Nowoczesny flagowy model Range Rovera o niezwykle wysokich osiągach, Range Rover Sport SV mild-hybrid Twin Turbo V8 o mocy 635 KM, niedawno udowodnił swoją wydajność hamowania i trwałość opcjonalnego układu hamulcowego Carbon Ceramic Braking, kończąc dwutygodniowy wyścig na torze Algarve International Circuit na jednym zestawie tarcz i klocków hamulcowych.
![Range Rover Sport SV 2024](https://img.motonews.pl/news/2024/13915_1.jpg)
Wszystkie cztery egzemplarze Range Rovera Sport SV EDITION ONE używane na falistym torze Grand Prix Portimão w Portugalii o długości 2,9 mili (4,6 km) były wyposażone w opcjonalny, największy w branży motoryzacyjnej karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy z przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 440 mm i ekskluzywnymi zaciskami Brembo Octyma.
Średnio każdy samochód pokonał 215 okrążeń na torze z 15 zakrętami, dodając 615 mil (987 km) do 1000 mil, które pokonały przed rozpoczęciem wydarzenia.
Podczas inspekcji po zakończeniu jazdy okazało się, że klocki hamulcowe karbonowo-ceramicznego układu hamulcowego zachowały jeszcze około 30 procent swojej żywotności.
![Range Rover Sport SV 2024](https://img.motonews.pl/news/2024/13915_2.jpg)
Każde okrążenie na torze zawierało wiele stref intensywnego hamowania, zwłaszcza przed pierwszym prawoskrętnym zakrętem, gdzie Range Rover Sport SV EDITION ONE zwalniał z prędkości do 150 mil na godzinę w dół strefy hamowania, generując ponad 1,1 G – wartość, którą również może przekroczyć podczas stabilnego przeciążenia bocznego w zakrętach, nawet na standardowych oponach całorocznych.
Opcja karbonowo-ceramicznego układu hamulcowego pozwala również zaoszczędzić 34 kg masy nieresorowanej w porównaniu ze standardowym układem hamulcowym Dual-Cast, co umożliwia jeszcze bardziej responsywne prowadzenie, lepsze przyspieszenie i lepszą jakość jazdy.
![Range Rover Sport SV 2024](https://img.motonews.pl/news/2024/13915_3.jpg)
Hugo Mazzoleni, kierownik ds. podwozia, powiedział: Karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe na ogół chłodzą się znacznie szybciej niż typowe żelazne tarcze hamulcowe, co oznacza, że temperatury klocków hamulcowych są znacznie lepiej kontrolowane, a także zwykle zużywają się wolniej.
Dzięki kontroli nachylenia i przechyłu przez system zawieszenia 6D Dynamics Range Rovera Sport SV, który pomaga utrzymać stabilność podczas hamowania, hamulce nie są nadmiernie eksploatowane podczas jazdy na torze.
Unikalne przednie zaciski Brembo Octyma – największe, jakie kiedykolwiek zamontowano w Range Roverze – w największym stopniu przyczyniają się do wyjątkowej wytrwałości hamulców. Opracowana wyłącznie dla Range Rovera Sport SV, pierwsza na świecie konstrukcja zacisków obejmuje osiem tłoków ułożonych w układzie krzyżowym, aby zapewnić lepszy rozkład ciśnienia, bardziej równomierne zużycie klocków i zmaksymalizować skuteczność hamowania.
![Range Rover Sport SV 2024](https://img.motonews.pl/news/2024/13915_4.jpg)
Odważna i muskularna powierzchnia zacisku, która występuje również w czterotłoczkowych tylnych zaciskach, odzwierciedla ścisłą współpracę między projektantami Range Rovera i partnerem technicznym Brembo, aby zapewnić, że wyrzeźbiona forma komponentów hamulcowych uzupełnia redukcyjny design Range Rovera Sport SV, kontynuując integrację wysoko wydajnego projektu i inżynierii.
Te same zaciski, z logo SV i Brembo, są również stosowane w Range Roverach Sport SV wyposażonych w standardowe hamulce Dual-Cast. W Range Rover Sport SV EDITION ONE technologia układu hamulcowego jest rozpoznawalna dzięki specjalnie dobranym kolorom: Red dla hamulców Dual-Cast, żółty lub Carbon Bronze dla karbonowo-ceramicznych hamulców. Dla obu typów dostępne są również czarne zaciski hamulcowe.
![Range Rover Sport SV 2024](https://img.motonews.pl/news/2024/13915_5.jpg)
![Range Rover Sport SV 2024](https://img.motonews.pl/news/2024/13915_6.jpg)
Ponadto aerodynamiczne zmiany Range Rovera Sport SV obejmują specjalne kanały chłodzenia hamulców, które pomagają skutecznie zarządzać temperaturą hamulców, podczas gdy technologia Decoupled Integrated Power Braking pomaga skrócić drogę hamowania i zapewnia stałe wyczucie pedału hamulca w każdych warunkach, zapewniając kierowcy poczucie pewności podczas dynamicznej jazdy.
Zamówienia na Range Rovera Sport SV zostaną uruchomione latem tego roku w związku z ogromnym popytem na Range Rovera Sport SV EDITION ONE.