MotoNews.pl
10 Wysokie obroty - czy to normalne (3181/26) - PT
  

Wysokie obroty - czy to normalne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Silnik 1.5 16V gaz. Przy zdjęciu nogi z gazu przy predkosci powyzej 50 km/h puszczeniu autka na luz tak na moj rozum obroty powinny natychmiast spasc do okolo 800 obr/min a tu nic z tego przez okolo 15-20 s. jakies 1800-2000 obr./min i po tym czasie dopiero spadek. Co jest grane ? Aha i jakie można ustawic minimalne obroty na jałowym biegu?
  
 


Całkiem niedawno ten temat było poruszany więć pliknij w poniższy link a tam znajdziesz odpowiedź swoje pytanie

WYSOKIE OBROTY PO WRZUCENIU NA LUZ
  
 
Najprawdopodobniej to zla mieszanka...ja poprawilem i chodzi ok. Przy zimnym silniku przez okolo 60-120 sek. obr 1100 -1200, potem 800
W Polonezie mialem na 600, zeby zaoszczedzic, to az karoseria trzeslo - taki rezonans
  
 
Przepraszam, że wyciągam stary post, ale mam identyczny problem. A autor postu nie opisał jak sobie poradził z tym problemem.

W poniedziałek wieczorem, wracając z "wizyty u przodków", jak zatrzymałem się na śwaitłach zauważyłem za wysokie obroty jałowe: 1100. Wcześniej zawsze miałem ok.900.
Silnik był cieplutki i przejechał wcześniej nieprzerwanie 150km, prędkość tak 90-140 (tak jak zwykle).
Po zajechaniu na miejsce i wstepnych oględzinach silnika nic nie zauważyłem podejżanego. Jedyne co mi przyszło do głowy to zacinający się silniczek krokowy lub jakiś wężyk podciśnieniowy. Więc poodpinałem i popodpinałem raz jeszcze wszystkie te wężyki i obrot się unormowały.

Wczoraj (wtorek) wzystko było już OK.

Ale dziś rano jadąc do pracy obroty nie spadały poniżej 1500.
I nie mówię tu o jeździe na luzie ale o postoju np. na światłach, czy też parkowaniu samochodu pod firmą (temp. silnika normalna).

I tu może pytanie.
1. Wystarczy zresetować kompa (po uprzednim sprawdzeniu błędów)
A następnie "nauczuć" silniczk krokowy nowych parametrów.
2. Przeczyścić silniczek (nest nowy jakniemowle na dopiero 3miesiące)
3. Regulować coś w instalacji LPG.
4. Może to jakiś czujnik temp. padł i daje info do kompa, że silnik jest zimny i trza ssanie.
4. Dać sobie siana i olać to - ten typ tak ma.

Przeszukiwałem w wyszukiwrce czegoś na ten temat ale nic wiele nie znalazłem .

Prosze o jakieś rady.
A no i jeszczce jedno obroty nie faluję tylko stoją na 1500.
  
 
ja mam to samo - zazwyczaj z rana - obroty jakby się zawieszały - po jakimś czasie spadają ja też myślałem że to silnik krokowy - wyczyścili mi w ASO i wsio - za jakiś czas to samo - mówią że to jakiś czujnik - prawdopodobnie gdzieś w okolicy przepustnicy - odpowiedź dostałem taką - olej to ten typ tak ma
no i olałem a jak mi sie zawieszają te obroty (na światłach) to - wrzucam jedynkę i delikatnie puszam sprzęgło i obroty spadają w duł - powoli to powoli ale zawsze mi spadają bardzo powoli .... narazie jeżdżę - mój koleś w trucku polonezie też to ma i jakoś jeździ - faktycznie moze to wkurzać ale narazie mnie czekają inne naprawy więc to musi poczekać

Łukasz Gajer - tam jest odnośnik do stronki ale nie wiem jak dalej szukać tego tematu
  
 
Cytat:
2004-11-03 12:34:48, Tsunami pisze:
...- wrzucam jedynkę i delikatnie puszam sprzęgło i obroty spadają w duł - powoli to powoli ale zawsze mi spadają bardzo powoli ....



