Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() IrekPapaj ESPERO 2.0 CD Ruda Śląska | 2005-01-19 07:31:14 Cześć wam wszystkim. Jak w tytule , dziwne nie? Zawsze rano , zawsze to samo miejsce na osiedlu, SILNIK STOP ![]() |
![]() Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-01-19 08:46:45 Irek, może po prostu jakaś kobitka z osiedla się na ciebie "zasadziła" i rozwinęła siakieś pole siłowe, cobyś się właśnie tam codziennie zatrzymywał ![]() ![]() |
markij 1.5 GLX 16V Łódź | 2005-01-19 09:02:28 Przez zużycie się rozrządu rozumiem częściowo pęknięty pasek (może przeskakiwać na ząbeczkach (to by wyjaśniało ciężkie odpalanie) albo zużyte łożyska rolki i napinacza (może masz inne zestawienie elementów). Wcześniej któryś z klubowiczów opisywał takie zjawisko. Podobno nawet nie dojechał do mechanika (20km).
Pozdrawiam. ![]() Acha. Oczywiście możesz jeździc moim zdaniem i czekac na urwanie się paska, ale co jesli pasek już przeskoczył o ząbek???? Czy to zdrowe dla silnika i innych podzespołów???? [ wiadomość edytowana przez: markij dnia 2005-01-19 09:03:43 ] |
Grzegorz TOYOTA Corolla E16 Katowice | 2005-01-19 09:06:47
Jak przeskoczy o jeden ząbek to nic się nie stanie (mówię o 2,0) sam sprawdzałem ![]() ![]() ![]() |
Grzegorz TOYOTA Corolla E16 Katowice | 2005-01-19 09:09:41 A po drugie Irek napisał że dalej jedzie już "normalnie" ... to co ząbki na swoje miejsce wróciły ???? |
![]() IrekPapaj ESPERO 2.0 CD Ruda Śląska | 2005-01-19 10:02:14 No właśnie, rozrząd ? Po wymianie ma dopiero 30kkm , a poza tym tak jak pisałem, jak potem już załapie to jedzie normalnie. Mnie to bardziej wychodzi na powiązanie z temperaturą, od tej strony szukać. Świece miałem nowe iskry , ale wróciłem na moje stare 3elektrodówki, chodzi lepiej, ale rano i tak zgasł.Co jest grane?Kto to wie? |
Grzegorz TOYOTA Corolla E16 Katowice | 2005-01-19 10:18:25 No mnie właśnie na ISKRAch GAZ auto wariowało, zmieniłem na NGK V-line i jest ok. Ale skoro piszesz że to nie świece ....... ![]() |
markij 1.5 GLX 16V Łódź | 2005-01-19 10:29:45 Apropos rozrządu - to nie ma znaczenia, że przejechał 30kkm czy może 100kkm, ponieważ wiele zależy również od sposobu montażu - jakości montażu. Miałem osobiście taki przypadek w VW Passat 88, że przejechałem tylko 20kkm na nowym całkowicie rozrządzie. Materiały były kiepskie???? ORYGINAŁY. Ale okazało się, że mechanior za mocno naciągnął (naciąganie ręczne) pasek i zwyczajnie pękł a rozrząd nawet nie hałasował za bardzo.
Jeśli natomiast pasek przeskoczy o jeden ząbek to problem może się ujawniać tylko na zimnym silniku - również sprawdzone na VW. Nadal utrzymuję, że coś się dzieje z rozrządem i być może z zapłonem. Pozdrawiam ![]() |
![]() Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2005-01-19 10:33:57 a ja stawiam na elektrykę, np. to o czym zawsze mój Dżako ![]() |
![]() Dicer A3 & Voyager B-stok | 2005-01-19 10:40:16 ![]() ![]() Chiba mialo byc "mówi Dżako" ?... ale mój Dżako jest jeszcze lepsze ![]() ![]() ![]() Tez mi sie wydaje, ze rozrzad to bardzo malo prawdopodobne... |
markij 1.5 GLX 16V Łódź | 2005-01-19 10:43:38 No to pass chłopaki. Ależ jestem ciekaw rozwiązania problemu. ![]() |
![]() HenBas Klubowy Weteran Ford Focus 1,6; Astr ... Chorzów | 2005-01-19 11:14:01 Irek !
To chyba wszystko przez to, że ostatnio znacznie zwolniłeś w drodze do pracy ![]() Ale serio - czy powodem takich dolegliwości może być zanieczyszczony silniczek krokowy, bo jakoś aparat zapłonowy nie przemawia za tym typem zakłóceń ![]() |
![]() IrekPapaj ESPERO 2.0 CD Ruda Śląska | 2005-01-19 11:51:25 I teraz na to Heniek nie wiem jak odpowiedzieć , bo jest to prawdopodobne, ale..................ten objaw z gaśnięciem miałem jakieś 3tyg temu przez ok tydzień ![]() ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-01-19 12:06:14 silnik krokowy tylko reguluje obroty na biegu jałowym - nie odpowiada zq spadek mocy, więc ja bym go wykluczył.
Sprawdź kody błędów - to podstawa. Ja podejrzewam problemy z elektroniką - np. wspomniany czujnik halla, ale również problemy ze składem mieszanki - być może silnik się zalewa i dlatego trzeba potem długo kręcić. MOże podaje jednocześnie gaz i benzynę? (ktoś tak miał i objawy były chyba podobne) Sprawdź też koniecznie zawór EGR. I jeszcze jedno - sam mówisz że związane to jest z temperaturą. Całkiem prawdopodobne jest, że padł CTS i komputer zbyt wcześnie przechodzi na zamkniętą pętlę - zaczyna kierować się wskazaniami lambda, ale sonda jest jeszcze zimna i nie daje prawidłowych odczytów więc komp źle ustala dawkę paliwa i sie zalewa. [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2005-01-19 12:08:59 ] |
![]() Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2005-01-19 12:37:45 2005-01-19 10:40:16, Dicer pisze:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() IrekPapaj ESPERO 2.0 CD Ruda Śląska | 2005-01-19 12:46:47 Znaczy się tak: kody błędów sprawdzę, czujnik halla to rozumiem ta cewka w aparacie zapłonowym, a teraz dla szybkiego przypomnienia co to zawór EGR i czujnik cts ( domyślam się że to ten na kolektorze wlotowym)? Terz podejrzewam, że go zalewa, ale dlaczego potem jedzie normalnie? |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-01-19 13:00:00 CTS i EGR znajdziesz TU
EGR sprawdź łapiąc go paluchami od spodu. Natrafisz na metalową membranę. sprawdź czy pod naciskiem palców membrana ustępuje i czy porusza sie bez zacięć. |
![]() IrekPapaj ESPERO 2.0 CD Ruda Śląska | 2005-01-19 13:13:13 dzięki Robert , zapomniałem że był kiedyś ten opis. No nic sprawdzimy kody błędów, ,awarię CTS-a powinien pokazać , nie wiem njak będzie z EGR ale zobaczymy. DZieki jutro się odezwę |