MotoNews.pl
2 Nawiew wali ze wszyskich dziur bez względu na regulację (61719/26) - NT
  

Nawiew wali ze wszyskich dziur bez względu na regulację

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Zauważyłem u siebie taki problem z nawiewem; bez względu na to gdzie skieruję pokrętłem nawiew, czy na nogi, czy na szybę itp., i tak wieje wszystkimi kierunkami równo.
Ktoś miał taki problem wcześniej na forum, ale pozostał on nierozwiązany.
Mam nadzieję że to drobiazg i łatwo można się do tego dobrać i naprawić ?

Proszę o pomoc, chcę to zrobić zanim przyjdzie zima
  
 
moża buć łatwo a może nie.
Niestety sterowanie jest realizowane podciśnieniowo a nie mechanicznie. Wszystkie przewody podciśnieniowe są usytuowane od strony pasarzera przy konsoli centralnej (trzeba zdjąć kilka osłon pcv) więc sprawdź czy są podłączone. Pozostałe niestety są przy pokrętle i trzeba wyjąć cały panel sterowania nawiewem co niestety nastręcza problemów. Włóż rękę od tyłu konsoli i prubuj wypiąć pokoleji każdy bok (trochę cierpliwości i samozaparcia) jak wylezie będziesz widział gdzie są rurki. Jeśli i tu nbędzie git to może główny zbiornik podciśnienia, bodajże pod maską przy wycieraczkach.
  
 
no ja od dosc dawna mam ten sam problem i niemoge go rozwiazać, ostatnio czyli gdzies z miesiac temy wyjolem caly panel sterowania i zauważylem że jak odepne wężyki i odpale silnik to nieslysze tego "zasysania". Dlatego mam pytanie co steruje podcisnieniem co je robi bo niewiem gdzie sie znajduje to urzadzenie ??? jeśli ktoś wie to niech mi powie
  
 
Podciśnienie wytwarza kolektor dolotowy Do kolektora podpięte jest kilka cienkich wężyków. Jeden z nich jest od sterowania nawiewem. Węzyki wciskane są w gumowe gniazda i czasami zdarza się jekiemuś odczepić.
Łatwo to sprawdzić. Podnieś maskę, odpal silnik i posłuchaj czy gdzieś w okolicy kolektora dolotowego nie słychać cichego syczenia.
Rurka od kolektora idzie do takiej okagłej czarnej kuli będącej zbiornikiem podciśnienia a umieszczonej na podszybiu z prawej strony pod plast. osłoną .
  
 
Witam.
Tak przy okazji nawiewu. Ja ma troszke inny problem. U mnie wieje z nawiewu (tego centralnego - nad pokretlami) nawet jak wszystko wylaczone. Moze ktos mial cos podobnego. Wdzieczny bede za rade co z tym zrobic.
  
 
a wieje Ci tylko w czasie jazdy czy tez gdy stoisz, bo jak tylko w czasie jazdy to zawsze bedzie wiało nawet jak masz wyłączony nawiew, przestanie wiać jak włączysz obieg zamkniety przy wyłaczonym nawiewie
  
 
To fakt. Wieje mi tylko jak jade. Ale i tak to troche dziwne. Kiedys nawet pomyslalem sobie ze mam jakas nieszczelnosc. Ale jak tak ma byc to OK. Dzieki.
  
 
a pomiedzy tymi wlotami nad regulatorami masz takie koleczko, ktorym to calkowicie mozesz zamknac te wloty
  
 
to wtedy bedzie silniej wialo z nawiewów w drzwaiach
  
 
No wlasnie dokladnie tak jest. To chyba jakas koreanska niedorobka. Coz- trzeba z tym zyc.
  
 
U mnie problemem były dwa wężyki:
- w komorze silnika z prawej strony kolektora (1,5 DOHC) jest taka czarna rozdwajająca się gumowa rurka, do której wchodzą dwa przewody. Jeden z nich zaczepiał o gumową rurkę od odmy i wypadał z tej gumy.
- w kabinie od strony pasażera jeden z wężyków był odpięty (dostęp zjaeb...y ).

Po podpięciu ich wróciło sterowanie i zaczął działać wewnętrzny obieg
  
 
"No wlasnie dokladnie tak jest. To chyba jakas koreanska niedorobka. Coz- trzeba z tym zyc."

Wcale to nie jest niedoróbka w duzo samochodach tak własnie jest ja miałem poprzednio renówke 19 i wiało nawet pzy wyłączonym nawiewie ale tam był gorszy problem bo nie było obiegu zamknietego i nic się nie dało zrobić by nie wiało a w esperakach wystarczy nacisnąć przycisk obieguu zamnknietego i juz nie wieje
  
 
A mi wieje czały czas mimo że włączam obieg zamknięty
Rurki od podciśnienia są raczej w porządku bo jak włączam obieg wew. to słychać że coś ,,zaskakuje ''wewnątrz skrzynki nagrzewnicy ale i tak wieje w czasie jazdy (mimo wyłączonego wiatraka oczywiście)
co to może być???
  
 
Na podszybiu po stronie pasażera masz taki kawał czarnego cienkiego plastiku.
Znajdziesz to Tu pod nr 1

Gdy go zdejmiesz zobaczysz wlot powietrza do układu wentylacji, a w nim klapkę, która zamyka obieg wewnętrzny. Sprawdź czy wszystko jest tam ok. Być może klapka się zacina, lub siłownik pneumatyczny szwankuje (ten znajdziesz nad nogami pasażera po wymontowaniu schowka. Widać tam również omawianą klapkę)