Rozumię, że wtedy trzymasz na półsprzęgle?
Nie szkoda tarczy?

Zresztą co to za tłumaczenie w serwisie "Ten typ tak ma"
Po prostu Cię olali. Ja nie dam patałachom zarobić.
Ten typ na 100% tego nie miał do tej pory.

Dziś podmienię silniczek krokowy na stary. Ciekawe co to da.
Ale ja raczej stawiem, że to jakiś czujnicze temp. Tylko jaki?
  
 
Cytat:
2004-11-03 12:34:48, Tsunami pisze:
Łukasz Gajer - tam jest odnośnik do stronki ale nie wiem jak dalej szukać tego tematu



Przez 2 lata watek mogl zmienic adres, albo w ogole go juz nie ma, wiec sie nie dziw, czas robi swoje
  
 
Cytat:
2004-11-03 12:48:40, kisztan pisze:
Rozumię, że wtedy trzymasz na półsprzęgle? Nie szkoda tarczy? Zresztą co to za tłumaczenie w serwisie "Ten typ tak ma" Po prostu Cię olali. Ja nie dam patałachom zarobić. Ten typ na 100% tego nie miał do tej pory. Dziś podmienię silniczek krokowy na stary. Ciekawe co to da. Ale ja raczej stawiem, że to jakiś czujnicze temp. Tylko jaki?



Komputer odczytuje temp silnika z czujnika CTS, nr 27 na zdjeciu, które znajdziesz tu:Silnik 1800
Wprawdzie to silnik 1800, ale może ci pomoże.
POdepnij sie do kabelka tego czujnika i zmiezr napieie. POrownaj wyniki, wartości prawidłowe znajdziesz w schemacie elektrycznym
  
 
Cytat:
2004-11-03 12:58:02, Robert_S pisze:
Komputer odczytuje temp silnika z czujnika CTS, nr 27 na zdjeciu, które znajdziesz tu:Silnik 1800 Wprawdzie to silnik 1800, ale może ci pomoże. POdepnij sie do kabelka tego czujnika i zmiezr napieie. POrownaj wyniki, wartości prawidłowe znajdziesz w schemacie elektrycznym



Dzięki Robercie na w duchu liczyłem na Twoją pomoc.
Wyniki pomiarów jutro.
  
 
wiem że mnie olali ale co miałem zrobić? dać mu w morde? nie mogłem bo jakby poszedł na policje to by mnie z roboty wylali a najchętniej tak bym zrobił, a co do sprzęgła to tylko przez chwilkę puszczam sprzęgiełko żeby obroty zaczęły spadać potem jest ok

ja u siebie też sprawdze ten czujnik .....

kisztan - napisz czy jest już ok i czy było to to
  
 
Cytat:
2004-11-03 13:15:09, kisztan pisze:
Dzięki Robercie na w duchu liczyłem na Twoją pomoc. Wyniki pomiarów jutro.



Nie ma sprawy


Tu masz wartości (opór CTS):

100 stopni - 0,185 kOma
90 - 0,240 kOhm
80 - 332
70 - 450
40 - 1,46
20 - 3,4
10 - 5,67
-10 - 16,1
  
 
O Kurna Kwaka!!!
Szukałem przez godzinkę i kurna nie znalkazłem.

Czy ktoś wie dokładnie gdzie jest ten czujnik temperatury?
Wiem, że jest wkręcony w głowicy. Podejżewam, że gdzić z tyłu koło (a pewnie gdzieś pod) kolektora dolotowego. Tylko dokladnie gdzie on jest?
Może jakieś fotki?

Jak na razie to przetestowałem komputerek. (Błędów brak).
Skasowałem pamięć. Nauczyłemsilniczek krokowy od nowa jak ma pracować. No i jest OK.
Tylko na jak długo?
  
