??
  
 
Cytat:
2007-04-16 17:51:21, Maksimus_skc pisze:
Bardzo kolego ci narazie dziekuje za pomoc jutro zabiore sie za sprawdzanie, a orientujesz sie ile moze kosztowac ta lambda i czujnik VSS??


Czy wczesniej odczytywałeś kody błędów? Być może masz je już od dawna i jest moze to być spowodowane różnymi przyczynami..... na odległość trudno stwierdzić. Ja bym zaczał tak jak pisął Robert_S - odłaczył komputer na kilkanascie minut a potem rozgrzał silnik na benzynie bez dodawania gazu itd- reset komputera jest chyba w poradach klubowych. Ja dodatkowo po takim resecie przejeżdzam jeszcze na benzynie jakieś 5-10 km i dopiero przełączam na gaz. Dopiero jak po takim resecie będą Ci sie pojawiały znowu te błędy to zainteresowałbym sie tymi czujnikami........ w sumie to nic nie kosztuje a może wyeliminuje ci któryś bład. A jaką masz instalke LPG?
  
 
kolego buba030 mam esperaka od niedawna i powoli zaczynam go poznawac, niedawno wymienilem zarówke od check engine bo byla spalona chyba poprzedniemu wlascicielowi niechcialo sie bawic. po wymianie zaczela mi sie swiecic po przejechaniu kilku km az do zgaszenia silnika, i tak jest za kazdym razem.
Wczoraj sprawdzilem bledy metodą błyskowa, a nastepnie zrobiłem restart komputera i rozgrzałem silnik. wyjechalem na miasto i chec engine zaswiecil sie dopiero po 20 km i za krótka chwile zgasł, po chwili sie zapali i znowu zgasł... itd.
Dzis sprawdze jakie bledy mi wyskoczą.

Instalacje gazową zakładal poprzedni wlasciciel po papierach wnioskuje ze to jest ZAVOLI badz PLANIP LASTIC taki nazwy mam na karcie gwarancyjnej.

Bardzo prosze o dalsze porady.
Pozdrawiam.
  
 
Jeśli check ci gasnie po chwili gdy silnik pracuje to jest to normalne zachowanie według ksiązki Morawskiego i mi tez się tak czasem zdarza. tym nie należy się przejmowac. Możesz sprawdzić kody błędów i pewnie wyjdzie ci 32 czyli bład EGR. Ale powtarzam , dopoki check sam gasnie ja bym nic nie kombinował , chyba , ze wyskoczą ci inne błędy chociaz wątpie. Gorsza sytuacja byłaby jakby ci się check zapalił i nie zgasł - no to wtedy może być problem. Przy niektórych instalacjach i okreslonych nastawach gazu kontrolka może zgasnąc dopiero po kilkudziesieciu km jadac np po trasie ze stało prędkością......
  
 
Jeśli check ci gasnie po chwili gdy silnik pracuje to jest to normalne zachowanie według ksiązki Morawskiego i mi tez się tak czasem zdarza. tym nie należy się przejmowac. Możesz sprawdzić kody błędów i pewnie wyjdzie ci 32 czyli bład EGR. Ale powtarzam , dopoki check sam gasnie ja bym nic nie kombinował , chyba , ze wyskoczą ci inne błędy chociaz wątpie. Gorsza sytuacja byłaby jakby ci się check zapalił i nie zgasł - no to wtedy może być problem. Przy niektórych instalacjach i okreslonych nastawach gazu kontrolka może zgasnąc dopiero po kilkudziesieciu km jadac np po trasie ze stało prędkością......
  
 
ooops... cos mi się dwa razy wysłalo..... sorry....
  
 
Cytat:
2007-04-17 19:19:16, Buba030 pisze:
...Przy niektórych instalacjach i okreslonych nastawach gazu kontrolka może zgasnąc dopiero po kilkudziesieciu km jadac np po trasie ze stało prędkością......


a mi sie zapala jak długo chodzi na wolnych obrotach np.przejazd kolejowy.Po przejechaniu kilku km. gaśnie i jest ok.
  
 
Cytat:
2007-04-17 19:30:33, tomtu pisze:
a mi sie zapala jak długo chodzi na wolnych obrotach np.przejazd kolejowy.Po przejechaniu kilku km. gaśnie i jest ok.


Prawdopodobnie na wolnych obrotach masz ubogą mieszanke , jak ruszysz obroty wzrastaja i mieszanka powraca do prawidłowego składu i check gaśnie.
  
 
Ale tak jest od zawsze.
W gazowni ostatnio fachman coś narzekał na sondę lambda,że "musi się wygrzać".Mieszanka jest ok.
Jeździ normalnie,obroty,spalanie ok10L,nie strzela więc olewam kontrolkę.
  
 
Wczoraj wieczorem po sprawdzeniu wyskoczyl mi bład 12 i 24. Check engine zaswiecil sie podczas jazdy i po chwili zgasł. Dzis jadac do pracy i z pracy nie zaswiecil sie ani razu. Czy podczas wlasnie bledu 24 - VSS moze tak sie dziac (albo zaswieci albo nie)?? moze to oznacza ze czunik dopiero umiera???
pozdr.
  
 
Sprawdź połączenia elektryczne, zwłaszcza odepnij kostkę vss-a i zobacz czy nie utleniły sięstyki. Nawet jeśli wyglądają ok to je delikatnie oczyść i psiknij jakimś kontaktem na wszelki wypadek. Być może usterka zniknie. Jeśli nie - po prostu wymień czujnik i tyle.
  
 
Może głupie pytanie co to jest metoda błyskowa i na czym polega?
  
 
Cytat:
2007-04-18 21:23:35, silverado pisze:
Może głupie pytanie co to jest metoda błyskowa i na czym polega?


pogrzeb głeboko w wyszukiwarce bo niemam weny zebi ci to opisac