Delphi dla Range Rovera

Delphi dla Range Rovera07.03.2002
Delphi opracował dla nowego modelu Range Rovera najnowocześniejszy na świecie moduł zawieszenia pneumatycznego. Ta nowa technologia jest kluczowym elementem systemu niezależnego zawieszenia pneumatycznego dającego ...

Delphi produkuje najnowocześniejsze na świecie amortyzatory pneumatyczne LUTON (WIELKA BRYTANIA) - Delphi opracował dla nowego modelu Range Rovera najnowocześniejszy na świecie moduł zawieszenia pneumatycznego. Ta nowa technologia jest kluczowym elementem systemu niezależnego zawieszenia pneumatycznego dającego nowemu samochodowi doskonałe możliwości jazdy po drogach i bezdrożach. Delphi dostarczać będzie także główną część systemu elektrycznego samochodu, w tym znajdujące się pod maską elementy monitorujące zagrożenie dla środowiska, zintegrowaną antenę i różne czujniki bezpieczeństwa.

Delphi dla Range Rovera 1 - Nowe amortyzatory pneumatyczne są dużym krokiem naprzód pod względem projektowania i wykonawstwa pneumatycznych systemów zawieszenia - twierdzi Guy Hachey, prezes Delphi Energy & Chassis Systems. - Posiadając bardzo długi skok i małe tarcie oraz zapewniając doskonałe panowanie nad pojazdem, ten całkowicie niezależny system znacznie zmniejsza naturalny kompromis pomiędzy parametrami jazdy po drogach i po bezdrożach. Dla nowego modelu Land Rover postawił w tym względzie wyjątkowo wysokie wymagania.

Moduł Delphi zawiera pierwszy na świecie element zawieszenia pneumatycznego MacPherson'a kompensujący obciążenia boczne, zwiększając tym samym trwałość i podnosząc komfort jazdy. Moduły będą produkowane w Luton (Wielka Brytania), przy wykorzystaniu nowych technologii produkcyjnych pozwalających na integrację elementu zawieszenia pneumatycznego z modułem amortyzatora. W celu zapewnienia szczelności wszystkie elementy, przed wysyłką do Land Rovera zostaną poddane próbom ciśnieniowym.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni mogąc uczestniczyć w produkcji tego wyjątkowego samochodu -mówi Hachey. - Kontrakty te są następstwem sukcesów Delphi w różnych obszarach współpracy z Land Roverem, takich jak dostawa modułów zawieszenia pneumatycznego dla modelu Freelander czy wspólnych opracowań, przykładem których jest Aktywne Wspomaganie Pokonywania Zakrętów (Active Cornering Enhancement). Aby uzyskać więcej informacji o Range Roverze, odwiedź stronę www.landrover.co.uk Aby uzyskać więcej informacji o Delphi Automotive Systems, odwiedź Wirtualne Centrum Prasowe Delphi pod adresem www.delphiauto.com/vpr

Delphi dla Range Rovera 2 Zawieszenie pneumatyczne pozwala Range Roverowi utrzymywać najodpowiedniejszą wysokość podwozia nawet przy pełnym obciążeniu. Wysokość podwozia regulowana jest komputerowo w zależności od różnych warunków jazdy, jak na przykład po mieście czy przy szybkiej jeździe. W przypadku jazdy po bardzo nierównym terenie prześwit pomiędzy podwoziem a gruntem ulega znacznemu zwiększeniu. Dając możliwość dużo większego skoku pionowego kół (300 mm w nowym modelu Range Rovera) niż w przypadku sprężyn stalowych, zawieszenie pneumatyczne poprawia także możliwości jazdy po bezdrożach. Wszystko to osiąga się w całkowicie niezależnej konfiguracji zawieszenia, znacznie poprawiającej komfort i dynamikę jazdy.

- Podstawowe zasady zawieszenia pneumatycznego dawno już zostały sprawdzone. Range Rover zawdzięcza znakomite parametry nowatorskiemu ich zastosowaniu oraz dbałości o szczegóły - twierdzi Martin Green, menadżer Delphi odpowiadający za kontakty z firmą Land Rover. - Land Rover i Delphi wprowadziły wspólnie wiele innowacji znacznie zmniejszających naturalny kompromis pomiędzy parametrami jazdy po drogach i po bezdrożach". Jednym z najważniejszych jest nowy typ zawieszenia pneumatycznego MacPherson'a, w którym sprężyna ustawiona jest do amortyzatora pod kątem. Obniża to całkowite tarcie poprzez kompensowanie wywieranych na amortyzator obciążeń bocznych, co zwiększa zarówno komfort jazdy jak i trwałość amortyzatora. We wcześniejszych rozwiązaniach nie było możliwe kompensowanie obciążeń bocznych w przypadku sprężyn powietrznych z powodu dodatkowych naprężeń, jakie oddziaływały na materiał sprężyny. Aby temu zaradzić, Delphi we współpracy ze specjalistycznym dostawcą, opracował nowy wyjątkowo mocny materiał wykorzystując kompozyt gumowy ze wzmocnieniem z poliamidów aromatycznych.

Land Rover postawił także bardzo ostre wymagania dotyczące zmniejszania się ciśnienia z upływem czasu; celem był jak najmniejszy spadek wielkości prześwitu w ciągu kilku tygodni, nawet przy pełnym obciążeniu. Aby sprostać zadaniu, Delphi opracował nowy proces produkcyjny, w którym sprężyna powietrzna produkowana jest dookoła amortyzatora, co praktycznie wyklucza ewentualność przecieków. Proces został poddany walidacji przy wykorzystaniu nowego, przyjaznego dla środowiska, systemu testowania, podczas którego moduły poddawane są w okresie ich używalności badaniom w ekstremalnych warunkach i w temperaturach od -40°C do +100°C. Ten sam system będzie zastosowany podczas bieżącej kontroli wyrobów, gdzie każdy moduł zawieszania pneumatycznego poddawany będzie próbie ciśnieniowej przy 10 barach.

Kompletny moduł Delphi będzie składał się ze sprężyny powietrznej, dwururowego napełnianego gazem amortyzatora oraz wyjątkowo trwałego, zintegrowanego łożyska promieniowego nowego typu. Przy pręcie pełnym o długości 28 mm oraz rurze amortyzatora o długości 65 mm, uważany jest on za największy na świecie moduł amortyzacyjny wyprodukowany na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego.

Źródło: Delphi Automotive Systems