 
Wlasnie, moze jakies fotki ktos zamiesci, gdyz przyznam, ze mam to samo... i tez sobie z tym radze poprzez pierwszy bieg Zdarza sie to w roznych sytuacjach... wlasnie gdy wyrzuce na luz, to obroty stoja czasami tak okolo 1,5 tys i nie chce isc na dol. Dopiero albo pochwili leca w dol, albo gdy delikatnie popuszcze sprzeglo na 1-nce.

Tez bardzo chetnie bym zmierzyl u siebie te parametry mierniczkiem, tylko poadpisuje sie pod petycja o dokladne namiary na tego dziczka ...znaczy na ten czujnik
Z gory dzieki!!!
  
 
Podzielę się z Wami nowo nabytą wiedzą....
Jeżeli występuje objaw, że obroty jałowe czasem są podwyższone i dopiero po chwili się stabilizją; dodatkowo na zimnym silniku pływają to może być to efekt zbyt ubogiej mieszanki
  
 
ja też dostaje szału - nie moge znaleźć tego zakichanego czujnika - a co do składu mieszanki to byłem na regulacji gazu, ale tak czy siak i na gazie i na benzynie mam to samo więc gdzie jest ten czujnik ?????????????????????????

  
 
I w sobotę znowu pojawiły się wysokie obroty, tak ok. 1200.
Zauważyłem, że objaw ten wtstępuje tylko gdy silnik jest już ciepły (temp. na połowie skali).
Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu obroty wróciły na 900. Dodam, że u mnie obroty nie pływają.

Michty, a co do czujnika w 2,0, to jest tak jak w 1,8
Cytat:
Tez bardzo chetnie bym zmierzyl u siebie te parametry mierniczkiem, tylko poadpisuje sie pod petycja o dokladne namiary na tego dziczka ...znaczy na ten czujnik
Z gory dzieki!!!


Czujnik jest przy termostacie z przodu silnika. Bardzo łatwo go zlokalizować, popatrz na zdjęcie Roberta_S z opisem.
Problem jest przy silnikach 1,5L bo czujnik jest gdzieś ukryty (chyba koło kolektora dolotowego).

Więc mam pytanie może do tych którzy zmieniali uszczelkę pod głowicą w silnikach 1,5.
Gdzie jest ten czujnik?
  
 
witam
mam silnik 1,8 i mam takie same objawy.kiedy silnik sie rozgrzeje obroty mam na 1800 kiedys mialem 1200 ale z czasem mi wzrosły.nie mam pojecia co sie dzieje.i tez kiedy podjade na swiatla i zgasze silnik i zapale to mam w normie a po jakiejs minucie jazdy znowu mi rosna.nie mam pojecia ile to morze kosztowac u mechanika.moze ktos juz doszedł o co chodzi i jakie sa koszty ewentualnej naprawy?
  
 
Cytat:
2007-04-06 20:04:02, erwin01 pisze:
witam mam silnik 1,8 i mam takie same objawy.kiedy silnik sie rozgrzeje obroty mam na 1800 kiedys mialem 1200 ale z czasem mi wzrosły.nie mam pojecia co sie dzieje.i tez kiedy podjade na swiatla i zgasze silnik i zapale to mam w normie a po jakiejs minucie jazdy znowu mi rosna.nie mam pojecia ile to morze kosztowac u mechanika.moze ktos juz doszedł o co chodzi i jakie sa koszty ewentualnej naprawy?



wg mnie komputer wykrywa jakiś błąd i podwyższa obroty. Nie świeci ci przypadkiem żółta po lewej stronie wskaźników?
  
 
swieci..i wlasnie zastanawiam sie ,czy tej czesci ktora za to odpowiada nie wymienic.ale z kolei u mojego ojca z silnikiem 1,5 tez sie swieci i to od kilku lat i nic sie nie dzieje....
dziwna sprawa.Podjade do mechanika chyba i zapytam sie co to moze byc i ile by kosztowalo
  
 
A to nie prościej samemu sprawdzić kody błędów niż wróżyć z fusów??

-----------------
czasem tu zaglądam