MotoNews.pl
  

EGR Kod 33

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
jestem od kilku miesięcy posiadaczem Espero (jak do tej pory bardzo zadowolonym). Większość rzeczy, które mnie do tej pory interesowały znajdowałem w archiwum grupy ale teraz mam problem dla którego nie mogłem tam znaleźć rozwiązania.

Otóż świeci mi się kontrolka błędów - po podliczeniu błysków wyszło że to błąd o kodzie 33. Czy któryś z użytkowników wie co może być przyczyną jego wystąpienia i jak go zniwelować??

pozdrawiam
Bombel

ps. samochód jeździ na gazie
  
 
Cytat:
2005-10-10 10:58:01, bombel1201 pisze:
Witam, jestem od kilku miesięcy posiadaczem Espero (jak do tej pory bardzo zadowolonym). Większość rzeczy, które mnie do tej pory interesowały znajdowałem w archiwum grupy ale teraz mam problem dla którego nie mogłem tam znaleźć rozwiązania. Otóż świeci mi się kontrolka błędów - po podliczeniu błysków wyszło że to błąd o kodzie 33. Czy któryś z użytkowników wie co może być przyczyną jego wystąpienia i jak go zniwelować?? pozdrawiam Bombel ps. samochód jeździ na gazie



Blad 33 to blad czujnika MAP - czujnika cisnienia w kolektorze ssacym

JEsli jednak chodzi ci o kod 32 to jest to błąd egr. Standardowy błąd przy złym ustawieniu instalacji lpg. Mozna wyeliminowac ten błąd przez regulacje instalacji i nie wolno przy tym wierzyc gazownikom jesli powiedzą że tego sie nie da zrobic.
Po drugie - mozna w zasadzie bez wiekszych obaw ten błąd zignorować i przyzwyczaić sie do świecącej lampki.
Po trzecie w końcu - możesz spróbować rozebrać i oczyścić EGR, choć wątpięczy to pomoże.
  
 
Bombel, a jakie masz obiawy poza swieceniem "check engine" ?

Bo jezeli zeczywiscie jest to Blad 33 czyli blad czujnika MAP to na gazie w ogole sie nie da jechac (odrazu gasnie), natomiast na benzynie obroty sa "sztucznie" podtrzymywane na ok 1300 obr i zeczywiscie czuc wtedy, ze jezdzi sie w tybie awaryjnym
Tydzien temu to przerabialem
A winowajca okazal sie zsuniety wezyk z tego czujnika...
  
 
Faktycznie cos pokaszaniłem z tematem. Chodzi o kod ECU 33.
(MAP)

pozdrawiam
  
 
Wiec oblookaj dokladnie ten czujnik i wszystkie polączenia...
TUTAJ mozesz zobaczyc gdzie ten czujnik sie znajduje.
  
 
Własnie chodzi o to że nie ma żadnych innych problemów oprócz świecenia się kontrolki (dwa razy przy odpalaniu usłyszałem jakby strzał w filtrze powietrza tylko dużo ciszej - świece, kable, filtry itd. są nowe)
Cytat:
A winowajca okazal sie zsuniety wezyk z tego czujnika...


zobaczę może to cos z tym wężykiem ??

pozdrawiam
Bombel
  
 
Cytat:
2005-10-10 11:45:35, bombel1201 pisze:
Faktycznie cos pokaszaniłem z tematem. Chodzi o kod ECU 33. (MAP) pozdrawiam



Na przegrodzie czolowej pod przednia szyba masz czujnik MAP połączony czarnym cienkim wężykiem z przepustnicą. Sprawdź czy ten wężyk się nie zsunął. Poza tym poruszaj kabelkami - może coś nie styka?

Czujnik MAP (również inne czujniki) znajdziesz tutaj
  
 
Wielkie dzięki z link, mam nadzieje że choć troche mi pomoże bo u mnie jednak to wygląda troszkę inaczej w środku (silnik 15)

pozdrawiam
Bombel
  
 
Cytat:
2005-10-10 11:54:22, bombel1201 pisze:
Wielkie dzięki z link, mam nadzieje że choć troche mi pomoże bo u mnie jednak to wygląda troszkę inaczej w środku (silnik 15) pozdrawiam Bombel



NIe ma sprawy
Akurat MAP w 1,5 jest taki sam i zamontowany jest w dokladnie tym samym miejscu
  
 
Cytat:
2005-10-10 11:51:53, Robert_S pisze:
Na przegrodzie czolowej pod przednia szyba masz czujnik MAP połączony czarnym cienkim wężykiem z przepustnicą. Sprawdź czy ten wężyk się nie zsunął. Poza tym poruszaj kabelkami - może coś nie styka? Czujnik MAP (również inne czujniki) znajdziesz tutaj


dzięki wielkie za pomoc to był dokładnie ten wężyk

pozdrawiam
Bombel